Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Nou ik zou het via België bestellen, dat is geproduceerd naar Europese standaards.
Duurder dan in het buitenland maar mocht ik deze keuze maken dan liever veiligheid dan voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten met alle gevolgen van dien.
Ik zou via de normale weg aan hormonen gaan beginnen maar omdat iemand alleen maar aan zichzelf dacht mag ik wachten tot oktober en dat is dan meest positieve scenario..
Ook die vraag neer gelegd bij Stepwork of ik alvast daarmee mocht beginnen maar zolang het traject bij hun niet gestart is gaat dat niet gebeuren.
Mijn geduld is een beetje opgeraakt en zodoende dat ik beetje op internet ben gaan rond zoeken.
Een stap welke meer mensen gaan overwegen vanwege de wacht tijden.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door stella »

Lisa1973 schreef: 18 jun 2018, 10:44 Nou ik zou het via België bestellen, dat is geproduceerd naar Europese standaards.
Duurder dan in het buitenland maar mocht ik deze keuze maken dan liever veiligheid dan voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten met alle gevolgen van dien.
Ik zou via de normale weg aan hormonen gaan beginnen maar omdat iemand alleen maar aan zichzelf dacht mag ik wachten tot oktober en dat is dan meest positieve scenario..
Ook die vraag neer gelegd bij Stepwork of ik alvast daarmee mocht beginnen maar zolang het traject bij hun niet gestart is gaat dat niet gebeuren.
Mijn geduld is een beetje opgeraakt en zodoende dat ik beetje op internet ben gaan rond zoeken.
Een stap welke meer mensen gaan overwegen vanwege de wacht tijden.
Snap je volkomen, maar er zijn geen legale/betrouwbare opties in België zonder recept.
Volgens de Belgische wet mag Oestrogel enkel op recept worden afgehaald en mag het niet bij de patient thuis worden bezorgd.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik heb woensdag een gesprek met mijn huisarts over dit probleem maar vermoed dat hij mij er ook niet veel verder mee kan helpen.
Persoonlijk vind ik het beetje overdreven dat ik er niet mee mag gaan starten ondanks nog geen traject, als ik niet mijn tanden had laten trekken dan had ik al eerder kunnen beginnen en wat dan???moeten stoppen met hormonen tot begeleiding?
Sowieso Stepwork per mail even gevraagd hoe het kan dat de ene kortere wacht tijd krijgt ondanks aangemeld bij dezelfde locatie en ik eerder aangemeld pas in augustus aan de beurt ben.
Maar goed dat was even een off topic zij vertakking van mij..
Back on topic..
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Bregje »

Mij gaven ze aan dat het nog wel even kan duren. 4 a 5 maanden na aanmelden :o Dus dat zal wel eind september zijn gok ik.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door janine2363 »

Lisa1973 schreef: 18 jun 2018, 10:44 Nou ik zou het via België bestellen, dat is geproduceerd naar Europese standaards.
Duurder dan in het buitenland maar mocht ik deze keuze maken dan liever veiligheid dan voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten met alle gevolgen van dien.
Ik zou via de normale weg aan hormonen gaan beginnen maar omdat iemand alleen maar aan zichzelf dacht mag ik wachten tot oktober en dat is dan meest positieve scenario..
Ook die vraag neer gelegd bij Stepwork of ik alvast daarmee mocht beginnen maar zolang het traject bij hun niet gestart is gaat dat niet gebeuren.
Mijn geduld is een beetje opgeraakt en zodoende dat ik beetje op internet ben gaan rond zoeken.
Een stap welke meer mensen gaan overwegen vanwege de wacht tijden.
Je kan in Belgie ook vrij toegankelijke psychologen vinden voor het informed consent model, hoef je nergens op te wachten. Ik belde 15 Augustus, had mijn eerste gesprek 23 Augustus en mij attest 29 Augustus. Je leg wel alle verantwoordelijkheden bij jezelf, maar als je dat al voor jezelf gedaan hebt, dan zijn de standaard trajecten echt 100% volkomen absoluut nutteloos. Een traject is voor mensen die hulp nodig hebben hun innerlijke overtuiging te vinden en zelfs dan is er geen garantie, want de keuze blijft altijd de jouwe en in een traject kan je gewoon meegetrokken worden.

Enfin, dat was de herhaling van een oude rant, sorry. Maar concreet over de wachttijden, als je toch "iets" in Belgie wilt gaan doen, waarom ook niet het attest. Logisch toch ?

En on-topic, ik gebruik ook oestrogel, naast estrofem.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

janine2363 schreef: 26 jun 2018, 23:35
Je kan in Belgie ook vrij toegankelijke psychologen vinden voor het informed consent model, hoef je nergens op te wachten. Ik belde 15 Augustus, had mijn eerste gesprek 23 Augustus en mij attest 29 Augustus. Je leg wel alle verantwoordelijkheden bij jezelf, maar als je dat al voor jezelf gedaan hebt, dan zijn de standaard trajecten echt 100% volkomen absoluut nutteloos. Een traject is voor mensen die hulp nodig hebben hun innerlijke overtuiging te vinden en zelfs dan is er geen garantie, want de keuze blijft altijd de jouwe en in een traject kan je gewoon meegetrokken worden.

Enfin, dat was de herhaling van een oude rant, sorry. Maar concreet over de wachttijden, als je toch "iets" in Belgie wilt gaan doen, waarom ook niet het attest. Logisch toch ?

En on-topic, ik gebruik ook oestrogel, naast estrofem.
Ja maar ik heb niet de financiële middelen elke keer helemaal naar België af te reizen.
Ik ben in Nederland nu eenmaal gebonden aan de standaard hulp, er is weinig anders te vinden.
Heb gewoon pech gehad en ben vaak onnodig tegen gewerkt, inmiddels hulp gevonden waardoor ik spoedig aan de HRT kan gaan beginnen.
En gewoon op een legale manier dus de rust is aan deze kant weder gekeerd, mijn ervaringen met de gel volgen dan later want pleisters zijn voor mij een drama..als ik even denk aan de anti rook pleisters welke zeker bij dit warme weer meer los hangen dan aan de huid blijven plakken.
En helaas is België ook geen optie daar men toch om een recept gaat vragen ben ik inmiddels achter.
Had wel een site gevonden waar dat niet werd gevraagd maar dan betaal je voor 1 tube 78 euro terwijl hier in Nederland deze per 2 stuks worden verkocht voor rond de 15 euro.
Prijs verschil is voor mij te groot en dus andere route gevonden.

Lisa,
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Annet »

Als je een recept heb Lisa kun je bij de Nederlandse apotheek ook de gel bestellen kost ongeveer 90€ voor een jaar als je twee pompjes gebruikt.
Annet
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Annet schreef: 27 jun 2018, 07:13 Als je een recept heb Lisa kun je bij de Nederlandse apotheek ook de gel bestellen kost ongeveer 90€ voor een jaar als je twee pompjes gebruikt.
Annet
Ja ik begin eerst met 1 pompje en als ik daar aan gewend ben dan 2 pompjes.
Dus de eerste tijd zal de gel niet super hard gaan aan deze kant.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door janine2363 »

Lisa1973 schreef: 27 jun 2018, 00:32 En helaas is België ook geen optie daar men toch om een recept gaat vragen ben ik inmiddels achter.
Had wel een site gevonden waar dat niet werd gevraagd maar dan betaal je voor 1 tube 78 euro terwijl hier in Nederland deze per 2 stuks worden verkocht voor rond de 15 euro.
Nou dan zou ik een commerce moeten gaan beginnen want zo'n pakket met 2 dingessen kost mij Euro 1,71 (maar een doosje estrofem weer Euro 29,-)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

janine2363 schreef: 27 jun 2018, 19:49
Lisa1973 schreef: 27 jun 2018, 00:32 En helaas is België ook geen optie daar men toch om een recept gaat vragen ben ik inmiddels achter.
Had wel een site gevonden waar dat niet werd gevraagd maar dan betaal je voor 1 tube 78 euro terwijl hier in Nederland deze per 2 stuks worden verkocht voor rond de 15 euro.
Nou dan zou ik een commerce moeten gaan beginnen want zo'n pakket met 2 dingessen kost mij Euro 1,71 (maar een doosje estrofem weer Euro 29,-)
In Nederland is Oestrogel nog niet officieel goed gekeurd en dus moet het zelf worden betaald,ergens volgend jaar oktober dan zal Nederland ietsje meer wakker zijn en zal men de tubes gaan vergoeden.
Vergoedingen van Nederland en België gaan niet met elkaar op al vind ik 1,71 voor 2 tubes wel aan de lage kant...een beetje goede nacht of dagcremé koop je daar niet voor.