Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Freedom »

Mag je het ook op je buik smeren? Mijn androgel (testo) smeer ik op mijn beide armen en mijn buik, afgewisseld met mijn bovenbeen.
Volg de bijsluiter altijd, en bedenk je ook dat het geen zin heeft om het op je borsten te smeren ivm groei (als dat je doel was). Hormonen werken niet lokaal maar op je gehele lichaam. Waar je het moet smeren is, neem ik aan, de plek die de hormonen het beste opneemt.
Er zijn transmannen die denken dat het zin heeft om androgel (t) op hun gezicht (of eh.. elders) te smeren. Dat werkt helaas niet. :) Bij ons wordt op de borst smeren ook absoluut afgeraden.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Mirthe_s »

Mijn apotheek heeft Oestrodose geleverd ipv oestrogel. Beiden van Bessins.

Aldus de bijsluiter 1:1 het zelfde, alleen een andere verpakking vanuit Frankrijk voor de export.
Kosten 53,97 voor 640g (8 flessen a 80g).

Na het raadplegen van de bijsluiter lijken de ingredienten, en de afgifte (1,25g per pompje, 0,06%) het zelfde.
Gemaakt in dezelfde fabriek (op adres): Besins Manufacturing Belgium, Brogenbos

enige verschil is de leverancier, waarbij oestrogel uit Belgie komt en Oestrodose uit Frankrijk.
Belgie: Bessins Healthcare Benelux
Frankrijk: Laboratoires Besins International

Apotheek neemt nog contact op met de leverancier om vast te stellen dat het echt om hetzelfde product gaat, en niet zoals ze zo vaak zeggen om dezelfed 'werkzame stof'.
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Amber Vlinder »

Lieve meiden,

Zelf ben ik net een paar dagen aan de gel. Daarvoor gebruikte ik Systen 100, maar kreeg sinds de laatste bestelling veel last van rode bultjes enzo. En gezien de positieve ervaringen hier in het forum over de gel heb ik het afgelopen donderdag voorgelegd aan mijn endo, en zij vond het helemaal geen probleem om over te stappen. Ik heb het meteen aangeschaft via de apotheek in het VUmc, en kreeg daar de gel uit Duitsland, Gynokadin 3x 80gram.

Maar nu zit ik een beetje met de dosering. Mijn endo gaf aan dat ik 2 pompjes per dag moest nemen. Dat zou overeenkomen met de systen 100 die ik 2x per week moest plakken. En omdat ik me nu toch iets anders voel dan voorheen - wat natuurlijk ook aan de overstap zou kunnen liggen - ben ik de hoeveelheden estradiol die worden afgegeven gaan vergelijken. En waarschijnlijk doe ik iets helemaal fout, dus graag reacties van de slimme meiden onder ons :) (de info komt van de bijsluiters).

Systen 100 zou een afgifte hebben van 100 mcg (microgram) per 24 uur.

Gynokadin heeft in 1 gram Gynokadin 0,6 mg (milligram estradiol zitten.
1 pompje geeft 1,25 gram Gynokadin met dus 0,75 mg (milligram estradiol.
2 pompjes (volgens mijn endo) zou dan 1,5 mg (milligram estradiol zijn.
1,5 mg (milligram) is 1500 mcg (microgram).

Dus systen zou 100 microgram en Gynokadin 1500 microgram per dag afgeven???

En, mogen we nu wel of niet de gel ook op de onderarmen smeren?
In de Gynokadin bijsluiter staat dat je de normale dosering van 2 pompjes rondom de gehele arm en schouder moet verdelen (ongeveer 1500cm2). Mijn endo had het over de bovenarmen, en dat lees ik ook meestal in dit forum. In België hebben ze het ook vaak over de onderarmen.

Lieve groet,
Amber (die zich nu erg blond voelt)
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Jennifer84 »

Naar mijn weten mag het gewoon over de hele arm. Ik weet dat ik het alleen niet op de borstkast mag smeren.

Ik smeer ook altijd 2 pompjes maar ik kom van de snoepjes af en heb geen idee hoe dat met het verschil met de pleisters zit
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Onderarmen zijn niet handig omdat je onderarmen soms onbedekt zijn en je dan dus de eerste zoveel tijd de estradiol aan andere dingen afveegt. Is niet fijn voor de mensen die dat dan na jou weer aanraken. Dat is in ieder geval wat ik uit de bijsluiter haal, en de reden dat je na het opbrengen goed je handen moet wassen.

Ik heb een zoon van 14 rondlopen hier, moet er niet aan denken dat-ie meer E binnenkrijgt dan goed voor 'm is. En dat is al snel.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190516 »

Wat ik altijd doe is voor het slapengaan aanbrengen..ik laat het even intrekken en doe dan de pyama aan en ga slapen ,zo heeft het geruime tijd om in te trekken .sowieso niet vlak voor je gaat douchen insmeren...maakt niet uit waar je het smeert..alleen beter niet op de borsten ivm verhoogd borstkanker risico..
Offline
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Amber Vlinder »

Bedankt meiden,

Op de bijsluiter staat inderdaad dat je het eerste uur na het smeren moet uitkijken en goed je handen moet wassen.

Nu nog even afwachten of iemand iets over de hoeveelheden kan melden.

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Van de week maar eens op jacht geweest naar een nieuwe voorraad. Maar helaas, bij het Haga was het net op en in Kleve had men in een filiaal van de apotheek nog één busje. "Gynokadin, daß ist allerdings nicht lieferbar" verzuchtte de dame achter de toonbank.

Dat ene busje was een dure grap trouwens. Het wordt in Duitsland in twee verpakkingen verkocht: per 3 busjes van 80 gram voor ongeveer €37,50, of per los busje van 80 gram voor €20,98.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Nisss »

Ik ben ook overgestapt naar gynokadin (oestrogel). Ik heb mn eerste 3x flacon aangeschaft voof 40 euro. Ze gaf aan dat het op dit moment niet leverbaar is. Toen ik vroeg wat ik moet doen nadat het op was, gaf ze aan om 10 juni te bellen en te vragen of ze het kunnen bestellen. Ik hoop dat het tegen die tijd weer leverbaar is.

Hebben jullie nog tips etc? Is het bij de vu wel altijd leverbaar?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Ik ga maandag maar weer even bij de apotheek van het Haga langs.

Ik heb trouwens afgelopen woensdag wat oestrogel in België gevonden. Niet in een flacon, maar in een tube. Je moet het afmeten in het gootje in die witte strip, dat staat gelijk aan twee pompjes. Ik heb het nog niet gebruikt, maar ik weet nu al dat ik de flacons veel handiger vind. En dit was nog duurder ook, €7,55 voor een tube van 80 gram.

Image
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]