Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 31 dec 2018, 19:54 Cijfers zijn niet alles hoe het voelt is belangrijker!
Gedeeltelijk waar en gedeeltelijk onwaar.
Je hebt een minimum aan oestrogenen nodig om de lichaamstemperatuur te regelen en om de botdichtheid te behouden.
Menopauzale vrouwen kunnen zich ook kiplekker voelen en sommige gaan er toch sneller oud uitzien dan anderen.
Meestal zien degenen die na de menopauze wel hormoontherapie slikken / plakken er jonger uit dan zij die afzien van hormoonsubstitutie therapie.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190122 »

Lichaamstemperatuur en botdichtheid is een fabeltje dat kan ik je uit ervaring melden.
Oud uitzien ook ik heb meer 42 jaar nog geen enkele grijze haar op mijn hoofd.

Wat wel mis ging was absoluut geen vitamine d in mijn lijf, altijd extreem moe, ik heb last van mijn rug en knieën ik voel me wel jonger zins ik weer aan de hormonen zit maar deels blijven de klachten.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

tanisha schreef: 31 dec 2018, 20:07 Lichaamstemperatuur en botdichtheid is een fabeltje dat kan ik je uit ervaring melden.
Oud uitzien ook ik heb meer 42 jaar nog geen enkele grijze haar op mijn hoofd.

Wat wel mis ging was absoluut geen vitamine d in mijn lijf, altijd extreem moe, ik heb last van mijn rug en knieën ik voel me wel jonger zins ik weer aan de hormonen zit maar deels blijven de klachten.
Steekproef van 1. Is dus geen reden om het meteen een fabeltje te noemen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190122 »

Hoe veel kan jij die 13 jaar post op zonder hormonen gevlogen hebben ik denk dat ik de uitzondering op de regel ben!
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190508 »

tanisha schreef: 01 jan 2019, 00:23 Hoe veel kan jij die 13 jaar post op zonder hormonen gevlogen hebben ik denk dat ik de uitzondering op de regel ben!
Ja, ruziemaken hoeft ook niet, Tanisha. Rustig aan. Datvis het fijne aan deze dingen: iedereen is anders. Dus nee, 1 ervaring reflecteert niet iedere ervaring.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190122 »

Ik maak geen ruzie maar begin een discussie.

Zou mij niks verbazen als je maar een handjevol andere kan vinden die dat ooit gedaan hebben en dat betekent dat mijn ervaringen extreem waardevol zijn.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Hormoonmeisje »

https://m.youtube.com/watch?v=zmLWt8UOu1w

Tijdje geleden kwam ik haar video tegen op YouTube.
Ze heeft zich in haar 20’er jaren laten opereren en is nu 56. Ze slikt geen hormonen en heeft in haar hele transitie maar 1 jaartje hormonen geslikt en ze was ermee gestopt omdat ze zei dat ze zich er slecht op voelde. Ze slikte Premarin in die tijd.
In de VS zijn er wel enkele transen die ik al voorbij heb zie komen, die geen HRT meer nemen na een SRS.

Mijn mama, die cis is, heeft geen baarmoeder en eierstokken meer en slikt ook geen hormonen. Ze heeft enkel warmte opwellingen als klachten maar ze ziet er verder super goed uit. Hysterectomie en ovariectomy waren twee jaar geleden.

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

tanisha schreef: 01 jan 2019, 00:31 Ik maak geen ruzie maar begin een discussie.

Zou mij niks verbazen als je maar een handjevol andere kan vinden die dat ooit gedaan hebben en dat betekent dat mijn ervaringen extreem waardevol zijn.
Dat wel. Maar je diskwalificeert elke andere waarneming als ‘fabeltje’ of ‘broodje aap’. En daarmee kun je mensen op het verkeerde been zetten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190122 »

Alle ervaringen worden hier ook bijvoorbaad gediskwalificeerd en dat is wel eens heel erg jammer want dat lijkt mij nu net de basis van een forum die ervaringen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190508 »

tanisha schreef: 01 jan 2019, 01:50 Alle ervaringen worden hier ook bijvoorbaad gediskwalificeerd en dat is wel eens heel erg jammer want dat lijkt mij nu net de basis van een forum die ervaringen.
Ik denk dat wij dan heel verschillende fora zitten te lezen hier...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈