Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door marianne »

Sigrid schreef: 25 feb 2019, 14:30
marianne schreef: 25 feb 2019, 13:31
Sterker ze streven naar 10 mg sinds langere tijd, zoals ik ook al twee jaar gebruik
Mijn testo zit netjes onder de 1, net meetbaar zoals bij de vrouw,
Dat is fijn! Had ik ook graag gewild, maar met 12,5 mg kroop mijn testo langzaam maar zeker weer omhoog. Zeer onfijn gevoel was dat :-( Ik hou het dus maar op 25 mg, dat is voor mij leefbaar voor wat betreft energieniveau.
klopt, eenmaal hoog beginnen maakt het bezwaarlijker om later te minderen, ook bekend,
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Daphne_be »

marianne schreef: 25 feb 2019, 13:31
Daphne_be schreef: 01 dec 2017, 23:20

Ik zit nu zelf sinds 3 maanden aan een regime van 1 tablet Androcur 50 ('s ochtends)
Het is al twee jaar zo dat ze bij het VU naar de helft zijn gegaan, 1x 25 mg halve tablet per dag
Omdat dit en de meeste gevallen genoeg bleek,
Sterker ze streven naar 10 Mg sinds langere tijd, zoals ik ook al twee jaar gebruik
Mijn testo zit netjes onder de 1, net meetbaar zoals bij de vrouw,
Ze willen nu naar 0 ! androcur weglaten want de oestrogenen hebben op den duur ook een antitesto werking

Begrijp het niet, dat er nog nu nog steeds endoś 50 Mg voorschrijven, dit is dus al jaren achtehaald.
Niet voor niets beklagrijk want de meeste klachten worden vaak aan de hoge androcur dosis geweten,
het is echt een paardemiddel,
Wat ik dan weer niet begrijp, is dat je commentaar begint te geven op een post die, inclusief de inhoud, al meer dan 1,5 jaar oud is. Bovendien beschrijft die een buitenlandse casus (ja, België is voor jou buitenland) en heb je hoegenaamd geen flauw benul van mijn gezondheidstoestand of van mijn bloedwaarden.
Voor de goede orde: ik word van zeer nabij opgevolgd door een zeer vooraanstaande Belgische endocrinoloog die nauwgezet de Belgische manier van werken volgt. En ik heb nul komma nul klachten!
Wat de VU al dan niet aan het doen is, zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Ik mag er wel vanuit gaan dat ze voor de Nederlandse transvrouwen hun werk goed doen. Maar verschillende landen gebruiken nu eenmaal verschillende standaarden: soms is de Nederlandse manier van werken beter dan die van België, en in andere gevallen dan weer niet. Such is life, we moeten nu eenmaal roeien met de riemen die we hebben.

En als je me quote, doe dat dan ook juist én volledig: de volledige intro was: "Ik zit nu zelf sinds 3 maanden aan een regime van 1 tablet Androcur 50 ('s ochtends) en 2 pompjes Œstrogel 0,06 ('s avonds). Mijn ervaringen zijn puur persoonlijk en mag je niet als universeel beschouwen, elk lichaam is anders en reageert ook anders. Ik beschrijf hier ook de resultaten van deze combinatie, ik heb niet voldoende medische kennis om duidelijk het onderscheid tussen de twee te kunnen identificeren.
Wat dat laatste betreft: jij hebt evenmin die medische kennis.
And it feels like me on a good day!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Wat zit er in de lucht? De zon schijnt, de bomen lopen weer uit, de trekvogels keren terug uit het zuiden maar we reageren hier weer op elkaar alsof de volgende winterstorm op til is.

VUmc en UZG werken vrij nauw samen trouwens, en wijken daardoor vrijwel niet af voor wat betreft de behandeling van nieuwe transgenders. Dat VUmc al jaren op 25mg cypro zit durf ik te betwisten, dat is iets van hooguit de laatste twee jaar, maar als ik me niet vergis korter. Dat gezegd hebbende gaan we er hier geen potje holland-belgië van maken, dat dient nergens toe.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door marianne »

lezen is ook een kunst, het is een reactie op iemand die net is begonnen, ! en ik schrijf ook twee dat het twee jaar geleden is, Ik weet het zeker, ik ben toen net begonnen, en in de meeste gevallen bleek het genoeg, gewoon een feit.
Hier in enschede zit een endo die weer 50 mg begint voor te schrijven, omdat ie dat ergens in een oud boek heeft gelezen ofzo.,,,
De communicatie is belabberd, de gevolgen van androcur heftig, daarom waarschuw ik even, ! terecht lijkt me
Marianne
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20200101 »

Emma schreef: 25 feb 2019, 17:06 VUmc en UZG werken vrij nauw samen trouwens, en wijken daardoor vrijwel niet af voor wat betreft de behandeling van nieuwe transgenders. Dat VUmc al jaren op 25mg cypro zit durf ik te betwisten, dat is iets van hooguit de laatste twee jaar, maar als ik me niet vergis korter. Dat gezegd hebbende gaan we er hier geen potje holland-belgië van maken, dat dient nergens toe.
En FYI, het Haga houdt zich weer strikt aan de VUmc richtlijnen, althans dat zeggen ze; ik kreeg (en dat was december 2017) inderdaad ook 50mg cipro/andocur en 4mg oestradiol voorgeschreven.
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Daphne_be »

Ik wil hier absoluut geen HOL-BEL van maken. De post ging oorspronkelijk over de ervaringen met Œstrogel, maar als ik dan maar half geciteerd word en er vervolgens vanuit persoonlijke ervaringen vanuit een NL-zorgverstrekkersituatie gealludeerd wordt dat ik verkeerd bezig ben met Androcur, dan vind ik dat ik de puntjes wel even op de i mag en moet zetten.
Wat mij betreft is dit afgesloten (ttz: het is m.i. zelfs nooit 'open' geweest), maar ze moeten mij niet op mijn paard zetten ;)
And it feels like me on a good day!
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door marianne »

alleen gezegd dat uit ervaring blijkt dat 10 mg in veel gevallen genoeg is, sommige gebruiken meer, vaak gewoon omdat ze met meer zijn begonnen, is geen persoonlijke kritiek maar kritiek op de zorg, ! een zorgelijke situatie
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Daphne_be »

Dokter (???) Marianne wil weer het laatste woord hebben... Hou toch op!!!
And it feels like me on a good day!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

[mod mode on]
Nee, jullie houden allebei op. Klaar. Ik dacht dat ik op een vriendelijke manier duidelijk kon zijn. Helaas, misrekening.
[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Daphne_be »

@Emma Ik had eerder al laten weten: "Wat mij betreft is dit afgesloten (ttz: het is m.i. zelfs nooit 'open' geweest), maar ze moeten mij niet op mijn paard zetten."

Maar als dat toch blijft gebeuren, dan hou ik mijn mond niet. Nooit. In geen enkele situatie.
And it feels like me on a good day!