Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190122 »

tartangirl schreef: 16 feb 2018, 05:37 Hellow, ik ben in 2002 geopereerd en ik heb jaren androcur en progynova geslikt...en nu sinds drie jaar heb ik estrogel ipv progynova.
ik moet zeggen dat ik vrij veel moeite had om met die eerste dosering tijdens het vrijen een orgasme te krijgen..
maar sinds ik oestrogel gebruik is het hek van de dam.....thums up voor oestrogel...
hadden ze eerder mee mogen komen.
Ik weet niet hoe het bij jou gaat maar als ik het een dag vergeet wordt ik eerst onrustig de dag er op ben ik niet te genieten (zeer kattig, opvliegend en kort af) en de dag daar op ben ik het beste te vergelijken met een krolse kat en dan bedoel ik ook echt onverzadigbaar.
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door EricaTS »

Daphne_be schreef: 01 dec 2017, 23:20
Linda schreef: 16 sep 2017, 13:23 Ik ben nu 1 maand bezig met Oestrogel smeren. Zijn er hier mensen die dit ook gebruiken en wat is het resultaat en hoe lang duurt het eer er resultaat is. En hoe kan je merken dat er wat gaande is ?
Ik zit nu zelf sinds 3 maanden aan een regime van 1 tablet Androcur 50 ('s ochtends) en 2 pompjes Œstrogel 0,06 ('s avonds). Mijn ervaringen zijn puur persoonlijk en mag je niet als universeel beschouwen, elk lichaam is anders en reageert ook anders. Ik beschrijf hier ook de resultaten van deze combinatie, ik heb niet voldoende medische kennis om duidelijk het onderscheid tussen de twee te kunnen identificeren.

- vrijwel onmiddellijk (na een paar dagen): libido is volledig weggevallen (rust!!!)
- start + 1 week: toegenomen vermoeidheid, slaapritmes van 10 uur en meer. Dit herstelde zich na start + 3 weken
- start + 3 weken: 's nachts zweten als een rund. Na 2 uur slapen telkens wakker worden en telkens slaapkledij en hoofdkussens moeten wisselen. Dit herstelde zich na ongeveer start + 7 weken met terug een normale slaapperiode. Occasioneel na drie maanden soms nog nachtelijk zweten, maar dat is hetzelfde als pre-HRT. Overdag heb ik in die periode ook enkele serieuze opvliegers gehad. Die zijn nu ook verdwenen.
- start + 4 weken: beginnende gevoeligheid aan en onder de tepels. Dit wordt week na week wat meer, maar is nog steeds niet echt storend (behalve als je je stoot of zo... ;) Nu na 3 maanden heb ik duidelijke borstgroei, de areola's zijn ook iets groter geworden. Onder een t-shirt kan ik niets meer wegstoppen (hoeft ook niet voor mij!). Zoals het nu verder gaat, zal ik mezelf met de feestdagen waarschijnlijk kunnen trakteren op mijn eerste echte bh zonder opvullingen! :D Joepie!
- start + 8 weken: er blijkt een emo-kip in mij te wonen. Ben nu duidelijk veel emotioneler dan vroeger, en ik kan soms zelfs huilen (van geluk). Er is een soort 'extra bovenlaag' ontstaan die ik wel kan appreciëren.

Gevoelsmatig ben ik nu ook veel gelukkiger dan vroeger, ook mijn dysforie lijkt minder groot te zijn geworden.

Ziezo, dat zijn mijn ervaringen na 3 maanden. Ik sta nog maar aan het begin en ik weet dar HRT een soort van marathonlopen is, maar tot nu toe loopt alles van een leien dakje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
THX Daphne_be

Vandaag mijn voorschrift ontvangen voor eveneens1 tablet Androcur 50 en 2 pompjes Œstrogel 0,06....

Kijk er zo naar uit ook al wil ik nog een weekje wachten met het starten, kwestie dat ik dan kan starten op mijn geboortedatum :dance:

Op naar de eerste resultaten!!! Alvast bedankt voor de uitvoerige feedback!!! Super

Veel succes nog...Grtjs Erica :hug:
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Bregje »

Ik gebruik de creme ipv de gel maar zou verder hetzelfde moeten zijn. Ben erg blij dat ik ermee gestart ben. Ik denk bijna drie maanden nu ongeveer. Lichte borstgroei is er al maar nog lang niet genoeg dus ik hoop dat lekker door gaat. Oja geen blockers. Hoop ze ook niet nodig te gaan. hebben.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Phlox »

Een vrouw heeft ook testosteron nodig.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190122 »

Ja maar veel minder als je een srs doet produceren je bijnieren genoeg testosteron.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Tja ik heb de site waar je deze Oestrogel kan bestellen in een bladwijzer gezet.
Geestelijk ben ik toe aan een nieuwe stap en verandering van mijn lichaam maar zoals bekend heb ik geen behandelaar meer en de nieuwe partij liet mij gisterochtend per telefoon weten dat ik niet zo van leer moet trekken richting hun toe.
Omdat ik pas ergens in augustus het traject weer kan hervatten wil ik met die gel gaan beginnen.
Merk dat mijn lichaam probeert borstgroei op te wekken uit zichzelf maar het heeft een beetje hulp nodig.
Ook ik wil geen Androcur want hoef geen geslachtsoperatie.
Het lijkt mij de meest veilige oplossing aangezien tabletten in het buitenland mij toch niet veel vertrouwen doen opwekken.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Phlox schreef: 14 jun 2018, 13:25 Een vrouw heeft ook testosteron nodig.
Mijn ex(vrouw.) had teveel testosteron en kon de hele dag wel met sex bezig zijn maar niet met mij helaas...een andere collega vond ze daarvoor meer geschikt hihihi..maar vrouwen hebben testosteron nodig voor hun sexdrive.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Phlox »

Zal ook wel wat zijn voor mijn vrouw dus :)
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190209 »

Lisa1973 schreef: 17 jun 2018, 05:30 Tja ik heb de site waar je deze Oestrogel kan bestellen in een bladwijzer gezet.
Geestelijk ben ik toe aan een nieuwe stap en verandering van mijn lichaam maar zoals bekend heb ik geen behandelaar meer en de nieuwe partij liet mij gisterochtend per telefoon weten dat ik niet zo van leer moet trekken richting hun toe.
Omdat ik pas ergens in augustus het traject weer kan hervatten wil ik met die gel gaan beginnen.
Merk dat mijn lichaam probeert borstgroei op te wekken uit zichzelf maar het heeft een beetje hulp nodig.
Ook ik wil geen Androcur want hoef geen geslachtsoperatie.
Het lijkt mij de meest veilige oplossing aangezien tabletten in het buitenland mij toch niet veel vertrouwen doen opwekken.
Estrogel valt net als pillen en pleisters onder hrt, en daar heb je een recept van een arts voor nodig, wil je zeker weten dat je veilige en betrouwbare hormonen tot je neemt. Pillen, pleisters en gel kopen via internet zonder recept is mijn inziens onbetrouwbaar
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Annet »

Ik gebruik nu twee en een halve maand gel bevalt mij prima, ik voel me veel stabieler dan met pillen.
Veel borst ontwikkeling huid verandert haar op hoofd groeit goed, kortom heel te vreden.

Maar illegaal halen zou ik niet doen weet het nooit wat er in kan zitten.

Liefs Annet