Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben nu sinds 17 februari jongstleden overgestapt van pleisters naar gel.. het lijkt of mijn borsten weer ietsje aan het groeien zijn en mijn huid nog weer zachter is geworden(hormonen sinds mei 2016). Is dit mogelijk,of beeld ik het me in?
Offline
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Nee ik denk wel dat dit kan, borsten groeien tot ongeveer na 2 jaar na gebruik hormonen door.
Misschien reageert je lichaam beter op Gel dan op pleisters?
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Bregje »

Morgen ga ik naar de endocrinoloog en ik wil van creme naar gel gaan, dus ik dacht even bij lezen. Fijn dat dit draadje er is.

Ik heb nu een jaartje (in april) de creme, maar merk nog erg weinig. Er is verschil, maar nog niet genoeg. Eigenlijk zou ik dus omhoog moeten in dosis (van 4 naar 8 pompjes per dag). De creme is daar veel te duur voor. Ook wordt die gemaakt door een bereidend apotheek en de gel van Besins vertrouw ik dan toch beter.

Ik las eerder dat jullie vier pompjes al hoog vinden. Maar dat is pas 2.4mg per dag. Dat is toch niet zoveel? Ik dacht dat 6mg een hele normale dosis was. Al is dat wel in pilvorm en vast een andere dan estradiol. Wat denken jullie? Vragen om verhoging of eerst alleen eens ander product proberen? (Mijn endo heeft niet zo heel veel input en reageert vooral op wat ik aangeef...)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20200101 »

Bregje schreef: 12 mar 2019, 21:06 Ik las eerder dat jullie vier pompjes al hoog vinden. Maar dat is pas 2.4mg per dag. Dat is toch niet zoveel? Ik dacht dat 6mg een hele normale dosis was. Al is dat wel in pilvorm en vast een andere dan estradiol. Wat denken jullie? Vragen om verhoging of eerst alleen eens ander product proberen? (Mijn endo heeft niet zo heel veel input en reageert vooral op wat ik aangeef...)
In pilvorm houdt het VUmc 2-6mg/dag aan voor oraal ingenomen Oestradiol (ik slik op dit ogenblik - via het HAGA, en expliciet de VUmc norm aanhoudt)- 4mg/dag.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Uitgaande van wat hier staat: http://transgenderinfo.be/opnieuw-stockbreuk-oestrogel/ kun je er van uit gaan dat 4 pompjes per dag gelijk staat aan het gebruik van twee pleisters Systen 100 per week. Dus nee, niet hoog.

Ook relevant voor dit draadje: de wetenschap dat oestrogel in België tot mei niet of nauwelijks leverbaar is. En dat Lenzetto misschien ook een alternatief zou kunnen zijn. Maar dat is nog maar vrij kort op de markt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door marianne »

Ik kwam na weer een keer zoeken Lenzetto tegen, mijn apotheek kan het bestellen kost 70 Euro per flacon. :-(
wordt niet vergoed,.


Vreemd vind ik de afgifte,
--De werkzame stof in dit middelis estradiol(als estradiolhemihydraat). Elke verstuiving bevat 1,53mgestradiol(equivalent aan 1,58mgestradiolhemihydraat).--De andere stoffen in dit middel zijn octisalaat en ethanol 96%

Ik kan dit niet rijmen met de afgifte van de pleisters 100 microgram per 24 uur, ook estradiol ....
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Bregje »

Ojee dus nu wil ik graag over op Oestrogel maar is het niet te krijgen? Is Duitsland een optie of wordt het dan meteen duur?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Bregje schreef: 13 mar 2019, 10:24 Ojee dus nu wil ik graag over op Oestrogel maar is het niet te krijgen? Is Duitsland een optie of wordt het dan meteen duur?
De Duitse Gynokadin (hetzelfde spul uit deze;fde fabriek) is 2,5 keer zo duur. Maar nog steeds wel betaalbaar voor de meeste mensen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Bregje »

Het resultaat na het bezoek aan de endocrinoloog vandaag: Ik mag naar 3.6mg (2x3 pompjes) per dag. En hij heeft creme en gel voorgeschreven zodat ik de gel kan gebruiken als ik die kan vinden. 2 pompjes smeren ging nog wel, maar 3 is best veel. Waar laten jullie het? Zo groot is 1 arm niet. Ik wisselde tot nu toe af, de ene dag de ene arm en de andere dag de andere, maar dat gaat dus niet meer passen. Iedere dag beide armen? En is het slecht om het op borsten te smeren of juist goed?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Bregje schreef: 13 mar 2019, 20:04 Het resultaat na het bezoek aan de endocrinoloog vandaag: Ik mag naar 3.6mg (2x3 pompjes) per dag. En hij heeft creme en gel voorgeschreven zodat ik de gel kan gebruiken als ik die kan vinden. 2 pompjes smeren ging nog wel, maar 3 is best veel. Waar laten jullie het? Zo groot is 1 arm niet. Ik wisselde tot nu toe af, de ene dag de ene arm en de andere dag de andere, maar dat gaat dus niet meer passen. Iedere dag beide armen? En is het slecht om het op borsten te smeren of juist goed?
Borsten, dat staat excpliciet in de bijsluiter: niet doen! Of bij transvrouwen dan ook de kans op borstkanker toeneemt weet ik niet, maar het lijkt me het proberen niet waard. Maar je buik of je bovenbenen is geen enkel probleem.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie