Tess' SRS in Thailand (Dr. Chettawut)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Tess' SRS in Thailand (Dr. Chettawut)

Bericht door Lidi »

Hallo Tess,
Allereerst hartelijk dank voor je mooie blog. Heel interessant. Ik heb al je berichten met grote belangstelling gelezen.
Voor mij ligt een SRS nog in de toekomst maar met jou verhaal erbij lijkt de volgende stap zetten weer wat eenvoudiger.
Al je tips en wetenswaardigheden waardeer ik zeer. Je verhalen lezen makkelijk weg met ook fijne sfeerbeschrijvingen.
Dank je tot zover en ik blijf je volgen.
Heel veel succes met je verdere stappen.
Liefs,
Lidi
Me, myself and present I
TessB
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 okt 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Nijmegen

Re: Tess' SRS in Thailand (Dr. Chettawut)

Bericht door TessB »

Een maand post-op

Vandaag is het precies één maand geleden dat ik geopereerd ben en ben ik net iets meer dan een week thuis. De tijd vliegt! Afgelopen week heb ik stiekem nog best wat mensen gezien. Mijn energie is nog niet je van het, maar het gaat de goede kant op. Een halfuurtje naar mijn rijden, een uur/max. twee uur blijven om te eten en terugrijden is te doen. Tien minuten met de bus naar de universiteit, uurtje zitten bij een lezing en weer terug is te doen. Veel verder dan dat ben ik nog niet gegaan. De gemene deler is dat ik daarna wel vermoeid ben. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Thuis werken aan kleine projectjes gaat, mits ik het niet aan één stuk door doe. Dat zijn nu even de beperkingen. Hier staat tegenover dat ik inmiddels iets soepeler loop en weinig pijn heb.

Het dilateren is inmiddels ook goed routinematig geworden. Ik begin met dilateren tussen 7:00 en 9:00, tussen 12:00 en 14:00 en tussen 20:00 en 22:00. Ik bedoel dan echt alleen het startpunt. Doorgaans ben ik al met al net iets meer dan een uur kwijt aan het hele gebeuren. Inmiddels dilateer ik 10 min met #0, 20 min met #1 en 20 min met #2. Maandag ben ik met #2 begonnen en kreeg hem er bij de eerste poging tot de volle 6 inch in. Ik had verwacht dat het zou bloeden, maar gelukkig was dat niet het geval. Ook zie ik dat hier en daar wat hechtingen beginnen los te laten (oplosbaar). Daar heb ik verder geen last van gehad. Voor zover ik kan zien verloopt het herstel voorspoedig.

Ik heb de dag nadat ik terug was direct een klein prullenbakje met deksel, een mandje om mijn dilators in te leggen na gebruik en een buslading tissues, babydoekjes en inlegkruisjes gehaald. Een goede voorbereiding maakt het dilateren wat makkelijker, aangezien je je geen zorgen hoeft te maken over dat snel iets op gaat. Die deksel op de prullenbak is trouwens geen overbodige luxe. Er komt een vrij penetrante lucht van mijn vagina en die blijft hangen in de doekjes die ik gebruik om schoon te maken. Als mijn vriendin 'het ruikt naar dilateren' zegt, ben ik niet de enige die dat dus opmerkt. Ik wist van een vriendin dat de geur 'verrassend' kon zijn, maar het is moeilijk te beschrijven. Het wordt naar het schijnt na een tijd minder.

Tot zover mijn update voor nu. Het is in ieder geval fijn om weer thuis te zijn.
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Tess' SRS in Thailand (Dr. Chettawut)

Bericht door Jill »

Ik ben inmiddels mijn deel van de triologie (Horizontal in the Vertical) aan het verwezenlijken!
viewtopic.php?f=28&t=5460
TessB
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 okt 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Nijmegen

Re: Tess' SRS in Thailand (Dr. Chettawut)

Bericht door TessB »

Twee maanden post-op
Zoals beloofd zou ik nog updates blijven geven, maar zou er wat meer tijd tussen zitten. Ik ben sinds gisteren twee maanden verder en heb de afgelopen maand veel vooruitgang geboekt.

Ten eerste is het mij twee weken geleden (ca. 7 weken na de operatie) gelukt om weer te fietsen. Toen ik de fiets van mijn vriendin wegbracht voor reparatie, was de verleiding groot om het te proberen. Het ging beter dan verwacht. Weinig pijn, mits ik mijn gewicht zo ver mogelijk naar achter op het zadel zette. Na dat korte stukje heb ik met mijn eigen fiets een rondje gemaakt en ook dat ging goed. Inmiddels fiets ik korte stukken, maar hou de tijd beperkt tot maximaal een kwartier. Ook draag ik geen zware tassen op de fiets. Na de eerste keer op de fiets begon namelijk een stukje hechting licht te bloeden. Gelukkig is dat niet meer voorgekomen, maar het was voor mij een teken om niet te overdrijven. Het belangrijkste is dat ik mobiel ben.

Ten tweede nemen mijn energieniveau en uithoudingsvermogen toe. Onder andere door het fietsen en lopen. Ik begin 8 januari pas met mijn (nieuwe) werk, maar ben wel een aantal keer langsgeweest om alvast het e.e.a. door te spreken. Tevens ben ik naar het kerstdiner van mijn werk en de borrel van een collega geweest. Als klap op de vuurpijl heb ik twee uur lang (staand) voorlichting gegeven over transgenders aan een groep logopediestudenten. Ik kan best veel, maar blijf telkens aangeven dat mijn herstel nog niet klaar is en ik na dit soort activiteiten ook even ga liggen. Ik verwacht vanaf 8 januari weer volle dagen te kunnen maken. Er zijn echter wel afspraken gemaakt voor het geval dat niet lukt (bijvoorbeeld thuis (verder) werken). Er zit dus een flinke stijgende lijn in, mits ik maar niet teveel hoef te bewegen.

Ten slotte verloopt alles beneden voorspoedig. De hechtingen zijn nu allemaal weg, maar er is nog wat zwelling. Het stukje weefsel dat ik eerder door de huisarts heb laten controleren is uit zichzelf genezen en zie je niet meer zitten. De geur is ook beter geworden. Ik durf nog weinig te zeggen over de vorm, aangezien die nog steeds verandert. Inmiddels heb ik wel mijn eerste orgasme(s) gehad. De eerste keer was na 6 weken en daarna is het meermaals gelukt. Ik was er niet erg op gebrand. Op een gegeven moment merkte ik echter dat ik gevoel had op een bepaalde plek en heb ik de gok gewaagd. Honestly? Het is echt heel fijn. De beste beschrijving die ik kan geven is dat alle spanning die bij een mannelijk orgasme naar buiten gaat nu geïnternaliseerd wordt, oftewel je voelt het in je buik. Het duurt langer en je spieren spannen aan. Ik kwam erachter dat 6 weken echt heel snel is, maar het bevestigt een van de claims van Chettawut: hij doet zijn best om de zenuwuiteinden te behouden. Nou, dat heb ik gemerkt.

Er komt er nog wel eens wat bloed na het dilateren of als je druk zet met je spieren en kan dit variëren qua hevigheid. Ik noem ook dit heel bewust, aangezien een andere patiënt van Chettawut exact hetzelfde probleem bleek te hebben. Ik heb de kliniek gemaild om te vragen of dit normaal is, maar ze gaven enkel aan dat het niet gek is om bloed te zien gedurende de eerste zes maanden. Ik ga voor de zekerheid binnenkort naar de huisarts en als het even kan naar de gynaecoloog om te kijken of alles binnenin goed heelt. Inmiddels is het bloeden opgehouden en mogelijk komt het doordat ik soms te weinig glijmiddel gebruik, maar daarom is het van belang om even te laten kijken.

Ik ben inmiddels teruggegaan naar twee keer per dag dilateren. Drie keer is veel en slurpt een fors deel van je dag op. Ik wilde zeker weten of ik twee al aan kon en het valt me niet tegen. Straks gaat drie keer per dag niet meer door werk. Het inbrengen en op diepte komen loopt probleemloos en qua wijdte is het geen probleem. Het bloeden hangt niet samen met het terugschroeven naar twee keer. Daarvoor had ik er al last van. Ik begin vanavond of morgen met #4, de grootste dilator. Ik heb bewust een week in mijn schema overgeslagen om dat te doen. Nu heb ik nog de mogelijkheid om er met drie keer per dag dilateren aan te wennen, mocht dat nodig zijn. Het is ook vooral een kwestie van gevoel. Drie keer per dag voelde na een bepaald punt als te veel. Het is niet zozeer luiheid die de keuze ingaf, maar het gevoel dat minder beter was. Luisteren naar je lichaam is en blijft belangrijk.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Tess' SRS in Thailand (Dr. Chettawut)

Bericht door Annet »

Mooie verteld ik mag jou verhalen ook graag lezen.
Mooi dat het zo goed gaat
Groetjes Annet
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Tess' SRS in Thailand (Dr. Chettawut)

Bericht door Gwenda »

Dank TessB voor jouw verhaal. Het geeft een goed beeld waar je allemaal tegenaan kunt lopen. Ik ben erg blij met de bijdrage van zowel jou als van Jill. Mega dank!!


It is I Gwenda!
Plaats reactie