Kleiner geworden?!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
curiosity
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2017, 03:16
Gender: Trans MtF

Kleiner geworden?!

Bericht door curiosity »

Hallo lieve leute :)

Ik ben nog pre alles, nog geen hormonen, geen afspraken etc, hoewel dit er wel aan zit te komen. Ik wil zoveel mogelijk informatie op doen voordat ik begin.

Nu zie ik op youtube, google etc heel erg veel voorbij komen dat mtf kleiner zijn geworden, dit varieert tussen de 1 en 5 cm. Dit omdat de heup roteert, vetmassa in de rug weg gaat enzo. Niet alleen de lengte van het lichaam is bij sommige kleiner geworden maar ook de voeten! Sommige zijn serieus 2 maten achteruit gegaan!

Zijn er hier mensen die dit ook hebben mee gemaakt?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door Emma »

Ik ben vooral kleiner geworden omdat ik geen 16 meer ben...

Veel mensen meten hun lengte na de puberteit nooit meer, of langs zo’n gammel meetlatje bij de balie van het gemeentehuis, met hun schoenen nog aan. Dat er dan met de onderzoeken een lengteverschil naar boven komt drijven, is niet zo gek. Je mist een fatsoenlijke nulmeting. En als je met je rug en kont tegen zo’n meetlat gaat staan kantelt je bekken niet echt anders.

Qua schoenen ligt het wellicht ook aan het anders zijn van de modellen, doordat je je voet buigt lukt het sommigen makkelijker om in een schoen met hak te passen. Een schoenmaat scheelt 7 millimeter, zo veel is dat niet, in veel gevallen zitten schoenen die net een maatje te klein zijn strak, maar loopt het uit. Bij wedstrijdschaatsers schijnt dat de norm te zijn, schaatsen te klein kopen en ze dan toch gebruiken, zodat ze helemaal naar je voet gaan staan.

Botten worden niet kleiner, hoogstens het kraakbeen dat bijvoorbeeld tussen je rugwervels zit, dat verliest veerkracht en wordt dunner.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door marianne »

Nooit van gehoord, nooit gelezen, niks van gemerkt.
Het lijkt me echt onwaar.
behalve krimp door osteoporose, wat ik niemand toewens.
Marian
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door Jer158 »

Emma schreef: 14 nov 2017, 15:10Botten worden niet kleiner, hoogstens het kraakbeen dat bijvoorbeeld tussen je rugwervels zit, dat verliest veerkracht en wordt dunner.
Aanvulling: Testosteron zorgt ervoor dat kraakbeen meer vocht opneemt, en met minder testosteron juist minder vocht. Niet voor niets is afname in lengte een symptoom van lage testo bij een man. Hormonen kunnen dus een verschil maken in lengte of schoenmaat, maar het gaat dan eerder om mm en niet om cm.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door Anon20190122 »

Ik ben zeker 5 cm gekropen maar dat gooi ik meer op leeftijd.
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door Tanja »

Pas nog gemeten in het ziekenhuis en ik ben nog steeds 178cm en nog niet aan alles (net als ts)
Vreemde is wel dat ik met gympen maat 42 heb en van heels 40 (en daar slip ik dan weer uit) best gek toch.
Droom ervan om een paar cm in lengte te krimpen.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
curiosity
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2017, 03:16
Gender: Trans MtF

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door curiosity »

Tanja schreef: 14 nov 2017, 16:54 Pas nog gemeten in het ziekenhuis en ik ben nog steeds 178cm en nog niet aan alles (net als ts)
Vreemde is wel dat ik met gympen maat 42 heb en van heels 40 (en daar slip ik dan weer uit) best gek toch.
Droom ervan om een paar cm in lengte te krimpen.
1.78? wil je ruilen.. ik ben 1.92, ik kan wel janken, dit is echt iets wat mij tegenhoudt.
Gelukkig, en ik wil niet arrogant klinken, geloof ik dat mijn gezicht er nog wel redelijk netjes uit ziet en passabel is.
Wel raar, ik wist trouwens niet dat je in gympen een grotere maat nodig heb dan in heels?
curiosity
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2017, 03:16
Gender: Trans MtF

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door curiosity »

tanisha schreef: 14 nov 2017, 16:37 Ik ben zeker 5 cm gekropen maar dat gooi ik meer op leeftijd.
hou oud ben je dan als ik mag vragen?
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door Fiona »

Ik was altijd 1.82 en nu 1.86 mtr :violin:
curiosity
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2017, 03:16
Gender: Trans MtF

Re: Kleiner geworden?!

Bericht door curiosity »

Fiona schreef: 15 nov 2017, 00:06 Ik was altijd 1.82 en nu 1.86 mtr :violin:
jij bent dus langer geworden?....