Schimmel infectie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Schimmel infectie

Bericht door Amy »

Ik heb iets meer dan 6 en een halve maand geleden SRS gehad en volgensmij heb ik nu een schimmel infectie.
Symptomen zijn witte vloeistof die uit mijn vagina komt die nogal stinkt, zelf zo erg dat het soms door mijn kleren te ruiken is. De geur valt te beschijven als nogal zuur achtig.
Ook heb ik weer erg veel pijn met dilateren, zelfs zo erg dat ik de dilator die ik normaal gebruik niet meer kan gebruiken en een maat kleiner moet pakken.

Nu weet ik wel hoe ik hier van af kan komen met van die zalf en zo en dat ga ik ook wel doen maar wat ik vooral wil weten is of jullie weten hoe ik dit kan voorkomen. Lifestyle change nodig waarschijnlijk maar ik moet weten wat ik fout doe om dat aan te pakken.

Ik dillateer nu 1x per dag en spoel ook met water direct daarna.
Moet ik misschien niet meer spoelen of meer spoelen?
Ook al bijna een maand geen seks meer gehad dus dat staat er denk ik ook een beetje los van.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Schimmel infectie

Bericht door Mr.X »

Ik heb geen antwoord voor je, sorry.
Maar voor dit soort vragen zou ik toch echt je dokter consulteren, en niet aan vreemden op een forum vragen. Grote kans dat het inderdaad een schimmelinfectie is, maar met nog maar een half jaar geleden qua operatie zou ik het toch zeker willen weten, als ik jou was. Vooral ook met de pijn enzo. Dus...toch maar even naar je huisarts?
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Schimmel infectie

Bericht door Alice »

Je hebt geen schimmelinfectie hoor. Het zijn dode huidschilvers die afgestoten worden. Je huid die vroeger 'buiten' was is nu binnen geplaatst in een warme, vochtige, ruimte en moet zich aanpassen. Na een tijd verminderd die witte vloed en ook de reuk, eventueel inlegkruisje gebruiken. Regelmatig, maar niet overdreven veel, spoelen met schoon water zonder schoonmaakmiddelen.

Pijn dilateren, je zou even nalaten kijken of er geen wondjes zijn anders gewoon rustig aandoen met dilateren en als het beter gaat weer een grotere maat gebruiken.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Schimmel infectie

Bericht door Amy »

Ik was net blij dat ik na 5 maanden geen maandverband meer hoefde te gebruiken :P maar dit is inderdaad wel noodzaak nu.

Maar zou een huisarts hier wel raad mee weten of kan ik beter naar het VU bellen?

Dank jullie voor de reacties. :)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Schimmel infectie

Bericht door Mr.X »

Beter is even naar de VU bellen. Misschien is het zoals Alice zegt normaal. En als ze al schimmel vermoeden, dsn sturen ze je misschien alsnog naar de huisarts (die wel veel van schimmels weten).
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Schimmel infectie

Bericht door Alice »

Tja, waar kun je het eerst en makkelijks terecht. Zou eerst naar de huisarts gaan dan kan deze ook zien of er in de neo-vagina iets mis is, wondje ofzo en of er inderdaad geen schimmelinfectie is. Wat ik niet vermoed, iedereen heeft er meer of mindere mate last van die afscheiding gehad. Gaat over maar duurde bij mij wel een tijd.
Maandverband, gewoon zo'n dun inlegkruisje die je regelmatig vernieuwd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Schimmel infectie

Bericht door Saskia »

Raar dat heb ik nooit gehad.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Schimmel infectie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi,

Ik kende een schimmelinfectie, toen ik nog een meisje was. Het klinkt mss vreemd, je vagina wassen met yoghurt ( Pure natuurlijke) is eveneens goed tegen ongewenste geurtjes.

Grtz Nick ( Ps. zeep gebruik je beter totaal niet) ;) .
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Schimmel infectie

Bericht door Eveliene »

Alice schreef:Je hebt geen schimmelinfectie hoor. Het zijn dode huidschilvers die afgestoten worden. Je huid die vroeger 'buiten' was is nu binnen geplaatst in een warme, vochtige, ruimte en moet zich aanpassen. Na een tijd verminderd die witte vloed en ook de reuk, eventueel inlegkruisje gebruiken. Regelmatig, maar niet overdreven veel, spoelen met schoon water zonder schoonmaakmiddelen.

Pijn dilateren, je zou even nalaten kijken of er geen wondjes zijn anders gewoon rustig aandoen met dilateren en als het beter gaat weer een grotere maat gebruiken.
Precies dat. Iedereen krijgt daar na de srs min of meer mee te maken. Als je je toch zorgen maakt dan kan de doktersassistente een uitstrijkje maken.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Schimmel infectie

Bericht door Benjamin »

Nick schreef: 17 nov 2017, 20:24 je vagina wassen met yoghurt
Of een tampon gedoopt in yoghurt, schijnt ook te helpen tegen schimmelinfecties. Persoonlijk waag ik dat niet.

Salami bevat trouwens ook probiotica bedenk ik me nu.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -