Nieuwe chat! Zie dit topic.

Schimmel infectie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Schimmel infectie

Bericht door Cait »

Echt nooit gehad hoor . Ook niet na mijn 2e operatie . Nooit een substantie eruit (los van wondvocht ) ik zou meteen vu mailen en of bellen EN huisarts (sneller)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Schimmel infectie

Bericht door Mr.X »

Een tampon droogt gigantisch uit en aangezien wij geen bloeding hebben maar de vaginale diepte wel slijmvlies is geworden gaat de huid daar stuk van.

Daarom kan het direct na de sex wel als je vol zit met sperma maar zelfs dan wil je dat er zeer snel uit hebben.
Voor de rest werkt het net zo als een biologische vrouw de beweging van goed uitplassen heb je alles er zo weer uit.
And there it is....TMI. Maar toch bedankt voor de info. Het beantwoordt de vraag wel, en kan vast transvrouwen helpen.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Schimmel infectie

Bericht door Anon20190122 »

Denk het wel er wordt hier wat te weinig over geschreven.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Schimmel infectie

Bericht door Emma »

Voor wat betreft TMI, we zitten hier in het MtF topic :)

Boel is inderdaad te droog... meestal dan. Ik heb afgelopen zomer wel degelijk een keer een tampon moeten gebruiken, vanwege overmatige lekkage via granulatieweefsel, gecombineerd met mijn verplichte aanwezigheid bij een badkledingdag in een sauna... Was toen geen enkel probleem, vocht genoeg, het leek wel of er een eisprong aan zat te komen. Maar dat is dus een beetje onmogelijk ;)

Inmiddels is alle ellende weg en kan ik me niet indenken ooit nog een tampon te zullen moeten gebruiken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Schimmel infectie

Bericht door Amy »

Dit is oud. Ik heb dit opgelost door twee maal per dag met water te spoelen ipv één maal. Volgensmij was het ook geen schimmelinfectie maar gewoon dode huidcellen en andere rommel die er nog moet uit komen. Zal wel iets te maken hebben met de huid die daarbinnen aan het veranderen is.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Schimmel infectie

Bericht door Benjamin »

Benjamin schreef: 11 feb 2018, 13:13
Nick schreef: 17 nov 2017, 20:24 je vagina wassen met yoghurt
Of een tampon gedoopt in yoghurt, schijnt ook te helpen tegen schimmelinfecties. Persoonlijk waag ik dat niet.

Salami bevat trouwens ook probiotica bedenk ik me nu.
Wil hier nog even op terugkomen. Ik had een tijd geleden door een antibioticakuur ineens een draak van een schimmelinfectie. Toch eens gaan lezen over dat yoghurtverhaal. Uit onderzoek blijkt dat een tampon in (ongezoete, echte, biologische) yoghurt, die een nachtje in de vriezer heeft gelegen, net zo goed werkt als commerciële antischimmelmiddelen voor de poes. Door het zuur van de yoghurt kunnen schimmels niet overleven. Staat dus los van probiotica denk ik. Het schijnt preventief ook goed te zijn, eens per week ofzo, maar ik ben daar niet zo'n voorstander van. Ik heb het procédé voor de infectie geprobeerd en na twee, drie dagen was het over. Drie dagen achter elkaar gedaan. Net zo lang of kort als met zo'n "paasei" bruistablet van Canesten dus. Wat ik ook fijn vond was de verkoeling, ook fijn bij een infectie. Maar of zoiets ook werkt en überhaupt kan bij een neo-poes (kitten? :mrgreen: ), geen idee.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Schimmel infectie

Bericht door Anon20190122 »

Nee de tampon gaat je uitdrogen het yoghurt verhaal zou best kunnen misschien yoghurt zonder tampon inbrengen.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Schimmel infectie

Bericht door Benjamin »

Idd, invriezen in ijsklontjesbakje. Of een lube shooter gebruiken. Maar vloeibare yoghurt injecteren lijkt mij troep geven ...
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -