Nieuwe chat! Zie dit topic.

BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Daphne_be »

Lieve (Belgische) meisjes,

ik had graag jullie ervaringen vernomen van een FFS bij dr. Noorman van der Dussen. Wat hebben jullie laten doen, waarom, was het goed of misschien slecht, opmerkingen, noem maar op.
Jullie zouden mij daar een groot plezier mee doen aangezien hij waarschijnlijk mijn chirurg zal worden in het voorjaar van 2018.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Mirthe_s »

Ik ken hem niet. Ik ben wel erg benieuwd wat je voor en tegenargumenten waren voor deze chirurg, en ik vermoed ook de 2pass clinic omdat die ook in Antwerpen zitten.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Alice »

http://www.travestie.org/forum/viewtopi ... 5&start=15
Als ik zo lees is het een denkertje of je door hem geopereerd wil worden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Daphne_be »

@Mirthe_s, ik heb bij 3 chirurgen een consultatie gehad. Een daarvan was Bart van de Ven van 2pass. Hoewel ik zeer tevreden ben over hun laserbehandelingen voor mijn baard, had ik een minder goed gevoel bij hem zelf: hij denkt volledig vanuit zijn portemonnee en veel minder vanuit de ogen van het standpunt van de patiënt. Gevolg: een offerte van maar liefst meer dan €25.000, terwijl ik dat allemaal niet nodig heb. Ik vind dat ik er voor mijn leeftijd (47) best nog goed (genoeg) uitzie, maar enkele touch ups kan ik wel gebruiken. De naam van de 2e ben ik even vergeten (kan het indien nodig wel even terug opzoeken), en was op aanraden van enkele cis-vriendinnen die zeer tevreden zijn met hun kleinere ingrepen. Had wel een OK-gevoel bij hem, maar wegens te weinig specifieke FFS-ervaring heb ik hem niet weerhouden. De laatste was Nooorman vd Dussen, en bij hem voelde ik mij wel onmiddellijk op mijn gemak. Hij dacht mee vanuit mijn standpunt, en niet zozeer vanuit zijn eigen geldgewin. Hij weigert ook pertinent om bepaalde ingrepen te doen die niet in combinatie zijn met andere ingrepen omdat hij vanuit ervaring weet dat ik dan niet/nooit tevreden zal zijn met zijn geleverde werk. Zijn offerte was ook zeer duidelijk en logisch ingedeeld: het gevolg was een offerte van ongeveer €6.000 en was volledig in lijn met wat ik denk nodig te hebben.
Bovendien is de hoofdverpleegster van het ziekenhuis waar hij sommige ingrepen doet een goede vriendin, en weet zij vanuit haar professionele ervaring dat hij een meester in zijn vak is. Ik ken ook een transvrouw die bij hem haar (zware) ingrepen heeft ondergaan, en ook zij is nog steeds zeer tevreden van zijn werk. Ook voor mijn wat speciale situatie betreft (ik ben een beroerte-patiënte die gelukkig genoeg volledig hersteld is) kreeg ik een duidelijke en professionele medische uitleg.


@Alice: ik ga misschien wat bot uit de hoek komen, maar ik heb totaal niets aan dit soort speculatieve antwoorden... een post van meer dan 6 jaar geleden die dan nog over een kaakoperatie gaat (wat ik NIET nodig heb) helpt mij geen meter verder. Ik ben een geïnformeerde vrouw die goed beslagen 'ten oorlog' wil gaan, en het feit dat je het op basis van een oud artikel een 'denkertje' vindt, doet mij besluiten dat je geen persoonlijke ervaring hebt met de man, of zelfs geen persoonlijke band met (en dus ook informatie van) een van zijn patiënten.
And it feels like me on a good day!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Anon20190501 »

Vooralsnog kan ik niet veel bijdragen aan dit topic. Ik ga het wel volgen want binnen enkele weken ga ik op consultatie bij ffs chirurg Bart van de Ven in Antwerpen. Ik ga er met een open mind naartoe. Zonder vooroordelen. Geen idee wat ik mag verwachten.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Daphne_be »

@Sigrid: goed voor je dat je er met een open mind naar toe gaat! Ik kan je vanuit ervaring zeggen dat het voor mij een aangename consultatie was, en met de foto's én de bewerkingen die hij photoshop-gewijs doet, zal je je waarschijnlijk wel een goed, of althans beter idee kunnen vormen. Maar hou er ajb rekening mee dat je jezelf op voorhand goed informeert over wat je echt nodig hebt: hij stelt veel te veel voor, en de kostprijs loopt bijgevolg snel op. En duur is niet noodzakelijk ook beter. Zoek ook patiënten op (online of live) die ervaring hebben met hem, dat helpt je ook altijd verder. En doe ook research naar en consultaties bij andere chirurgen: hoe geïnformeerder je bent, hoe beter...
Ik wens je alvast veel succes, en laat je hier ajb ook even weten hoe het was?
And it feels like me on a good day!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Anon20190501 »

Daphne_be schreef: 01 dec 2017, 21:37
Ik wens je alvast veel succes, en laat je hier ajb ook even weten hoe het was?
Dank je wel Daphne, en dat zal ik zeker doen. Voor mij zal dit mijn eerste consultatie zijn bij een ffs chirurg. In het "slechtste" geval wordt het een leerrijke kennismaking...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Reneee
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2017, 14:03
Gender: Trans MtF

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Reneee »

Hoi Daphne_be,

Ik heb morgen een afspraak met Bart van de Ven bij 2pass. Vandaar dat ik op het forum even naar hem gezocht heb en zo hier terecht kwam.
Ik heb ook even gezocht op Noorman van der Dussen en kwam dit tegen: http://www.zwartelijstartsen.nl/zwartel ... ussen-m-f/
Is dat dezelfde van der Dussen?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door Anon20190501 »

Reneee schreef: 27 dec 2017, 20:55 Hoi Sigrid,

Ik heb morgen een afspraak met Bart van de Ven bij 2pass. Vandaar dat ik op het forum even naar hem gezocht heb en zo hier terecht kwam.
Ik heb ook even gezocht op Noorman van der Dussen en kwam dit tegen: http://www.zwartelijstartsen.nl/zwartel ... ussen-m-f/
Is dat dezelfde van der Dussen?
Ik was vorige week bij dr Bart VDV. Ben nu niet in schrijfmood wegens emo-dip maar kan wel al melden dat hij ruim de tijd heeft genomen, goede uitleg geeft over het hoe en waarom van de ingrepen en opties en al mijn vragen naar mijn gevoel eerlijk heeft beantwoord. Hij maakt ook een fotoshop simulatie.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: BEL - ervaring(en) FFS bij dr. Noorman van der Dussen

Bericht door jessi3 »

Heb een jaar geleden contact gehad met hun, maar volgens hun is e.e.a. niet vergoed vanuit de Nederlandse zorgverzekering.

Is dat verandert? Waarom niet ¨gewoon¨ naar het VU, dat is wel vergoed? .. Zijn er FFS alternatieven buiten het VU waar ik nog niet van weet?

En dan dus niet op basis van vooruitbetaling, maar op basis van directe facturatie naar de zorgverzekeraar/machtiging. Ik heb geen zwitserse bankrekening ;)