Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

05 & 06 december - Eerste dag in BKK (5 days 2 go)

Packed up and ready to roll, vol hoge spanning vertrokken ik, mijn ma, en vriendin naar schiphol airport. We hebben de hoofdbagage meteen maar gesealed en gedumpt bij de bagage afgifte. We hadden tijd zat dus mijn oom kwam nog even langs met wat cadeautjes voor onderweg. Daarna hebben we thee gedronken en een bikini voor mij gekocht bij de h&m, thanks vriendinnie. <3 Toen was het tijd om afscheid te nemen en door de douane te gaan. Wat best een vervelende ervaring kan zijn als ze bij je vriendje daar beneden terecht komen,.. Anyways ik heb het doorstaan en mocht mijn handbagage weer ophalen. De vlucht was redelijk aangenaam, we hebben gekozen voor economy comfort en een plekje bij het gangpad. Dit voornamelijk voor de terug weg maar voor de heen weg om elke mogelijkheid op trombose tegen te gaan. Tijdens de vlucht heb ik lactose vrije maaltijden gekregen, de service in het vliegtuig was enorm goed. Slapen ging helaas niet. De rit telde inmiddels 10 uur en 20 minuten tot we arriveerde, wel moesten we nog 15 minuten wachten tot onze gate vrij was.

In de luchthaven aangekomen werden we begroet door tig reklame borden, snail white,.. wat kunnen mensen toch rare product namen verzinnen! Het schijnt een huidproduct te zijn. We liepen naar de paspoort check, daarvoor moesten we de borden immigrant check en luggage pick up volgen. In het vliegtuig krijg je desondank je een thais visum hebt, een thai immigrant visum blaadje, daarop moet je je paspoort en visum info schrijven en vlucht details voor heen een terug weg en daar boven op ook nog waarom je er bent. Dus vergeet niet een pen makkelijk bereikbaar te hebben.

Na de paspoort en thai immigrant visum check waren we vrijwel direct bij de bagageband. Daarna probeerde we bij de dichtbijzijnde atm nog wat geld te pinnen maar de automaat deed het niet. Next up was een sim kaartje kopen, onderweg naar exit 3 (waar je volgens de instructies van Chett naar toe moet) kom je een rits aan telecomproviders tegen, ik heb gekozen voor DTAC. Met mijn reeds aangevraagde credit card was het zo geregeld. Ik toonde mijn paspoort en dus de credit card, zet een krabbeltje en ze installeerd het sim kaartje. Ik koos voor de unlimited wifi en 80 baht call en sms binnen Thailand en most important 4,5 GB data voor internet. Wel moet ik er bij zeggen dat sommige pakketen ook promotions hebben die na 12 maanden automatisch ververst worden. Maar ik ben der achter gekomen dat als je de dtac app download die ook makkelijk uit kan zetten. En via hun website kan je de sim kaart volledig cancelen. De kosten waren 500+ baht exacte bedrag is in de vergetelheid geraakt.

Aangekomen bij exit 3 zagen wij al gauw het mannetje met op het bordje mijn naam. Hij begeleid ons de komende tijd van en naar het hotel met als tussen stop chettawut zijn kliniek. Aan de achterkant van het bordje spotte ik ook snel mijn fotos die ik heb opgestuurd naar chettawut, dat is een vereiste zodat ze chauffeur je herkennen kan. We liepen naar buiten en je wordt begroet met een walm van hitte. Het is hier momenteel 32 graden terwijl gemiddelt het hier nu 26 graden moet zijn. Al met al moet ik zeggen dat de ervaring tot nu (dit is later getypt) is dat het weer aardig te doen is, ik zweet niet makkelijk hier en de temperatuur doorgaans aangenaam. Wel raad ik ieder goede zonnebrand creme mee te nemen zodat je altijd beschermd bent. Eenmaal door de reuze parkeer complex kwamen we de mooie bollide van onze chauffeur tegen, iedereen schijnt hier in mooie autos te rijden, hoe dat kan geen idee. Naive ging ik aan de rechterkant van de bijrijder stoel staan. Tot ik er achter kwam dat hier het stuur zat. Ik ben maar gauw naar de andere kant gestrompelt. De chauffeur gaf mij de envelop met daarin een welkom brief en de details van het hotel.

De rit naar het hotel vertelde veel over de cultuur in dut gedeelte van Bangkok, er heerst hier een simpele mentaliteit, veel afgetakelde gebouwen en mensen die constructie werk verichten in een korte broek en slippers. Wat betreft het verkeer zou je mij hier niet zien rijden, ik vind het maar gevaarlijk. Aangekomen in het hotel wenste onze chauffeur ons een fijne dag en vertrok weer. Binnen werden wij vriendelijk gegroet door de medewerkers die daar op dat moment aanwezig waren. We kregen onze deurpasjes, en vertrokken naar boven. 11 hoog zitten we, wel een mooi uitzicht moet ik jullie vertellen. We zitten in The Vertical Suite in een type D kamer. Het is een woonkamer met keuken, 2 slaapkamer met beiden 2 twijfelaars naast elkaar, 2 badkamers beiden met douche toilette en 1 met bad. Verder hebben we een wasmachine, oven, magnetron, broodrooster, waterkoker, bank en tafel. In de woonkamer, en beiden slaapkamers zijn er tv’s maar die hebben we eventjes aangehad tot nu toe en verder genieten we van de omgeving, hier heerst namelijk altijd reuring. Note, de bediening en service is goed, echter, laat de schoonheid wat te wensen over. Vlekken oo veel plekken zoals ‘t bad, de douche is een groot kalk festijn. Maar voor de rest ziet het er aardig uit. Elke ochtend wordt de kamer recht getrokken en krijgen we 4 waterflessen.

Tegen over het hotel bevind zich een paar mega store complexen, en geloof me inmens grote complexen, je moet er geweest zijn om echt de schaal te omvatten! Je hebt de HaHa55, Paradise Park en Seacon Square. De complexen en het hotel worden wel gescheiden door een veel te drukke weg. Dus om aan de overkant te komen loop je of naar links of naar rechts, hangt er een beetje van af welk complex je wilt bezichtigen. Als je links afgaat van af het hotel kom je een tank station met Amazon Cafe en 7-eleven tegen. 7-eleven is een winkelmarkt keten en als je tijdens je verblijf er niet eentje tegenkomt dan ben je niet buiten je hotel geweest. Bij de 7-eleven vind je alles wat je nodig hebt. Bouillonblokjes, 600ml waterflessen en genoeg te eten. Je kiest dus om of naar links of rechts af te slaan vanuit het hotel, als je lang genoeg doorloopt vind je een brug die je veilig naar de overkant brengt. De winkel complexen hebben ook veel westerse winkels, waaronder h&m, mango en starbucks. Wat je daar verder aan treft verklap ik niet, dat moet je voor jezelf ervaren.


07 december -Gaap & consultation day @ the Chett

Voor mijn eerste nacht plofte ik op bed maar het leek wel een steen. Tot mijn verbazing heb ik die nacht lekker geslapen! Thank you jetlag, anyways, ik werd in de ochtend wakker gewekt om 7 uur door de wekker. Na de mascara viel me op dat de shampoo die ik mee heb genomen van huis zijn best heeft gedaan. Het zat goed en de stemming zat er daarbij meteen ook goed in. Ik at nog wat beneden met mijn ma en om 8 uur werden we door de chauffeur opgehaald.

De rit was wederom chaos, warme eettentjes op elke vierkante meter van de voetgangerspaden. Jongeren zonder helm op taxi scootertjes wie kris kras door de auto’s heen manouvreerde. De auto’s sparen geen meter autobaan zo druk is het. De sfeer van de omgeving en mensen voelt heel vrij aan. Alles is stukke meer easy going hier en er is altijd wel reuring, zelfs op dit tijdstip van de dag! Aangekomen bij de kliniek was ik direct aan de beurt, ik leverde de benodigde documenten, xray foto’s geprint, xray cd bleek niet nodig te zijn bij mij, 2x referral letter en paspoort (die kreeg ik wel terug). Ik ondertekende wat formele papieren, en mijn bloeddruk werd afgenomen. We mochten op de wachtbank wachten tot de goede dokter klaar voor ons was. We werden begeleid naar boven, schoentjes uit slippertje aan en naar boven. Mijn ma moest wachten, eerst sprak de dokter met mij en nam een foto van mij en van de vriend down below en balzak. De beste dokter spreek vriendelijk maar zacht en zo nu en dan niet te verstaan. Gelukkig werd alles netjes en duidelijk uitgelegd. Alle info kreeg je mee op papier. Info bestaat uit de bowel cleansing schedule, en het verloop van voor en na de operatie en hij legde een beetje uit wat er gebeuren gaat tijdens de operatie. Ook werd mij verteld dat er genoeg huid was dus ik had geen extra skin grafts nodig, dat scheelt aardig wat geld. (Ongeveer 800 tot 1000 euro)

Het dilateren zal de eerste week erg rustig van start gaan met 30 minuten de dag en aan het einde van die week in de avond en ochtend. De packing gaat er na 7 dagen af dat zal voor mij de 18e zijn, de 15e wordt ik ontslagen de katheter de 23e. De 18e noemen we day 0 en op day 1 zal het dilateer proces beginnen. In de middag hebben we bij de 7-eleven dutch cocoa gehaald! En wat ander voer. Naast de 7-eleven staat een atm, daar heb ik baht gehaald, maar zo slim geweest om yes bij exchange rate in euros om te laten rekenen. Dat betekend dus dat ze een afwijkende wisselkoers gebruiken, en je altijd duurder uit bent. Als je deze vraag krijgt klik dan op nee. Aangezien de Amazon Cafe er naastgelegen is hebben we daar wat gedronken en direct de baht gebruikt. Handig om te weten is dat er een strenge controle op ijsblokjes heerst. Die moeten gekocht worden ipv uit de tap in de vriezer doen. In Thailand bestralen ze het water waardoor je dus geen kraanwater mag drinken. Als ze het fair doen kan je dus in elk cafe’tje ijsblokjes in je drinken nemen. Ik zelf heb wel wat vermoedelijk tapwater gedronken maar heb niet er van gemerkt. Ik ben wel ingeent voor mijn vertrek naar Thailand.

Na de boodschappen gedumpt te hebben zijn we naar Seacon Square gegaan, grappig om te verklappen is dat de 4e etage volledig gewijdt is aan Yoyo een kinder mascotte, er zijn allerlij attracties en arcadespellen te vinden. Ik eet nog wat ik eten kan want morgen moet ik beginnen met het gefreesde bowel cleansing schedule.


08 december - Rip lekker eten!!

Vandaag was ik vroeg wakker, zo rond half zes. Ik heb appte mijn vriendin in Nederland nog even want die ging slapen, speelde nog wat op de Nintendo Switch maakte mijzelf op voor de dag en begon met de clear soup. Handig om te weten is dat het hotel een Chettawut menu hebben voor patienten. 28 minuten deed ik om die kom weg te werken, wat veel soep was dat! Na de breakfast besloten we naar de 5e verdieping te gaan, daar is een zwembad, sauna met douche, en een fitnesruimte. De ene kant is voor gewicht heffen de ander voor cardio. Fijn om te weten is dat de douche ook douche gel en shampoo hebben dus als je klaar bent met iets op die etage kan je je ook direct klaar maken voor de rest van je dag en schoon te voorschijn komen. Boven deed ik mijn bikini aan, de bowel cleansing schedule heeft geholpen met het verkrijgen van een strak lichaampje, niet dat het al veel verschilde. Maar het maakte me wel een stuk zelf verzekerder voor mijn eerste keer in bikini. En daar heb ik van genoten het zwemmen. In de avond gingen we naar Seacon Square, daar werd een fair gehouden, The Heritage of Kyoto, dat is op de onderste verdieping in het center van het complex. Daar hebben ze het heel mooi aangekleed, en stalletjes geplaatst waardoor het op een japanse markt moest lijken. Er waren daar awa dansers en kraanmachines om knuffels te winnen, je kan er kimono’s kopen en allerlij japanse lekkernijen. De fair is dit jaar van 8 tot en met 17 december, het lijkt eroo dat dit een jaarlijkse happening is! In de avond wederom Clear Soup, yay, ik staar intens naar de zak chips die ik niet mag eten maar ik moet volhouden.


09 december - Goedemorgen zeg!

Goedemorgen Thaaaaaaailand, wat heb ik geslapen zeg. 10 uur in slaap gevallen en 12 uur de volgende dag wakker geworden. Deze dag stond het paleis van de koning op de planning, na mijzelf klaar te maken ben ik in mijn sarong, google maar, gesprongen en heeft de frontdesk beneden een taxi geregeld, wat een inmens lange rit zeg, we zaten een beetje in de file en al met al iets meer dan een uurtje heen en een uurtje terug. Daar tussen in hebben we dus het koningklijk paleis van de koning gezocht. Erg mooi is dat, je bent er met een uurtje tot anderhalf wel doorheen maar zeker het bezoeken waard! Je moet wel je boven lichaam en je benen tot je knieen minimaal bedekt hebben even als je schouders. Let op dat als je het naast gelegen mortuarium wilt bezoeken dat er ook geen vestjes met gaten erin toegestaan zijn. Mocht dat wel zo zijn kan je daar nog wel een vest kopen, is ons later verteld toen we eenmaal terug waren bij het hotel door een vriendelijke medewerkster. Ook fijn om te weten is dat we onze paspoorten nodig hadden voor entree, die hadden wij beiden niet mee. Gelukkig accepteerde ze, lol, mijn zorgverzekeringspas als mijn ID-kaart kaart. 17:48 nam ik mijn twee dulcolax pilletjes in, dat zijn de eerste in de reeks van laxeer middellen. Omdat we later thuis kwamen omdat we moeite hadden met een taxi vinden en ons verkeken hadden op de loop naar de meest dichtsbijgelegen taxi plek, heb ik maar een mailtje naar het Chett team gestuurd, ik mocht tussen 17:30 en 18:00 alsnog de pillen innemen en dan vanaf inname tijd 3 uur later de Anema laxative doen. Die tweede viel reuze mee dan dat je verwacht, aangezien de inbreng wijze, ja, nog al ietsje gek zijn. De Dulcolax deed rond 19:20 zijn werk, en rond 20:48 was het dus tijd voor de Anema. Morgen moet ik aan de swiff die ga ik nuttigen in een glas gemixt met cola. Ik heb begrepen dat dat wel een taai laxeermiddel is. Wish me luck, voor nu vind ik het wel genoeg, +6 uur ten opzichten van Nederlandse tijd. Slaap lekker iedereen! Fijne sint viering mochten jullie dat dit weekend doen.

Mocht je nog wat informatie missen, check dan ook de topic van TessB. Die van mij wordt dagelijks geupdate vanaf nu, met potentieel wat minder info tijdens de 5 dagen operatie herstel in de kliniek.
Linkje: viewtopic.php?f=28&t=5333
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

Mocht het niet duidelijk zijn, mijn srs vind plaats bij Dr. Chettawut. Kan helaas mijn topic naam niet meer wijzigen.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Marijn »

Maandag je operatie meen ik? Succes en sterkte!
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

Marijn schreef: 09 dec 2017, 21:37 Maandag je operatie meen ik? Succes en sterkte!
Dankjewel Marijn! Maandag is inderdaad mijn operatie. Dan wordt ik 1 pm opgehaald door de chauffeur.
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

10 december - Even met de Swiffer er doorheen

Ontbijt (clear soup) check! Niets spannends gebeurt tijdens het ontbijt, alleen dat ik mijn buik vol heb van die soep. Dat gelatine spul mag ik niet dus er zit niets anders op! Rond 09:40 wat aan de late kant nam ik de Swiff met cola, ik heb even geroken eraan en de verhalen liegen er niet om! Wat een stink spul zeg! Goed roeren voordat je t inneemt en dan afwachten. Het was inmiddels 10:19 en ik vroeg aan mijn moeder of ik het wel goed had gedaan totdat nog geen minuut later de Swiff begon in te kicken. Rond 12:40 kon ik wel van de wc af, met mijn conputer spelletje was ik ook wel klaar. Zo nu en dan krijg ik nog sporadisch wat drang. Het was alleenmaar vloeibaar wat er nog uit kwam, au revoir Clear Soup! Vanavond ben je weer welkom! Moet wel zeggen dat ik aardig in een dup zit of ik vanavond voor de swiff (17:00) wat moet eten, of er na,..

De spanning die weg was zit er vandaag wel weer goed in. Maar ik snap dat mijn ma ook wel gespannen is dus als we beiden kribbig zijn stoppen we na 2 minuten al met kibbelen. Op wat opladend apperatuur na is mijn koffertje voor naar de kliniek gevuld en ben ik klaar voor vertrek morgen. Ik wordt morgen om 13:00 uur opgehaald en hopelijk mag mijn ma dan nog mee voor afscheid en anders pakt ze een losse taxi maar ik voorzie daar geen problemen in. Ze zal mij de 12e waarschijnlijk weer pas zien, ik kan begrijpen dat morgen voor iedereen zeer spannend is, voor zowel mijn ma, als thuisbasis. Dan zal ze de 12e wel een uurtje langs mogen komen en de dagen erna wat langer in beiden gevallen zal het bezoekuur in de middag vallen.

Ik ga nog even verder nadenken over of ik de soep voor of na de swiff doe,.. verder heb ik denk ik weinig informatiefs te melden voor nu. Het enige dat mij opviel teruglezend naar het verhaal dat ik niet uitgelegd heb wat de Thai Immigrant Visum is. Dat ik een klein langwerpig omgevouwt blaadje waarop je op de voorkant details over jou, je paspoort en visum en je vluchtnummer moet schrijven. Dat 2x, eentje voor de heenweg en de achterkant voor de terugweg, vergeet dan niet je vluchtnummer voor je terug reis bij de departure kant te schrijven. In het binnenstuk moet je info verschaffen over je reden van verblijf wat je baan is en hoeveel inkomen je jaarlijks hebt. De Thaise immigratie counter kijkt niet op 1 of 2 foutjes dus zorg maar dat het ingevuld is maar maak je verder geen zorgen.

Vanavond brei ik er misschien nog een vervolg aan. Maar voor nu leg ik mijn mobiel even neer. Bedankt voor het lezen alvast. <3
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb je verhaal tot nu in 1 keer uitgelezen. Heel erg veel succes morgen en natuurlijk blijf ik je volgen.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

Charlotte_C schreef: 10 dec 2017, 10:26 Ik heb je verhaal tot nu in 1 keer uitgelezen. Heel erg veel succes morgen en natuurlijk blijf ik je volgen.
Dankje Charlotte! :hug2: De stres is inmiddels goed gezakt en heb er zin in! Op de ruggenprik na ;-;
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Annet »

Hé Jill
Heel veel sterkte morgen en ik hoop dat alles slaagt en naar wens gaat. Ik hoop voor je dat je niet te veel pijn hebt en dat je herstel voor spoedig gaat.
Ik blijf je volgen
Groetjes Annet
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Mirthe_s »

Hoi Jill. Heel fijn dat ook jij een blog voor ons gaat bijhouden. Ik wens je heel veel succes in Thailand, en vooral met je operatie zelf!
Liefs Mirthe
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

Mirthe_s schreef: 10 dec 2017, 11:44 Hoi Jill. Heel fijn dat ook jij een blog voor ons gaat bijhouden. Ik wens je heel veel succes in Thailand, en vooral met je operatie zelf!
Liefs Mirthe
En jij in maart hea? Mocht je nu nog specifieke vragen hebben over het voortraject alles zit nog vers in het geheugen :3