Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Gwenda »

Goede reis Jill!! Dank je voor de verhalen.


Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

2 januari - Back from the future (22 days post-toppie)

Zes uur dertig in de ochtend, de wind van de airco blaast over mijn inmens grote stapels krullen en inmiddels 1 milimeter lange onderarm haar. Ik leg mijn thee op de keukentafel, in de badkamer toont mijn spiegelbeeld een evenredig verdeelde groep rimpels. Ik zucht, alsof de vermoeidheid al niet genoeg schade heeft aangericht. Als ik de badkamer uit strompel wordt ik gegroet door mijn collega en partner in crime, Mama. We groeten elkaar vriendelijk en ik roep, “Het is weer gebeurd”. “Wat?” roept Mama bezorgt, waarop ik antwoord met, “Er is een aanslag gepleegd op mijn hart. Ik ben intens blij dat ik de privilege heb om dit allemaal te mogen mee maken. Dat ik jou hier bij me heb, en dat er thuis een liefdevol en warm welkom te wachten staat. Niet iedereen is zo bevooroordeeld.” Mama knikt, ik haast me naar de slaapkamer, zes uur vijftig begint de work out met nummer 0 en nummer 1.

Vijfenzeventig minuten lang werden er uiteindelijk zeventig. Mocht ik de beste verpleegster van gisteren goed begrepen hebben hoefde het maar zestig minuten te duren, eigenwijs ben ik altijd geweest. Bij thuiskomst zal slecht nummer 0 van de partij zijn. Nummer 1 heeft dan kortstondig vakantie. Na de bagage gereed gemaakt te hebben bevinden mijn partner in crime en ik ons naar de begane grond. We betalen de vriendelijke mensen van het hotel, en geven gepaste afscheid aan nieuwe connecties en medewerkers. De wijzers van de klok vertellen mij dat het uur van ophalen naderd. Uit mijn ooghoek zie ik onze koffers meegenomen worden door een thaise man. Ik signaleer Mama, zo paraat als ze is schuivelt ze op de man af. Alles is goed, het is de taxi chauffeur. Toch vreemd, al die tijd werden we opgehaald door dezelfde chauffeur, maar dit keer is het iemand anders. Ik laat de argwaan voor wat het is en stap in. Mr. Donut op de stoelzit en ik weer op Mr. Donut, samen maken we voor de komende periode een onafscheidelijk duo, een extensie van mijzelf als het waren. He always got my back. Mijn rechterarm Mama is naast me gaan zitten. Weg rijden we.

De luchthaven is imponerend, maar gelukkig zijn we al gauw ter plekke. We werpen een blik op het departure bord. KL 876 naar Amsterdam, bagage drop P. Koffer gedropt bij P, 25 kg, te veel geshopped. Ik overhandig de brief “fit for flight” je krijgt er geen slechte deal voor terug. We wisten even niet wat we moesten doen maar al gauw buiten de wachtrij zag ik mijn stalen ros voorbij paraderen.

,...

Ok ik vind het zo wel genoeg zo! Ik raad serieus iedereen aan de wheelchair aan te vragen met dat briefje, dat doe je zoals vermeld hierboven in het soms een tikketje te noir/detective themed stukje. Bij de bagage drop laat je het papiertje zien en wordt er een door mens aangedreven wheelchair voor je geregeld. Die persoon brengt je naar je gate, wat opzich best een flinke rit is! Fijn, maar nog beter is de voorang die aan je verleend wordt, je vliegt als het waren sky priority in, en voorbij. Onderweg stopte we nog voor wat leuks voor mijn vriendin. De gehele ervaring was aardig cool. Ik mocht als eerste het vliegtuig in! Ik vroeg nog of er een business seat vrij was maar helaas was dat niet het geval, naja scheelt weer 800 euro!

Ik zit aardig comfortabel op mijn economy ‘comfort’ stoel. Inmiddels wat drinken en eten later ben ik lekker aan het uitbuiken. Rugleuning naar achteren en oogjes toe. Misschien zo even mijn anti zwel medicatie nemen. Voor zo ver weinig problemen, ja steekjes of herpositioneren, 1 keer een gevoel gehad dat er iets open barste, dat doet geen pijn hoor. Zolang de hechtigen voor de rit goed zijn betekend dat slechts dat er via een miniscule opening wat wondvocht ontsnapt. Met een zwangerschaps maandverbandje kom je er wel, en die opening is zo verholpen. No worries, al is het de eerste keer erg confronterend.

Het opstijgen was suuuper onaangenaam (alsof je constant zo een heuvel af gaat) maar ook wederom niet pijnlijk. Het ligt een beetje aan de situatie maar ik ben voorzichtig geweest. Gisteren 5 1/2 uur zitten op Mr. Donut hakte er wel in bij de avond dilatatie en vandaag de ochtend dilatatie, maar het heeft me wel goed geprepped voor de vlucht. Ik zit nu al makkelijk 2 1/2 uur zonder al te veel moeite. Ik zelf heb alles weg gespoeld, maar als je wel nog veel ongemak voelt bij je hechtingen of je bent er bang voor kan je ter preventie wat lidocain (het verdovende glijmiddel) voor vertrek aanbrengen. Geen idee in hoe verre het je helpt op lange termijn, maar op het begin zal het allicht de irritatie wat verzachten.

Next up, turbulence. Mijn hemel, zo veel turbulentie! Meeega ongemakkelijk en heb inmiddels wel een steek gevoel down below. Het ebt wel weg maar zolang ik niet eventjes naar de wc kan om te checken blijf ik lichtelijk bezorgd.

Uiteindelijk ging het lampje van de gordel uit, gelukkig hoefde ik niet te wachten en kon direct de wc in. Helder rood bloed, fijn, thanks turbulentie. Erg goed kan ik daar beneden niet beoordelen, er zat wat bloed aan een kant wat ik wegdepte. Het kwam niet terug dus het zal wel weer grotendeels genezen zijn. Blij ben ik er overduidelijk niet mee, wel ga ik er vanuit dat mijn lichaam dit probleem zelf oplost. Voornamelijk omdat ik nu geen pijn ervaar en tijdens de turbulentie ook eigenlijk niet. Als het ernstig was zouden het niet nu kleine steekjes zijn. Your body has a way of telling you. Als nog zal ik even een melding hiervan maken bij het chett team.

Okidoki, 13:48 Amsterdam tijd en 19:48 Bangkok tijd, avond eten was niet denderend, wederom vis terwijl ik net gemeld heb geen vis lekker te vinden. We zijn even iets verder en tot nu toe geen turbulentie meer, klopt af, geen grote problemen. Ik ga zo wel weer even kijken op de wc. 4 1/2 uur tot aankomst. Gelukkig zijn we al ruim over der helft van onze vlucht.

1:29 uur voor aankomst, het gaat redelijk goed ik heb nog een keer bekeken op bloedingen maar na de turbulentie heb ik niets meer waargenomen, het wc papier waarmee ik de vochtigheid peilde bleef droog. Mijn poten voelen stijf aan, ik ben maar even gaan staan. Ik ben blij als we aan land zijn. Dan staat alleen dilateren nog op de lijst van dingen die ik moet doen en daarna lekker slapen. Tegen die tijd zal het wel laat zijn.

20 minuten voor aankomst, een vriendelijke KLM medewerker komt naar me toe om te melden dat er een rolstoel klaar staat bij de exit van het vliegtuig. Ok Wheelchair battle of the century! Nee lol, thaise zijn mega veel beter! Hier is het rolstoel, dan zo een schiphol taxi, dan weer rolstoel. Aardig onaangenaam. Bij de arrival gate werd ik opgewacht door mijn vriendin ik was zooo blij haar weer te zien. Ze gaat lekker met ons mee naar huis en verblijft een nachtje. <3

Anyways, taxi rit even onaangenaam maar gelukkig kort. Mensen, als je een zacht matras hebt wordt het tijd om inventief te worden of een harder matras te kopen. De avond dilatatie is geen succes geweest, alsnog wel 6,2 maar ja niet de rest omdat ik toch in en andere positie lag. Vandaar dus de spartaanse matrassen in Thailand. Ik mis ze wat dat betreft wel.

-6 uur, ik zou nu al lang slapen in Thailand. Ach dit went ook wel weer! De dilator kreeg ik er amper in, kon geen kracht zetten.

3 januari - The future is now (23 days post-toppie)

Het is nu 3 januari, ik ga zo mijn oestro pleister plakken. Ben goed uitgerust, werd nog wel wakker in de nacht maar ben een stuk beter te spreken. De nacht rust heeft de last ondervonden van de ruwe vlucht grotendeels verholpen! Good job, te zacht matras.

Ik chill nu beneden met Mr. Donut. Ik spreek jullie allen weer! Ik update wel maar doe het ietsje rustiger aan zodat ik wat meer to the point ben kwa info in plaats van alle onzin die ik zo nu en dan uitkraam.

<3 Jill
Laatst gewijzigd door Jill op 03 jan 2018, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

Mirthe_s schreef: 02 jan 2018, 19:53 Wel thuis Jill! In een mooi nieuw jaar waarin jij gaat genieten van je mooie V en een voorspoedige genezing! Aankomende nazomer naar het strand ;)? hihi.
Gaane we doen! ;P

Iedereen bedankt voor jullie lieve berichten. We maken het beiden goed, mijn ma is inmiddels weer aan de schoonmaak (die twee heren die we achter lieten kunnen we daar niet in vertrouwen!!)
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Gwenda »

Welkom thuis Jill!


diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door diederique »

Jill, als het goed is is de verse bloeding inmiddels opgedroogd. Door de verlaagde luchtdruk in het toestel barsten ineens wat haarvaatjes open beneden die al dagenlang in rust waren. Eenmaal weer op Hollandse bodem drukken ze weer in rust en blijft alleen nog wat oude afscheiding over; een euvel waar de meeste Thailandgangers onaangenaam mee verrast worden tijdens de terugvlucht. Geen zorgen dus, er is niets stuk.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

diederique schreef: 03 jan 2018, 11:04 Jill, als het goed is is de verse bloeding inmiddels opgedroogd. Door de verlaagde luchtdruk in het toestel barsten ineens wat haarvaatjes open beneden die al dagenlang in rust waren. Eenmaal weer op Hollandse bodem drukken ze weer in rust en blijft alleen nog wat oude afscheiding over; een euvel waar de meeste Thailandgangers onaangenaam mee verrast worden tijdens de terugvlucht. Geen zorgen dus, er is niets stuk.
Zo een idee had ik inderdaad ook al. Ik maak het ook wel goed nu maar bedankt voor de toelichting want nou weten we allemaal wat er precies gebeurd en persoonlijk vind ik dat heel fijn altijd. Thanks :D

Ik was over het algemeen redelijk te spreken over de vlucht, het ongemak verwachtte ik al. De vrolijke ondertoon die ik normaal gesproken heb in mijn posts is een beetje verloren gegaan omdat het meer op een van tijd tot tijd basis geschreven. Dat wilde ik doen omdat men dan mijn ervaring met het vliegen zo eerlijk mogelijk ervaren, maar al met al is het een goede vlucht geweest. Inmiddels ook een set up gevonden voor het dilateren.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Anon20230219 »

Welkom thuis Jill en fijn dat je weer veilig bent thuis gekomen..
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door TanjaUneken »

Happy New Year en bedankt voor al je verhalen.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Annet »

Welkom thuis Jill en ook je moeder
Groetjes Annet
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Anne V »

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Goed om deze te lezen.
Welkom terug in Nederland en een goed herstel.
Plaats reactie