Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Tanja »

Ik begreep dat je even een stapje terug deed qua posts maar ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat Jill.
Succes met je herstel,
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Mirthe_s »

Ik ben ook benieuwd, Jill! Ik heb mijn datum gekregen (24 juli). Spannend!
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

14 januari - Back to reality (34 days / 1 month 3 days post-toppie)

Vraag en u krijgt antwoord! Ik was van plan wat eerder te posten maar ben wat druk geweest met andere dingen.

Er is inmiddels al een maand voorbij gegaan sinds ik mijn geslachtsveranderende operatie ben ondergaan. Opvallend genoeg ben ik in die periode een extra acceptatie proces ondergaan. Zowel accepteren en wennen aan het dilateren, maar ook gelukkig voelen en weten dat ik er mag zijn. Ik heb mijn iets wat mannelijkere kenmerken geaccepteerd zowel lichamelijk als mentaal. Make no mistake, iedereen kan zich anders voelen. Maar ik mag best lomp zijn of wat gek reageren. Het zijn immers karakter eigenschappen die ik al had “pre-transitie” maar nu pas accepteer als Jill/unisex zijnde.

Persoonlijk merk ik niets van een back in home county dip die de andere dames in het hotel met mij bespraken. Het was wel wennen om niet dagelijks meer die bevestiging te kunnen horen dat alles er goed uit ziet. Aan bed gekluisterd zijn is wel saai, daarom ben ik de laatste dagen begonnen met die cyclus te doorbreken. Zo ben ik twee keer gaan shoppen en heb ik twee keer een auto rit van ruim anderhalf uur als bijrijder overleefd.

Down below op een milde ontsteking na gaat het ook goed! Ik ga aankomende week wel een hard matras kopen. Ik heb de afgelopen nacht op een hard matras mogen slapen en dus ook mogen dilateren, en dat was stukken gemakkelijker en minder gevoelig! Verder laten hechtingen los wat het eind plaatje toch weer dichterbij brengt. Het ziet er al aardig convincing uit al zeg ik zelf. Wat betreft gevoel kan ik ook melden dat het aardig de goede kant op gaat! Twee dagen geleden was ik wakker tot 3 uur ‘s nachts vanwege prettige gevoelens op een onprettig tijdstip! Ik heb zowat elk onderdeel van mijn vagina mogen aanschouwen, wat een opluchting toen ik de clitoris ontdekte, ik was zo in de war waar alles zat op t begin. Dat maakte me wel een beetje onrustig maar gelukkig is het goed gekomen voor zover ik nu kan beoordelen. Uiteraard zijn we er nog niet, er is nog veel dat helen moet, as usual, baby steps! Ondertussen is dilator nummer twee ook van de partij en ben ik daar ook goed aan gewend, de eerste week van elke nieuwe dilator voelt onwennig maar na 3 dagen merk je al flink wat minder struggle, volgens mijn ervaring.

Tot nu toe is dat het wel, ik ben wel op ten duur van plan om een check up te doen zodat een professional kan beoordelen of alles nog goed zit daar beneden.

Ik voel me dolgelukkig in mijn lichaam! Het maakt echt al het getwijfels, huilen, geduld hebben en alle andere struggles die geweest zijn en nog komen gaan waard.

Jill signing out <3 volgende post komt weer als ik wat informatie opgespaart heb!
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

Mirthe_s schreef: 10 jan 2018, 21:30 Ik ben ook benieuwd, Jill! Ik heb mijn datum gekregen (24 juli). Spannend!
Ooooeeeeee, jeej, heerlijk he het gevoel om zo weer een deel van je leven achter je te kunnen laten?! Gefeliciteerd meis <3
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door i-rene »

Hoi Jill,

Dank je wel voor het delen van jouw verhaal. Fijn dat je zo gedetailleerd schreef, want als aankomend Thailand-ganger is het fijn om juist die details te lezen.

Op 5 maart ben ik bij Chettawut aan de beurt.
Ik vertrek op 25 februari met mijn partner richting Bangkok.

Ik vond het verhaal van TessB al interessant en ik heb veel aan al die info die TessB mij heeft gegeven.
Omdsat ik al weer een poos niet op t-nederland had gekeken kwam ik gisteren pas achter jouw bijdrage hier.
Wat fijn dat je de moeite hebt genomen om jouw ervaringen zo boeiend en open te schrijven.
Ik heb er veel aan, omdat het voor mij nu heel dichtbij komt.

Gisteren bij het Thaise consulaat mijn visum aangevraagd (had per ongeluk 1 dag te lang geboekt, waardoor we 31 dagen in Thailand zijn).

Ik ben zelf ook van plan mijn ervaringen hier te gaan delen, maar vraag me wel een beetje af in hoeverre dit nog iets toevoegt aan die top beschrijvingen van jou en TessB. Maar goed, iedereen heeft toch haar eigen ervaring en situatie, dus misschien hebben anderen er straks dan toch wat aan. Maar zo prettig schrijven als jij dat kan, zit er voor mij denk ik niet in.

Ik wens je een heel goed en voorspoedig herstel toe
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Annet »

Hoi I-rene
Ik denk dat jou ervaringen daar ook weer info geven, zo doet iedereen het toch op zijn eigen manier en beleeft het weer anders. Ik ben wel nieuwsgierig naar jou verhaal. Ik ben bezig voor Duitsland en probeer dat ook zo goed mogelijk te om schrijven.
Maar dit hoort hier eigenlijk niet.
Jill ik vind en vond je verhalen ook heel mooi en leerzaam hoop dat je ons nog wat op de hoogte houd hoe verder gaat
Groetjes Annet
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

i-rene schreef: 17 jan 2018, 08:51 Hoi Jill,

Dank je wel voor het delen van jouw verhaal. Fijn dat je zo gedetailleerd schreef, want als aankomend Thailand-ganger is het fijn om juist die details te lezen.

Op 5 maart ben ik bij Chettawut aan de beurt.
Ik vertrek op 25 februari met mijn partner richting Bangkok.

Ik vond het verhaal van TessB al interessant en ik heb veel aan al die info die TessB mij heeft gegeven.
Omdsat ik al weer een poos niet op t-nederland had gekeken kwam ik gisteren pas achter jouw bijdrage hier.
Wat fijn dat je de moeite hebt genomen om jouw ervaringen zo boeiend en open te schrijven.
Ik heb er veel aan, omdat het voor mij nu heel dichtbij komt.

Gisteren bij het Thaise consulaat mijn visum aangevraagd (had per ongeluk 1 dag te lang geboekt, waardoor we 31 dagen in Thailand zijn).

Ik ben zelf ook van plan mijn ervaringen hier te gaan delen, maar vraag me wel een beetje af in hoeverre dit nog iets toevoegt aan die top beschrijvingen van jou en TessB. Maar goed, iedereen heeft toch haar eigen ervaring en situatie, dus misschien hebben anderen er straks dan toch wat aan. Maar zo prettig schrijven als jij dat kan, zit er voor mij denk ik niet in.

Ik wens je een heel goed en voorspoedig herstel toe
Delen, delen, delen en nog eens delen. Bepaal voor jezelf hoeveel je wilt vertellen. Dat is immers voor iedereen toch anders. Maar jij gaat weer een andere ervaring krijgen dan ik, al dan wel potentieel met veel overlapping. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring, dus als je delen wilt ben ik graag een lezer van het eerste uur!

Oh en gefeliciteerd!! 5 maart is niet ver weg! <3
Wat niet beschreven in mijn verhaal staat is de weg er naar toe, tot vertrek zeg maar. Ik wilde dat in eerste instantie wel doen, maar door drukte is dat aardig verwaterd. Heb je de zorgverzekering op de hoogte gesteld? Het ziet er verder naar uit dat je goed bezig bent. Sws ben je goed bezig bij het kiezen voor je geluk! Je zal dit allemaal wel al weten maar het kan aardig in de portefeuille schelen.
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Jill »

Annet schreef: 17 jan 2018, 10:02 Hoi I-rene
Ik denk dat jou ervaringen daar ook weer info geven, zo doet iedereen het toch op zijn eigen manier en beleeft het weer anders. Ik ben wel nieuwsgierig naar jou verhaal. Ik ben bezig voor Duitsland en probeer dat ook zo goed mogelijk te om schrijven.
Maar dit hoort hier eigenlijk niet.
Jill ik vind en vond je verhalen ook heel mooi en leerzaam hoop dat je ons nog wat op de hoogte houd hoe verder gaat
Groetjes Annet
Het lijkt me wel leuk om zeker de topic levendig te houden met nieuwe informatie. Het zal zo nu en dan wel even duren voordat ik weer wat groots post. Het zou namelijk saai zijn om elke dag een raportage te geven over het dilateren of bij elk pijntje of twijfel iets te posten. Als het benoemenswaardig is zal ik het opsparen voor een grote post zodat de informatie leesbaar blijft.

Verder vind ik het wel heel erg fijn dat men met zoveel aandacht mijn posts leest. Al met al heb ik echt het gevoel dat al dat werk gewaardeerd wordt. En oprecht hoop ik dat het jullie helpt.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Jill,

Blij te lezen dat het allemaal zo voorspoedig is verlopen ook eenmaal thuis.
En kan mij voorstellen dat je super blij bent en dat alles nu in gewenning komt.

Je topic heeft voor mij zeker nieuwe dingen doen realiseren dus ik ga dat volgende week met mijn behandelaar bespreken want het wordt dan wel ineens een heel ander verhaal.
(Ontharing daar beneden en vele andere bijkomende zaken.)
Maar mij wel gerealiseerd dat ik niet te hoog van de toren moet gaan blazen want meest van mijn plannen lopen uit op een zeperd en er zijn voor mij zeker risico's waar ik hele grote angsten voor hebt.
En dan is er nog het feit dat ik ook moet bekijken welke opties er voor mij financieel haalbaar zijn.
Maar door je berichten begon ik wel degelijk te beseffen dat geen operatie voor mij net voelt als een project dat niet tot een mooi einde is gekomen.
Gevoelens welke ik wel meer heb gehad maar had weggedrukt met de gedachte van er is geen andere optie voor mij dus laat het dan maar..

Hoop zeker dat je eventuele vervolg zoals de check up welke je wilt gaan doen nog eens van je te horen krijgt.

Liefs:Lisa
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand

Bericht door i-rene »

Ik ga zeker mijn verhaal doen.
Mijn situatie is anders dan die van Jill en TessB.
Ik wordt op mijn 47e verjaardag geopereerd. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen.
Mijn partner (vrouw) gaat mee naar Bangkok.
Misschien is het interessant om ook en stuk aanloop te beschrijven als intro.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Plaats reactie