Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Aileen »

Vind het een beetje shockerend wat ik hier lees; dat er plekken zijn waar onder de 200 pmol/l acceptabel is, dat is dus gewoon nog binnen de acceptabele "range" voor cismannen.

Dit was mijn laatste test, zes weken geleden. Mijn T was weer verdubbeld sinds mijn laatste prikmoment in Juli en mijn E was lichtjes gedaald naar 223 pmol/l. Voor mijn endo was dit een reden om toch de doseringen lichtjes aan te passen, ze wou mijn Spiro nog niet verder verhogen, in plaats daarvan stelde ze voor om mijn dosis Estrofem lichtjes te verhogen van tweemaal daags 2 mg tot driemaal daags 2 mg om te kijken dat de E de T weer gaat onderdrukken aangezien de T tussen de 1 en 7 nmol/l hoort te zijn (normaal tot hoognormaal voor cisvrouwen) terwijl mijn E idealiter tussen de 300 pmol/l en 500 pmol/l hoort te zitten.

Over twee weken mag ik weer waarden laten controleren, en als deze dosis nog niet voldoende blijkt te zijn, moet ik overstappen op estradiolinjecties omdat het onveilig wordt om het in pilvorm nog verder te verhogen gezien het feit dat ik rook.

Afbeelding
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Tijgertje »

Aileen, zijn dit jouw waardes? Zo ja, is je T niet veel te hoog?
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Aileen »

Tijgertje schreef: 17 nov 2018, 15:59 Aileen, zijn dit jouw waardes? Zo ja, is je T niet veel te hoog?
Die is ook veel te hoog. Die moet onder de 7 blijven, liever 1-5. Ik zat eventjes op 6.65 in juli, maar is daarna weer omhoog geschoten, vandaar dat de endo mijn dosering heeft aangepast, die wilt namelijk de T onder controle houden door middel van een deftig niveau E, in plaats van cypro ertegenaan te smijten - waar ik overigens volledig achter sta.

Niet dat het heel veel boeit, mijn lichaam doet bizar weinig met T. Het wordt aangemaakt maar niet gebruikt. Mijn referentiewaarden voor ik aan de HRT begon lagen achter in de twintig, terwijl ik in de bijna twintig jaar dat ik puberteit 1.0 achter de rug heb nauwelijks gemasculiniseerd ben.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Tijgertje »

Afgelopen week is mijn T waarde vastgesteld en die kwam uit op 6.9. Van nature heb ik een veel te laag T niveau. Ik heb geen E aanvulling, maar mocht dat er ooit van komen dan is dit wel een groot voordeel als ik jou zo lees.
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Aileen »

Tijgertje schreef: 17 nov 2018, 22:32 Afgelopen week is mijn T waarde vastgesteld en die kwam uit op 6.9. Van nature heb ik een veel te laag T niveau. Ik heb geen E aanvulling, maar mocht dat er ooit van komen dan is dit wel een groot voordeel als ik jou zo lees.
6.9 is hoognormaal voor een cisvrouw. Als je aan de estradiol gaat zou je met zulke T-waarden eigenlijk geen blockers nodig hebben.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Tijgertje »

Mijn uroloog zei al eens tegen me "Je hebt het testosteron niveau van een grote vrouw!" Klopt wel, want met 1.98 m ben ik ook niet echt klein uitgevallen.

Klopt het dan ook dat ik maar een relatief lage E waarde hoef te hebben voor een goede hormonen balans, of heeft dat meer met je BMI te maken?
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Aileen »

Tijgertje schreef: 18 nov 2018, 12:03 Mijn uroloog zei al eens tegen me "Je hebt het testosteron niveau van een grote vrouw!" Klopt wel, want met 1.98 m ben ik ook niet echt klein uitgevallen.

Klopt het dan ook dat ik maar een relatief lage E waarde hoef te hebben voor een goede hormonen balans, of heeft dat meer met je BMI te maken?
Neen. Wel kan het betekenen dat je een relatief lage dosis aan estradiol (4mg per dag) hoef te slikken en niet tot nauwelijks aan de blockers hoeft - 25 mg Spiro zou dan feitelijk al genoeg moeten zijn, maar mogelijk hoeft dat zelfs niet, want als je E hoog genoeg komt wordt de T vanzelf onderdrukt. Misschien hooguit voor de eerste drie maanden.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Hormoonmeisje »

Kunnen pijnlijke tepels met de oestrogenniveaus te maken hebben?

Mijn tepels staan in brand de laatste dagen.

Ik slik geen E2 maar ik slik wel Finasteride wat E2 kan verhogen. Mijn borsten jeuken en de tepels zien vuurrood.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Marijn »

Hormoonmeisje schreef: 29 dec 2018, 20:17 Kunnen pijnlijke tepels met de oestrogenniveaus te maken hebben?

Mijn tepels staan in brand de laatste dagen.

Ik slik geen E2 maar ik slik wel Finasteride wat E2 kan verhogen. Mijn borsten jeuken en de tepels zien vuurrood.
Persoonlijk herken ik dat niet, maar dat ben alleen ik. Geen nieuwe crème of zo waar je misschien allergisch voor bent?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Wolfy_girl »

Ik herken dat ook niet uit de tijd dat ik nog Finasteride slikte.