Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Anon20190209 »

Mirthe_s schreef: 18 apr 2018, 09:15 Om een topic weer omhoog te schoppen:
Zelfs met verhoogde (6mg/dag) progynova bleven mijn waardes schommelen rond de 70 pmol/L.
Ik kreeg net de eerste uitslag binnen van een maandje oestrogel smeren, normale dosis (2 pompjes): 437pmol/L.
Perfecte waarde met 2 pompjes :hug2:
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Anon20190209 »

janine2363 schreef: 18 apr 2018, 09:58
Mirthe_s schreef: 18 apr 2018, 09:15 Om een topic weer omhoog te schoppen:
Zelfs met verhoogde (6mg/dag) progynova bleven mijn waardes schommelen rond de 70 pmol/L.
Ik kreeg net de eerste uitslag binnen van een maandje oestrogel smeren, normale dosis (2 pompjes): 437pmol/L.
Vraag ook eens voor het Oestron niveau bij een volgende test
Oestron en oestrol worden hier in Nederland niet geprikt, is typisch VS qua gek maken op fora...:roll:

Bij Mirthe word dus de progynova teveel afgebroken door de lever en doet ze het wel goed op de gel ook qua bloedwaarde, en daar gaat het om. Meten is weten, en ook heel belangrijk hoe voel je je. :wship:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Emma »

Cher schreef: 18 apr 2018, 18:20
Oestron en oestrol worden hier in Nederland niet geprikt, is typisch VS qua gek maken op fora...:roll:

Bij Mirthe word dus de progynova teveel afgebroken door de lever en doet ze het wel goed op de gel ook qua bloedwaarde, en daar gaat het om. Meten is weten, en ook heel belangrijk hoe voel je je. :wship:
Er is inderdaad geen gewoon lab te vinden dat deze tests doet. Wel zelftestlabs, maar ja. €45 voor Oestron is een hoop geld. Als je dat gaat uitgeven moet je dus wel een plan hebben wat je gaat doen als E1 hoog blijkt en E2 laag. En voorzover ik weet ontbreken die plannen bij de endocrinologen hier.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Jannet V »

Zou het niet zo kunnen zijn dat als je het gevoel hebt lekker in je vel te zitten dat de waarden kloppen bij je lichaam? (gooi ook maar een balletje op!)
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Emma »

Jannet V schreef: 18 apr 2018, 19:03 Zou het niet zo kunnen zijn dat als je het gevoel hebt lekker in je vel te zitten dat de waarden kloppen bij je lichaam? (gooi ook maar een balletje op!)
Dat dacht ik vorig jaar ook, tot ik merkte dat mijn boezem aan het krimpen was.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Jannet V »

En toen zat je niet meer goed in je vel? Daar zijn ook andere oplossingen voor, medicijnen zijn niet altijd zonder risico. Borstvergroting ook niet maar het resultaat is zeker zichtbaar.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Mirthe_s »

Jannet V schreef: 18 apr 2018, 19:03 Zou het niet zo kunnen zijn dat als je het gevoel hebt lekker in je vel te zitten dat de waarden kloppen bij je lichaam? (gooi ook maar een balletje op!)
Nee.

Je kan je prima goed voelen zoals ik deed met die waardes rond de 70. Maar lange termijn klachten (osteoporose) zit ik toch niet op te wachten.
of je nu 200 a 400 hebt ,dat interesseert mij niet. maar te laag wel.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Jannet V »

Oké, ben ook maar een amateur op het gebied van bloedwaarden.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Annet »

Mirthe_s schreef: 18 apr 2018, 09:15 Om een topic weer omhoog te schoppen:
Zelfs met verhoogde (6mg/dag) progynova bleven mijn waardes schommelen rond de 70 pmol/L.
Ik kreeg net de eerste uitslag binnen van een maandje oestrogel smeren, normale dosis (2 pompjes): 437pmol/L.
Geweldig toch, te laag is niks maar te hoog ook niet dus dit zal wel goed voor je zijn toch. Ik vind het mooi voor je en als je je nu ook helemaal goed voeld is er niks aan de hand.
Ben vandaag met gel begonnen nog even afwachten hoe ik hier op reageer. Ik had ook 6mg Oestradiol had wel een hoge waarde, kun je zien dat iedereen weer anders reageert.

Groetjes Annet
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oestradiol niveau laag? Of is het inderdaad gewoon goed?

Bericht door Anon20190122 »

Jannet V schreef: 18 apr 2018, 19:03 Zou het niet zo kunnen zijn dat als je het gevoel hebt lekker in je vel te zitten dat de waarden kloppen bij je lichaam? (gooi ook maar een balletje op!)
Dat heb jij helemaal juist!