Nieuwe chat! Zie dit topic.

Aanvraag laser ontharing - klopt dit?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Phoenix_the_II
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2017, 11:39
Gender: Trans MtF

Re: Aanvraag laser ontharing - klopt dit?

Bericht door Phoenix_the_II »

Charlotte_C schreef: 29 dec 2017, 20:40 Voor mij bij cz was een doorverwijzing van het VUmc voldoende. Ik heb geen hele papierwinkel hoeven overleggen.

Voor wat betreft armen, benen, borst en buik ga je niks vergoed krijgen. Dat is voor eigen rekening.

Groetjes,

Lotte / Charlotte ( mag allebei. Als het beestje maar een naam heeft )
Hetzelfde hier bij ONVZ, Wel eerst aanvraag doen voordat je gaat zappen!
Gebruikersavatar
Rianne
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:55
Gender: Transgender

Re: Aanvraag laser ontharing - klopt dit?

Bericht door Rianne »

Met vecozo ben ik bekend. Ik kreeg te zien waar je verzekerd bent en invoer is bijvoorbeeld geboortedatum + achternaam. Resultaat was bij mij de voorletters, achternaam, waar je verzekerd bent + geslacht (!! Waarom? Hierdoor weet de zorg verzekering ook je geslacht, dit gebruiken sommige verzekeringen zelf ook voor controle en je gegevens van het geslacht worden automatisch aangepast..) misschien dat bij andere organisaties meer info uit vecozo komt; dat weet ik niet.

Voor mijn gezicht heb ik zelf de machtiging aangevraagd en gekregen. Niks vumc of iemand anders. Gewoon een brief sturen naar je verzekering t.a.v. afdeling Machtingen met je motivatie erin waarom je een machting zou willlen.
Dit is te proberen, Succes! :wship:

Genitale ontharing vergoeding ging via het vumc deze heeft afspraken gemaakt met een aantal klinieken. Dit kan nu misschien weer anders zijn.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Aanvraag laser ontharing - klopt dit?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Rianne schreef: 17 feb 2018, 08:34
Genitale ontharing vergoeding ging via het vumc deze heeft afspraken gemaakt met een aantal klinieken. Dit kan nu misschien weer anders zijn.
Dat is nog steeds zo (info VU van afgelopen dinsdag)
Irene