Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Mirthe_s »

Er is momenteel een ander FFS topic waar 2Pass al een klein beetje besproken werd, maar ik denk dat het voor het overzicht beter is om voor deze kliniek een eigen topic te openen.

Ik ben vorige week op intake geweest bij Dr. van de Ven voor een adamsappelreductie. Mijn eigenlijke plan was om de verdere FFS ingrepen te doen bij Brigitte Meijer. Echter heb ik Bart gevraagd om een second opinion. Hij heeft voor mij een plan gemaakt en een photoshop preview gemaakt van het resultaat waarvan ik erg onder de indruk ben. Zijn visie is anders dan die van Brigitte, en daar zit ik ook een beetje in mijn maag. Zijn offerte is heftig (27k) bestaande uit 'Forehead recontouring type 3, hairline recontouring, browlift including oribtal rim shaving, tracheal shave, chin recontouring with lateral jaw shave, rhinoplasty (neus) en lip lift.

Ik heb een prettige ervaring gehad tijdens de intake. De tijd werd voor mij genomen, Bart kwam kundig over en heeft mijn vragen goed beantwoord. De nazorg (2e etage) zag er ook zeer goed uit.

Als Bart echt kan waarmaken wat hij zegt dan zou ik (na gesprek met Brigitte) graag naar hem toegaan. De financien zijn een ander probleem maar daar hoef ik het hier niet over te hebben. Ik maak me nu na research wel enigzins zorgen over de kwaliteit van deze arts.Er zijn tegenstrijdige reviews te vinden op het internet. Daarnaast speelt er onder sommigen het vermoeden dat een groot deel van de positieve reviews niet geheel onafhankelijk zijn.

- https://www.reddit.com/r/asktransgender ... en_letter/
Hier staat op reddit een post van een gebruiker die hetzelfde gevoel had en diverse reviews heeft onderzocht.

- https://www.realself.com/find/Belgium/A ... van-de-Ven
Reviews op RealSelf.com. Bevat vrij recente reviews met foto's waarop een zeer slecht resultaat is te zien. SOmmigen posten hele verhalen over hoe het traject is verlopen zoals deze: "https://www.realself.com/review/belgium ... gmentation"

Persoonlijk vind ik het niet erg als een arts vraagt aan blije klanten om een review te schrijven. Ik maak me echter zorgen om het gigantische contrast tussen de 'perfect' reviews en de 'drama' reviews.

Om 'Daphne' te quoten: 'Wat hebben jullie laten doen, waarom, was het goed of misschien slecht, opmerkingen, noem maar op." ? Zijn er hier eerlijke ervaringen te vinden :) ?
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door doll89 »

Ik stuur je even een pb
Gebruikersavatar
Heleen Vrukalakos
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:41
Gender: Trans MtF
Locatie: Achterhoek

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Heleen Vrukalakos »

""Mirthe_s schreef: ↑02 jan 2018, 14:49
Heleen Vrukalakos schreef: ↑02 jan 2018, 11:30
Geen idee of het wat meer info geeft maar ik kwam laatst deze site tegen waar een hoop doctoren worden beoordeeld door klanten vaak staat het bedrag er ook bij wat ze betaalden.

https://www.realself.com/sitesearch?gsc.q=ffs

Registreren is gratis
Links boven op de site staat een zoek balk
Noorman van der Dussen staat er ook bij.
Wat wel op valt is dat er veel tegenoverstellingen zijn bij Bart van de Venn, sommige zijn tevreden en sommige vervloeken deze arts, mocht het echt waar zijn wat deze mensen die niet positief zijn schrijven over hem dan ga ik liever niet naar deze arts heen.
Hier maak ik mij ook zorgen om. Ik heb vorige week een intake gedaan bij Bart van de Ven, een mooie photoshop en een dikke offerte mee naar huis gekregen. Dat geld is een losse discussie. Die reviews maken mij wel ongemakkelijk. Op reddit was er ook al een discussie over of de positieve reviews wel geheel onafhankelijk zijn geschreven.

Toch zegt Bart dat hij al 1440 FFS operaties heeft gedaan. Ik ben dan ook hard opzoek naar eerlijke ervaringen, want ik weet nu werkelijk niet meer wat ik moet doen. Brigitte of Bart. :fpalm:""

Ik ben dus gemiddeld meer negatieve dingen tegen gekomen over Bart van de Venn, net wat je zegt of ze allemaal eerlijk zijn weet ik ook niet maar het valt wel op dat er minder negatieve dingen over anderen zijn te vinden. Ik heb zelf gehoord dat er al eens iemand is overleden die was behandeld door Bart van de Venn het zij door complicaties maar dan nog. Het viel mij gewoon op. Je zult maar net bij hem aan de beurt wezen als hij een slechte dag heeft.
Zelf zit t ik te denk aan facial team, gezien ik toch waarschijnlijk geen ffs aanbeveling ga krijgen via het vu.
heb daar weinig negatieve dingen tot zover over kunnen vinden of gehoord.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Mirthe_s »

Heleen Vrukalakos schreef: 02 jan 2018, 19:50 Ik ben dus gemiddeld meer negatieve dingen tegen gekomen over Bart van de Venn, net wat je zegt of ze allemaal eerlijk zijn weet ik ook niet maar het valt wel op dat er minder negatieve dingen over anderen zijn te vinden. Ik heb zelf gehoord dat er al eens iemand is overleden die was behandeld door Bart van de Venn het zij door complicaties maar dan nog. Het viel mij gewoon op. Je zult maar net bij hem aan de beurt wezen als hij een slechte dag heeft.
Zelf zit t ik te denk aan facial team, gezien ik toch waarschijnlijk geen ffs aanbeveling ga krijgen via het vu.
heb daar weinig negatieve dingen tot zover over kunnen vinden of gehoord.
Het Facial Team heb ik ook al veel over gehoord. Ik hoop dat je het toch nog in orde krijgt van het VU. Ik heb even gemist waar het probleem zit. Je kan na je RLE ook met verwijsbrief van de huisarts naar Brigitte begreep ik.
Wat een eng bericht dat er ook iemand is overleden. Nu kan dat natuurlijk voor het meerendeel aan die persoonlijke situatie liggen.
Brigitte vroeg naar mijn medische situatie. Op basis daarvan (burnout etc) heeft ze voorgesteld dat ze in 2 delen zou willen opereren, Bart stelde 1 deel voor (6,5 uur). Uit verbazing vroeg ik waarom hij dit in een keer deed, antwoord was omdat 2 keer niet nodig is. Achteraf besef ik mij dat ik had moeten vertellen van mijn lichamelijke situatie. Echter, dat half uur intake is daar veel te kort voor. Ik ben achteraf wel verbaasd dat Bart ook niet naar de medische situatie heeft gevraagd. En dat vind ik dan weer zorgwekkend, omdat dit naar mijn gevoel juist een stukje informatie is die je arts zou willen (en moeten) weten.

Ik kwam natuurlijk ook superfit over hihi :dance:. Ergens is het ook wel weer mijn verantwoordelijkheid om hem alle informatie te geven die hij nodig heeft. Ik was alleen zo 'overwhelmed' van alles dat het mij compleet ontgaan is.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Mirthe_s »

Kleine update. Ik heb besloten naar Bart te gaan, voor op dit moment mijn adamsappelreductie. Ik heb toch een goed gevoel bij deze arts en bekenden die er ook geweest zijn. Dat geeft mij mooi wat bedenktijd voor de rest van de FFS, omdat dit toch ook een groot gevecht gaat worden met de verzekeraar. Dan heb ik in ieder geval mijn grootste irritatiepunt weg :).
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Nuraya »

Mirthe_s schreef: 03 jan 2018, 15:22 Kleine update. Ik heb besloten naar Bart te gaan, voor op dit moment mijn adamsappelreductie. Ik heb toch een goed gevoel bij deze arts en bekenden die er ook geweest zijn. Dat geeft mij mooi wat bedenktijd voor de rest van de FFS, omdat dit toch ook een groot gevecht gaat worden met de verzekeraar. Dan heb ik in ieder geval mijn grootste irritatiepunt weg :).
Ben erg benieuwd of je de vergoeding kunt krijgen om bij Bart te opereren. Zo ja, dan zou ik heel graag willen weten hoe je dit hebt gedaan. Ik weet niet of Brigitte Meijer de juiste persoon is voor mijn FFS..
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door doll89 »

ik ben heel tevreden over mijn Forehead recontouring type 3, hairline recontouring, browlift including oribtal rim shaving, chin recontouring with lateral jaw shave bij Brigitte!!
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door EricaTS »

Gisteren voor het eerst electrolyse laten uitvoeren met pijnpomp, is wel acht uurtjes afzien maar op het einde van de dag al 1/3 gedaan.

Super dus als je weet dat ik echt wel een stevige baardgroei heb. Ontvangst was gewoon geweldig, de sfeer ook, de bezorgdheid van iedereen en de dame in kwestie die me behandeld heeft is een super toffe lieve meid die je direct op je gemak laat voelen...

Ondanks het afzien kijk ik echt uit naar de volgende sessie binnen twee weken, dan voor twee dagen na elkaar en dan zes weekjes rust ;-) Voor mij een super positieve ervaring en dus veel kans dat ik ook daar mijn FFS ga laten uitvoeren. Details nog te bespreken met Dr.Bart van de Ven.

Een aanrader dus..Grtjs

https://www.2passclinic.com/permanente- ... g/?lang=nl
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Lidi »

Hoi allemaal,
En Erica :)
Eind februari ben ik bij Bart vd Ven geweest voor mijn eerste sessie electrolyse. Drie dagen geboekt. Helaas werd ik kotsmisselijk van de pijnpomp en heb, na de eerste ochtend, anderhalve dag zonder die pijnpomp de behandeling laten uitvoeren. De jonge dame, Joa, die mij behandelde is erg lief en zorgzaam.
En erg snel ook. (Ruim 11000 pulsen in 2 dagen.) De pulsen waren redelijk vol te houden maar de derde dag was niet meer te doen. Niet zo zeer van wege de pijn maar mijn gezicht was behoorlijk opgezwollen. Na een goede week was dat wel weggetrokken. Resultaat is goed, ik denk dat zo'n 50% baardhaar is verdwenen, nog een paar dagen denk ik en dan is die vermaledijde baard voorgoed weg.

Liefs,
Lidi
Me, myself and present I
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door stella »

Zijn er inmiddels al meer ervaringen bij Bart voor de FFS?
Ik heb zelf een consult gehad bij zowel Bart als Brigitte inmiddels en neig er momenteel heel erg naar om voor Bart te kiezen vanwege:
- Beter verwachtingen management.
- Bart had meer aandacht voor mij, Brigitte was vooral bezig met uitleggen wat ze kan.
- Dichter bij huis.
- Operatie in een keer (scheelt een narcose).
- Mijn gezin kan mee op de kamer overnachten na de operatie.
- Kortere wachttijd.