Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Anon20190516 »

Zoals je misschien wel gelezen hebt ,heb ik een deel van mijn ffs ondergaan bij Brigitte Meijer. Persoonlijk vind ik het prettig dat het in fases word gedaan,want het is een heel zwaar herstel proces...
Ik zou zelf niet alles in 1x laten doen,maar het is jouw eigen persoonlijke keus,waar jij voor gaat
Groetjes Rikki
Offline
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door intrans »

Ik ben bij Bart geweest in 2018 omdat Brigitte mij 2 jaar liet wachten toen ik FFS wilde aanvragen. Dit door een valse bodydysmorfie conclusie van haar. Ik zei namelijk aan het begin van die 2 jaar: vraag alles maar in een keer aan en niet in delen. Dat vatte zij op als BDD, dus ik heb alles behalve goede ervaringen met Brigitte. Dit terwijl ik al 5 jaar aan de hormonen zat en meerdere operaties achter de rug, dus ik baalde enorm. Ik wist dat ik een risico nam door naar Bart te gaan i.v.m. sommige reviews maar toch heb ik het gedaan omdat ik FacialTeam te duur vond. Jolina Mennen was een grote inspiratie en zij was ook bij hem geweest. Hij heeft me goed geholpen en ik kreeg zelfs gratis revisies. Dit omdat ik lelijk littekenweefsel had en iets hangend vel.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door robin1963 »

Heb je alles vergoed gekregen door je verzekering?
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door intrans »

Nope
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door robin1963 »

ok dank je.
Tja das erg jammer
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door intrans »

Achja..
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Elise »

intrans schreef: 16 apr 2019, 01:57 Ik ben bij Bart geweest in 2018 omdat Brigitte mij 2 jaar liet wachten toen ik FFS wilde aanvragen. Dit door een valse bodydysmorfie conclusie van haar. Ik zei namelijk aan het begin van die 2 jaar: vraag alles maar in een keer aan en niet in delen. Dat vatte zij op als BDD, dus ik heb alles behalve goede ervaringen met Brigitte. Dit terwijl ik al 5 jaar aan de hormonen zat en meerdere operaties achter de rug, dus ik baalde enorm.
Daar schrik ik wel een beetje van. Ik wist niet dat de chirurg bij het vumc ook dit soort zaken gaat beoordelen. Geeft me wel het gevoel dat ik ook nog mijn woorden moet gaan wegen als ik zelf dat gesprek met Brigitte heb. Of valt dat wel mee?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Anon20200101 »

Heeft Brigitte daadwerkelijk ergens in een verklaring gesteld dat er sprake is van BDD?
En zo ja, wat heeft je therapeut/psycholoog/behandelaar hiermee gedaan?
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door intrans »

@Elise Ik kan alleen spreken uit mijn ervaring. Zij hamerde er vooral op met: "Wat als het niet veel zal veranderen?", "Wat als je niet tevreden bent?", misschien omdat ik al redelijk passabel was voor de operatie, ik weet het niet..

@LauraHeleneN Ik ging een twee jarige procedure in met allerlei second opinions van verschillende psychiaters bij het VU(dit kwam door haar) en uiteindelijk was de conclusie dat er geen sprake is van BDD, maar toen had ik mijn FFS al geboekt bij 2Pass omdat ik er helemaal klaar mee was.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS bij dr. Bart van de Ven (2pass Clinic, Antwerpen)

Bericht door Elise »

Jeetje, ik vind het best heftig dat ze er nog even een 2 jarig traject aan vast hebben geplakt. Ik kan me voorstellen dat je naar een alternatief hebt gezocht. Had je toen wel al alle papieren of moest je daar ook 2 jaar opwachten?