Borstimplantaten

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Borstimplantaten

Bericht door Hormoonmeisje »

Ik heb Monobloc Softone borstimplantaten sinds enkele jaren en ze zijn achter de spier geplaatst geweest.
Als ik een borstkanker controle moet hebben dan mag ik niet tussen die platen met mijn implantaten , dan moet ik een echo. Maar meer gevaar was er niet. Bij vrouwen van mijn leeftijd wordt mammografie sowieso normaal al niet aangeraden omdat het niet in de risicogroep qua leeftijd ligt ( 30 jaar ) en het borstweefsel te dicht opeen zit bij jonge vrouwen. Ik heb wel om de zoveel tijd een onderzoek omdat ik risicogroep ben met mijn BRCA2 mutatie. Maar ik doe regelmatig zelfcontrole. Het heeft mijn keuze voor implantaten niet beïnvloed. Ook de plastisch chirurg deed er niet moeilijk over om implantaten te plaatsen met een borstkanker-gen-mutatie.
In het UZGent gaven ze zelfs implantaten als alternatief voor hormonen aan borstkanker-risico-patiëntes.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Borstimplantaten

Bericht door Fiona »

Ik heb begrepen dat de regels voor implantaten gereed zijn. De ziekenhuizen hebben hier al inzage in gekregen. Het is vrijwel zeker dat de regeling er binnenkort aan gaat komen. (februari of maart?) Ook begreep ik dat je je voor deze regeling aan kunt melden via een formulier die geplaatst gaat worden op de website van het ministerie van VWS (Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Dus voor de mensen die daarvoor in aanmerking willen komen even de site in de gaten houden.