Nieuwe chat! Zie dit topic.

Spironolacton

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Spironolacton

Bericht door Fay »

Niet teveel lezen dan raak je ook van slag, meten is weten daarom ga ik do naar vu, cortisol verhoging? zou kunnen, at slecht laatste tijd, geen honger, dat doet cortisol, ik wil alleen maar weten, waarom werken de medicijnen niet en wat kan ik daar aan doen

Wat heb jij Ben? laag cortisol?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Spironolacton

Bericht door Emma »

Ja, zoals ik al zei, zonder het allemaal direct voor waar aan te nemen. Maar het kan geen kwaad er bedacht op te zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Spironolacton

Bericht door Benjamin »

Fay, wat ik heb heet de ziekte van Addison. En daar weer een gekke variant van. Ik sla dus een beetje op tilt van het woord 'cortisol' alleen al, haha.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Addison
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Spironolacton

Bericht door Fay »

Okeej, das ok lastig weer, zeldzaam ook, mm, dat gooit ook een hoop in de war lijkt me

Emma, klopt, maar je gaat toch zoeken, zelfonderzoek, ik vertrouw niet zomaar meer op het vu, alle extra info is meegenomen om uit te leggen en mee te denken

Fee
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Spironolacton

Bericht door Fay »

Viel mee bij vu, goed geregeld vandaag mooi op tijd gesprek gehad gezegd wat ik wilde zeggen, voelde me gehoord, plan van aanpak, bloedwaardes ff checken en dan lage dosis andro, wilde ik ook

Fay
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Spironolacton

Bericht door finesse »

spiro is een prima middel, ik heb het ook 2,5 jaar gebruikt alleen staat het erom bekend dat het effect op de lange termijn afneemt naar wat ik heb begrepen toen mijn Endo (van Houten in het Haga) het voorschreef, ook bij het VU vonden ze het prima tot aan de operatie. Dus niets mis met Spiro hoor .
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Spironolacton

Bericht door Fay »

Behalve dan dat het besloot met werken, niet ok, van de ene op de andere week, dus nu androkur, lage dosis, 10 mg, kijken hoe dat gaat

Het vu vond spiro pas ok nadat ik me er hard voor heb gemaakt en me kapot heb geknokt voor elkaar te krijgen dat ze het uberhaupt gingen voorschrijven bij genderdysforie, daarna werd men veel soepeler en ging men inzien dat veel mensen gebaat zijn bij het middel en het vaker voorschrijven


Ik heb flink lopen pionieren, graag gedaan

Fay
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Spironolacton

Bericht door Fay »

Iemand id van de werking spiro versus andro, dwz, ik slikte 50 mg spiro,per dag nu 10 mg andro, is de werking op deze dosis een beetje vergelijkbaar?

Ommenabij , andro veel sterker uiteraard,die 10 mg is imo ook wel er laag, ik wil geen achteruitgang in feminisatie

Fay
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Spironolacton

Bericht door Emma »

10 mg schijnt genoeg te zijn, maar het fijne weet ik er niet van... ik vang wel eens wat op, in Chonburi twee weken geleden was er iemand die goed geïnformeerd was (en baalde van het gebrek aan cypro in Amerikaanse behandelingen) en had er en hele verhandeling over. Maar ik nam niet deel aan het gesprek, zoals ik zei, ik ving het alleen op. Heb geen vragen gesteld, maar mijn gevoel zegt dat het wel klopt. Maar da’s mijn gevoel dus een slechte raadgever als het om anderen dan mijzelf gaat ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Spironolacton

Bericht door Fay »

Ok, als 10 mg genoeg is waarom schrijft men normaal dan 50 voor, per dag,toch? als ik me niet vergis

mm afwachten maar weer dus, godsamme , geklooi

Thx anyway

Fay