Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kosten SRS bij het VUmc

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door janine2363 »

Mirthe_s schreef: 30 jan 2018, 12:30 Zilveren kruis vergoedde vorig jaar voor '990004044' ca 13.000 euro. Ze hebben nu een intern onderzoek naar wat er is gebeurd waarom dat bedrag dit jaar weer lager is. Ik heb niet het idee bij ZK dat zij bewust dwars liggen.
Is dit gegeven ergens op schrift ? Dit zeer relevant voor vergoedingen van chirurgie in het buitenland !
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Mirthe_s »

Ik ga toch weer even de hoofdvraag herhalen. Declareert het VUmc naast de SRS nog andere kosten behorende bij de SRS? Denk aan verpleging, en bijv. anesthesie. Of, Declareert het VUmc voor de SRS slechts eenmalig een product?
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door janine2363 »

Mirthe_s schreef: 30 jan 2018, 14:16 Ik ga toch weer even de hoofdvraag herhalen. Declareert het VUmc naast de SRS nog andere kosten behorende bij de SRS? Denk aan verpleging, en bijv. anesthesie. Of, Declareert het VUmc voor de SRS slechts eenmalig een product?
Mijn begrip is dat de DBC code alle delen van een behandeling bevatten

Een SRS specifiek voor transvrouwen bestaat dus eigenlijk niet, het is een van de varianten op vaginopaplastie; Plastische chirurgie toegepast op vrouwen, cis & trans.

Om die reden is de korte beschrijving van de DBC code ook niet informatief, er bestaat ook een langere beschrijving en dat is dan ook de beschrijving waarop een verzekeraar zich behoort te baseren

Bij mijn prijs opvraag bij het UMCG kreeg ik verschillende DBC's Een voor de chirurgie, overige voor (eventuele) nabehandelingen, maar ook de nabehandelingen bevatten dus weer meerdere items

Voor prijsvergelijk Nederland buitenland is dat weer lastig, omdat bijvoorbeeld in Duitsland je langer in het ziekenhuis verblijft en dat dat in de standaard Nederlandse DBC niet verdisconteerd is. Indien je de DBC lijst door ploegt, dan zijn er verwijzingen naar identiek (lijkend)e behandelingen, die verder enkel (lijken te) verschillen in de verblijfsduur in het ziekenhuis
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Fiona »

Hema/menzis heeft voor mij aan het VUmc 9100 betaald voor de SRS inclusief anesthesioloog en eerder al een bedrag van 1800 euro, waarschijnlijk voor alle bezoekjes aan psychologen en arts.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Gwenda »

Emma schreef:Uiteindelijk krijg je te maken met het begrip ‘zuivere restitutiepolis’ waardoor het hele verhaal behoorlijk theoretisch wordt. Niemand heeft namelijk nog zo’n polis, en schijnt het te mogen wat men doet.

Doet me er aan denken dat ik al heel lang niets meer van de SKGZ gehoord heb, ik had een zaak lopen hier over.
Er zijn uitzonderingen Emma, ik heb wel zon polis. Natura polissen geven de ruimte die jij benoemd.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Emma »

Ik heb ook een restitutiepolis. Maar je hebt verschillende soorten restitutiepolissen, en de meeste daarvan vergoeden maar een schijntje als je naar het buitenland gaat. Helaas merk je dat meestal pas als je declareert, dan blijken er opeens regels te bestaan die niet in de polisvoorwaarden stonden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Gwenda »

Emma schreef:Ik heb ook een restitutiepolis. Maar je hebt verschillende soorten restitutiepolissen, en de meeste daarvan vergoeden maar een schijntje als je naar het buitenland gaat. Helaas merk je dat meestal pas als je declareert, dan blijken er opeens regels te bestaan die niet in de polisvoorwaarden stonden.
Correct, dat klopt. Die regels moet men vooraf meedelen. Bij mijn verzekering moet ik buitenland operaties aanmelden.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Emma »

Ja, dat moest ik ook. Maar uiteindelijk is er een U-bocht mogelijk waardoor het heel gewoon is om te stellen dat een vergoeding voor een SRS van €4500 redelijk is. Ook met een restitutiepolis.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Mirthe_s »

Emma schreef: 02 feb 2018, 22:39 Ja, dat moest ik ook. Maar uiteindelijk is er een U-bocht mogelijk waardoor het heel gewoon is om te stellen dat een vergoeding voor een SRS van €4500 redelijk is. Ook met een restitutiepolis.
Gewoon krom. Mn adamsappelreductie van een half uur wordt meer voor vergoed dan de srs. Bocht of niet, het klopt niet.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kosten SRS bij het VUmc

Bericht door Emma »

Ik moet het eens nakijken, maar daavoor kreeg ik evenveel als voor de SRS, terwijl die maar €2500 kostte. Zelfde DBC?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]