HRT soort van POLL

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Jannet V »

Tegelijk begonnen met de 'krypto' en de estradiol. Maar ik had al heel snel, na een paar weken, last van opvliegers.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: HRT soort van POLL

Bericht door TanjaUneken »

Gefaseerde HRT. Eerst Cypro, 25 mg/d. Effect met een paar weken sterke terugval van libido, hoe heerlijk was dat. Nachtzweten, ik dreef zo ongeveer mijn bed uit en toenemende emotionaliteit. Stabiliseerde na een week of acht. Sterk toegenomen gevoel van meisje-, of vrouw-zijn. Hormonaal gezien zat ik toen in een pre-puberale of post-menopauzale fase.
Drie maanden na de Cypro met Estradiol pleisters 100ug/24 hr begonnen. Voor mij nu, na één maand nog geen noemenswaardige activiteit in de borsten. Nachtzweten grotendeels weer verdwenen. Nog steeds erg emotioneel, wat me op een prettige, zachte manier dicht bij mijn gevoel brengt. Groei lichaamsbeharing lijkt trager te gaan, waardoor de haren minder dik zijn. Epileren van mijn benen is daardoor een stuk prettiger. Ik voel me vooral heel erg bevestigd als vrouw. Ik ben Tanja en daar is geen speld tussen te krijgen.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Emma1981 »

Nu 13 dagen aan 50mg/dag cypro en 50ug/24h 2x Week estradiol pleisters. Voel niks. Libido aanwezig, ben niet bewust van meer emoties of dergelijken mentale veranderingen. Ik denk wel dat ik in het eerste weekend een verhoogd libido had, maar dat kan toeval zijn. Al heb ik ook gelezen dat je lichaam initieel als tegen reactie de productie tijdelijk op kan schroeven. Maar zou dat niet als feit nemen.

Als ik dit diagram mag geloven dan beginnen grof genomen de wijzigingen pas echt in te zetten na 6 maanden. Al blijkt het vanuit gedeelde ervaringen dat het gewoon enorm verschilt van persoon tot persoon wanneer zaken inzetten. Dus ik zie die 6 maanden ook meer als een soort van max, ook omdat alhoewel het diagram vaak langs komt ik de bron er nooit van heb gezien.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Fay »

Emma1981, wat bedoel je met niks voelen? Geen verandering voelen?

Zelf weet ik nog dat in het begin mijn hele lichaam gloeide, ik leek wel knetterstoned de hele dag, maar dan zonder stoned

Het werd binnen 2 weken immens rustig in mijzelf en dat vond ik heel lastig, ik was zo gewend om elke dag te moeten knokken met mezelf om ok te zijn, dat viel ineens weg, mijn hoofd begreep er niets van, de bleef maar knokken, daar heb ik heel lang aan moeten wennen

Lichamelijke veranderingen vrij snel, libido 0, borstgroei,zachte droge huid,vooral mijn gezicht veranderde enorm

Waarom ik de vraag aan Emma stelde is, ik voelde me op lange termijn van binnen enorm leeg,weinig voelen, en dat heeft me doen besluiten na 10 maanden te stopen met andro en dat was juist want de leegte verdween

Ik 'mag 'weer aan de andro dus het wordt weer spannend

Fay
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: HRT soort van POLL

Bericht door janine2363 »

Fay schreef: 16 feb 2018, 10:03 Emma1981, wat bedoel je met niks voelen? Geen verandering voelen?

Zelf weet ik nog dat in het begin mijn hele lichaam gloeide,
Het werd binnen 2 weken immens rustig in mijzelf en dat vond ik heel lastig,

Fay
:-) Dit is ook de beschrijving voor mij, ik had het in een andere thread wat "poetischer" opgeschreven (Au dela des ombres)
Ik vond in tegenstelling tot Fay de rust niet lastig, maar plezierig, want ik heb veel dingen om voor te
knokken en dat kan ik nu doen uit rust, gewoon veel (minder plezierige) dingen om te doen en dat gaat
beter omdat het mij niet verstoord.

Over emoties voelen / niets voelen. Aan een kant: Hormonen zijn geen wonderpil, het maakt je niet emotioneler, per-se,
het zijn sleutels die deuren openen om bij je emoties te komen. Je eigen hoofd kan dat nog gewoon tegenhouden, je moet
je er ook wat voor open stellen denk ik.

Aan de andere kant: Er is een direct fysiek effect. Ik -voelde- mij veranderen al na het eerste pilletje en borstgroei begon
al snel net als dat mijn bips en dijen nu al wat ronder worden.

Kan best zijn dat door je metabolisme of whatever, het nog niet beginnen van de fysieke verandering ook betekend dat
voor gevoel, de sleutel het slot nog niet heeft geopend

Janine

P.S. ik heb wel een serieuze dosering, 50mg CyproteronAcetaat/Androcur (sinds 17 oktober) 2x2mg Estradiol/progynova
(sinds 11 december)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Anon20190122 »

Mensen besef toch eens dat er geen hoge of lage dosering is er zijn maar 3 soorten doseringen namelijk te hoog en te laag en dat is er ook nog de juiste dosering maar dat schijnt niet alleen voor artsen maar ook voor de meeste hier een heel vreemd concept te zijn!
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Anon20190501 »

^ Wijsheid
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Emma1981 »

Fay schreef: 16 feb 2018, 10:03 Emma1981, wat bedoel je met niks voelen? Geen verandering voelen?
Het geen verandering voelen.

komt wat mij betreft allemaal vanzelf wel.
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Lidi »

Nu bijna 4 weken aan de pillen en pleister. 50mg/d Cypro en 50mg/24u Estradiol. En ik merk er nog niet zo heel veel van. Of het iets rustiger in mijn hoofd zijn komt door de pilletjes of dat het juist het feit is dat ik ermee mocht beginnen. Die spanning van het lange wachten erop is weg zo van: Hoera ik mag. :) Zin in seks is nagenoeg verdwenen voor zover het er echt nog was. Geen pijntjes of andere dingen kunnen ontdekken tot nu toe.
Me, myself and present I
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: HRT soort van POLL

Bericht door Annet »

Hallo allemaal
Ik zit nu al een poos aan de hrt, ik kan nu om niks huilen en kan soms moeilijk met mijn emoties om gaan. Ik laat ze altijd maar gaan daarna lucht het ook weer op, daarna krijg ik vaak een opvliegers dan word ik weer rustig, hebben jullie daar ook wel last van?