Nieuwe chat! Zie dit topic.

Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door diederique »

Aan de opmerkingen over borstkanker heb ik weinig toe te voegen; doen! Oproep niet voorbij laten gaan. Prostaatkanker, hoewel het risico verschrikkelijk klein is, is bij transvrouwen nauwelijks te screenen. Alleen PSA kan een aanwijzing zijn om nader onderzoek te doen. De standaard aanpak, jaarlijkse controle via de anus werkt niet bij post op wtf aangezien de neovagina in de weg zit. Enige oplossing is controle voorlangs door de vagina. Aangezien niemand hier te lande daar enige ervaring mee heeft is de kans op vals positief of negatief veel te groot. Enige oplossing is om bij een sterk verhogende psa / plasklachten vlgs mannelijk patroon middels echografie uitsluitsel te krijgen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Anon20190122 »

Ik denk dat je vooral naar je familie moet kijken voor het borstkankeronderzoek als het voorkomt is het misschien beter om wel de gaan.

Zelf heb ik er zo gezien weinig kans op maar ben wel van plan om het borstonderzoek een paar keer te laten doen naar het voorbeeld van moeder en oma die zeker niet iedere keer gingen.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Anon20190516 »

Afgelopen vrijdag heb ik ook een brief gekregen voor onderzoek baarmoederhalskanker.. aangezien dat bij mij dus ook geen zin heeft ga ik mij ook afmelden ,telefonisch,want ik ben weer eens mijn DigiD wachtwoord vergeten 🤭
Maar ik vraag me af wat ik zeg aan de telefoon?
Ik ben trans?
Of gewoon afmelden zonder verder info over te verstrekken ??
Offline
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Marijn »

Ik zou het voor de duidelijkheid er wel bij vermelden.

Overigens heb ik begrepen dat bij mensen die een neovagina hebben een uitstrijkje wel verstandig is, vanwege andere kankers. Ik weet zo even niet meer of dat voor jou van toepassing is. Op de site van transvisie is daar meer over te vinden.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Alice »

Gewoon afmelden met een e-mailtje, Je naam, je nummer, eventueel kenmerk onderzoek. Schrijf dat je geheel afmeld voor verdere onderzoeken. Als je het zelf nodig vindt kun je als reden opgeven dat je geen baarmoederhals hebt.
[email protected]

"Definitief afmelden
Daarnaast zijn er medische redenen om niet mee te doen. Bijvoorbeeld wanneer uw baarmoederhals is verwijderd. Vraag bij twijfel uw huisarts of uw volledige baarmoederhals verwijderd is.

Wilt u nooit meer meedoen? U kunt zich definitief afmelden via Mijn Bevolkingsonderzoek. Om in te loggen heeft u uw DigiD nodig. U kunt ook bellen met de informatielijn of een e-mail sturen. Wij zullen dan uw afmelding verwerken, zodat u in de toekomst geen uitnodiging meer voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker ontvangt."
https://www.bevolkingsonderzoekmidden-w ... r/afmelden
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Marijn »

De pagina van Transvisie waar ik het over had.

https://www.transvisie.nl/transitie/vol ... transitie/
Uitstrijkje bij vrouwen met een transgender achtergrond: Veel transgender vrouwen gaan er vanuit dat een uitstrijkje voor hun niet nodig is. Er is immers geen baarmoederhals dus er kan daarom geen kanker ontstaan. Echter om een aantal redenen kan het nodig zijn om wel een uitstrijkje te laten maken. Als de vagina is gemaakt van penishuid dan kunnen zich wel kankers ontwikkelen die bij penishuid horen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Anon20190516 »

@Marijn
Daarom heb ik besloten om morgen even de huisartsenpraktijk te bellen voor advies(daar moet ook het uitstrijkje gemaakt worden )
Offline
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Emma »

Voor wat betreft de kans op borstkanker, nog een keer de grove resultaten van het VUmc onderzoek dat vorige week werd gepresenteerd:
Emma schreef: 19 mar 2019, 19:14 MtF: 45 keer meer kans dan cis mannen, maar 70 keer minder dan cis vrouwen
FTM: 50 keer meer dan cis mannen, maar 80 keer minder dan cis vrouwen
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Anon20190516 »

Daar zal ik zeker ook aan meedoen,Emma als ik daar een oproep voor krijg
Offline
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker

Bericht door Benjamin »

Voor wat het waard is: je mist niks aan zo'n uitstrijkje. Het is iedere keer hartstikke kut.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -