Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wanneer krijg je HRT?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Phoenix_the_II
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2017, 11:39
Gender: Trans MtF

Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Phoenix_the_II »

Mijn psycholoog vertelde me dat ik al 24 uur als vrouw moet leven voordat ik HRT zou kunnen krijgen...

Echter voel ik me daar niet prettig bij, het is misschien ook angst. Want het liefst zou ik in de eerste maanden dat HRT effect op huid enzo willen omgaan. Dat zou al enorm helpen...

Ik weet niet wat ik moet denken.

- Gatekeeping
- Of willen zien dat ik echt ben
- :S, Zelf maar gaan zoeken... naar HRT... >_<
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Emma »

Vergeet dat effect. Dat ga je niet op die manier ervaren. Maar de eis om 24/7 ‘om’ te gaan klopt ook niet, die eis bestaat niet.

Wacht dus niet op iets dat niet komen gaat, dat is zinloos, dan hou je jezelf voor de gek. Die HRT doet minder dan je wellicht hoopt, en is over het algemeen voor buitenstaanders de eerste maanden nauwelijks waarneembaar, een enkele uitzondering daargelaten.

Welke andere redenen heb je? Daar kunnen hele goede bij zitten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Anon20190122 »

Waarom zo moeilijk dit is toch wat je wil dan doe je daar toch alles voor?
Phoenix_the_II
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2017, 11:39
Gender: Trans MtF

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Phoenix_the_II »

Ik ben gewoon heel bang voor de buitenwereld, >_<
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Anon20210626 »

Die moet je toch een keer in .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Anon20190122 »

Gewoon doen eerste paar dagen is super eng daarna ben je gewoon jezelf er zal er toch doorheen moeten.

Er is maar één iemand die het kan doen en dat ben jezelf dus zou zeggen ga er voor!
Phoenix_the_II
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2017, 11:39
Gender: Trans MtF

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Phoenix_the_II »

tanisha schreef: 10 feb 2018, 15:26 Gewoon doen eerste paar dagen is super eng daarna ben je gewoon jezelf er zal er toch doorheen moeten.

Er is maar één iemand die het kan doen en dat ben jezelf dus zou zeggen ga er voor!
:wship:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Anon20230219 »

Ik zelf heb bij de start van mijn traject meteen gezegd dat ik langzaam aan steeds meer zou gaan veranderen en daar was alle begrip voor.
Ook uitgelegd waarom ik dit zo wilde gaan doen omdat bij mijn vorige coming out in 2003 ik van de ene dag als man en de andere dag als dame op het werk verscheen op veel negatieve reacties kwam te staan.
En gaandeweg het traject zag mijn psychologe mij ook steeds meer een dame worden en dat was voor haar meer dan prima.
Nu sta ik aan de vooravond van de HRT met nog een paar kleine hobbels te gaan en dan is het eindelijk zo ver.

Wat ik bovenal wil zeggen is dat je jezelf niet voorbij moet gaan lopen en omdat je graag HRT wilt dingen gaat doen waar je nog niet klaar voor bent.
Stapje voor stapje werkte voor mij persoonlijk veel beter maar iedereen is er anders in.

Liefs:
Lisa
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Sara »

Even ervan uitgaande dat dit een echte eis is van deze psycholoog, hoe zouden die 24 uur er dan uit moeten zien? Mag het een weekenddag zijn of moet je ook een dag als vrouw naar je werk? Ik vind het idee achter een real-life experience-periode niet gek, maar dat is wel wat meer dan 'een dag in het leven van' denk ik. (Leren) functioneren in je wensgeslacht doe je denk ik niet binnen een dag.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door anon20181206 »

Vind dat zelf ook wel een lastig ding, ben vandaag naar buiten geweest, en spullen gekocht in de bouwmarkt. sofar sogood.
Maar de AH in, ik heb het gered alleen, maar niet van harte.
Wellicht als je naar de buitenwereld gaat met 2 of 3.