Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wanneer krijg je HRT?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Irene_de_Vreede »

tanisha schreef: 08 mar 2018, 13:12 Rle is in Nederland wel degelijk nog een vereiste om aan de hrt te geraken en is in Nederland zo goed als dichtgetimmerd door de Genderteam's.

Dit is buiten wat ik er van denk want ik ben van mening dat een huisarts prima een hrt kan doen.
Dat is inmiddels achterhaald. De RLE-fase bestaat niet meer, ze noemen dat nu transitiefase en dat is de fase dat HRT verstrekt wordt, wel wordt er verwacht dat je na drie maanden hrt in het wensgeslacht (binair) gaat leven met het oog op de srs. Je kan dit ook teruglezen op de site van de VU (heb zo snel geen link paraat)
Irene
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door Anon20190122 »

Ze houden je tegenwoordig lang genoeg aan het lijntje om het anders te noemen.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Wanneer krijg je HRT?

Bericht door janine2363 »

qtr schreef: 08 mar 2018, 12:46 Een psycholoog die "real life experience" ziet als een vereiste dat je jezelf in precies hetzelfde hokje moet duwen waar cis-vrouwen zich nou net eindelijk een beetje aan ontworsteld hadden, die loopt wederom gewoon achter.
Hier in Belgie dan: Ik heb mijn attesten nodig om mij in te schrijven voor een genderbevestigende operatie gewoon gevraagd en gekregen zonder enige vraag over real-life en hormoon behandeling (al is het wel zo dat ik mijn attest voorde hormoon behandeling een maand eerder had).

Net als in het andere verhaal over de strategie van de hormoon therapie, je hebt zelf de keuze waar je je begeleiding / hulp zoekt. Schrijf je je in bij het VUMc, dan moet je niet verbaasd zijn een opvolging te krijgen volgens VUMc ideologie (ideologie, niet wetenschap !), wil je iets anders, nou dan moet je dus niet naar het VUMc gaan, simpel genoeg.

Ik kan mij nog een andere thread herinneren, waarin heftig ontkent wordt dat er alternatieven zijn en dat WPATH guidelines, bijna wetmatige regels zijn, maar enfin, dat is dus echt niet zo. Tenzij je bij het VUMc of UZGent aanklopt dus.