Nieuwe chat! Zie dit topic.

Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
andreagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 nov 2016, 03:41
Gender: Vrouw
Locatie: purmerend

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door andreagen »

Hoi Irene, ik heb vandaag je uitgebreide, boeiende verhaal in Bangkok gelezen. Ik wens je en je lieve partner sterkte met alles wat komen gaat, en na de operatie een voorspoedig herstel. Liefs van Andrea.
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

andreagen schreef:Hoi Irene, ik heb vandaag je uitgebreide, boeiende verhaal in Bangkok gelezen. Ik wens je en je lieve partner sterkte met alles wat komen gaat, en na de operatie een voorspoedig herstel. Liefs van Andrea.
Hoi Andrea,
Dank je wel voor jouw lieve reactie.
Altijd fijn om te horen dat anderen het verhaal waarderen.
Vandaag derde dag vloeibaar dieet.
Ga ik straks aan werken om verhaal te schrijven.
Liefs Irene

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

3 maart – vloeibaar dieet dag 2, laxeerpilletjes en enema

Door het vloeibaar dieet, is mijn energieniveau niet geweldig te noemen en we besloten om het vandaag dan ook rustig aan te doen. Op Seacon square heeft mijn vrouw een met zalm belegde bagel genomen als lunch, terwijl ik een grote zwarte koffie bestelde. In tegenstelling tot mijn vrees, valt het niet eten best mee, als je maar voldoende blijft drinken.

Halverwege de middag zijn we terug naar het hotel gegaan en ik was toen aardig uitgeblust. Rond 17:00 uur nam ik volgens instructie de twee laxeerpilletjes, maar merkte daar verder niets van. Waarschijnlijk werken ze als een soort voorbereiding.
Om 20:00 uur was het showtime… De enema. Een enema is een soort knijp bolletje met een tuut. Er zit een vloeistof in en het is de bedoeling dat je de tuut in je anus schuift en vervolgens in het bolletje knijpt om de vloeistof je darmen in te spuiten. Geen prettig gevoel kan ik je vertellen. 10-15 seconden moest de tuut erin blijven.

Toen de tuut eruit kwam kreeg ik een flinke buikpijn en ik begon daar echt van te trillen en het eerste deel van de vloeistof spoot er met grote kracht al weer uit met een enorme stank. Ik ben nog wel een poos blijven zitten om het spul z’n werk te laten doen en het laxerende werk direct af te voeren.

Die avond moest ik af en toe naar de wc voor vloeibaar nummer 2, maar zonder haast en zonder buikkrampen.
Om 21:30 hadden we een leuke Skype sessie van 40 minuten met onze dochter. Gewoon lekker gezellig kletsen, zonder dat er tranen vloeiden. De eerste week op haar tijdelijke zit er op en ze heeft inmiddels al een speelafspraakje gehad met een klasgenootje, wat a.s. vrijdag nogmaals gaat plaatsvinden. Onze dochter oogde open en blij en dat gaf ons een heel goed gevoel. Fijn dat het zo goed met haar gaat.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

3 maart – deel 2 – Texas Toni

Op 1 maart kwamen we in de lift een dame tegen, die ik liefkozend Texas Toni noem. “Enjoying breakfast too?” vroegen we. “Yes, while I stil can”, zei ze. Texas Toni is een stuk ouder dan ons en loopt zeer soepel voor ons uit de ontbijtzaal in, maar gaat wel ergens apart zitten.

Bij ons kwamen de speculaties over wat ze met “while I still can” bedoelde. Zou ze vlak na mij door Chettawut geopereerd worden? vroegen we ons af. Ze loopt te soepel om al geopereerd te kunnen zijn dachten we (we vergeleken haar met andere post-ops die we eerder deze week door de ontbijtzaal hadden zien schuifelen).

Toen we op 2 maart terugkwamen van onze trip in de stad, zat Texas Toni in haar eentje te dineren in het restaurant van The Vertical. Ze zwaaide naar ons en we liepen haar kant op om een praatje te maken. Ze is echt een heel positief ingesteld schatje. Zo hebben we zeker twee uur met haar gesproken en bleek haar prive verhaal over haar thuissituatie geen pretje te zijn. Ze blijkt 67 jaar oud te zijn en op 12 februari al door Chettawut geopereerd te zijn. Ze loopt, zoals eerder gezegd, heel vlot alsof er niets gebeurd is en een donutkussen heeft ze niet nodig. We hebben heel wat afgekletst en heel wat herkenbare gevoelens gedeeld.

Op 3 maart zat Texas Toni al in de ontbijtzaal en zijn we bij haar gaan zitten. Wederom heel gezellig en tot 11:30 kletsend doorgebracht. Vandaag hadden we alle tijd, want echt ver weg wilde ik vandaag toch niet. Tijdens die paar uur hebben we nog wel een paar transen voorbij zien komen. Een koppel hadden we eerder gezien, maar daar kon nog geen hallo van af en nu een nieuw koppel. Beide overduidelijk trans, waarvan een geopereerd en in bezit van Donutkussen… Een ervan ziet er wel heel Hollands uit. Misschien dat we daar nog wel een keer contact mee kunnen maken. Nou ja, mijn vrouw dan, want ik zal de komende twee weken niet in de ontbijtzaal kunnen of mogen verschijnen.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

4 maart – vloeibaar dieet dag 3 en de beruchte Swiff

Om 8:45 werd ik wakker en het was bijna tijd om mijn eerste portie van de Swiff te nemen. Swiff had ik meegekregen in een plastic flesje met 90ml er in, waarvan ik om 9:00 uur en om 17:00 uur iedere keer 45ml tot me moet nemen. Omdat ik gewaarschuwd ben dat het een vies smakend goedje is pakte ik een klein glas en vulde de bodem met Coca Cola. Vervolgens deed ik 45ml Swiff erbij en vulde de rest van het glas aan met cola.

Met een enorme snelheid heb ik het glas leeggedronken en als je zo snel een glas leegdrinkt proef je totaal niet wat je drinkt. Direct daarna heb ik het restant van het blikje cola ook opgedronken, maar deze cola wat langer in mijn mond gehouden. Prima oplossing!

Omdat ik nu moest afwachten tot het spul gaat werken, bleef ik op de kamer en heb mijn vrouw gevraagd een heldere soep mee te nemen op de terugweg. Binnen 20 minuten was ze terug met de soep. Toen ik vroeg waarom ze zo snel terug was, gaf ze aan dat er in je eentje niet zo veel aan is, wat ook weer logisch is. De extra hete Tabasco, die we gisteren bij Tesco gekocht hebben, gaf extra smaak aan de flauwe bouillon.

Ongeveer een uur na het nemen van de Swiff begon het goedje te werken. Ik had geen last van mijn buik, maar voel op bepaalde momenten dat ik naar het toilet moet. Ik kan dan rustig naar het toilet lopen om de compleet vloeibare nummer 2 te lozen. Gelukkig geen race met buikkrampen, maar een heel beheerst proces.

Toen mijn vrouw weer op pad ging om te lunchen heeft ze bij de receptie om extra toiletpapier te vragen, wat toiletpapier wordt nu groots gebruikt. Room service bracht twee rollen, wat weer even voldoende zal zijn. Het is nu 13:30 en tot nu toe valt het me alles mee. Zowel het niet mogen eten van vast voedsel, het niet echt hebben van een honger gevoel, maar ook de retteketet van de nummer 2 voor Chett.

Over 17,5 uur wordt ik door de chauffeur van Chettawut opgehaald. Het komt nu echt dichtbij, maar van spanning is nog steeds geen sprake. Mijn vrouw heeft daar overigens meer last van dan ik…
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

* * * feitje over The Vertical Suite * * *

Velen die naar Bangkok gaan voor Dr. Chettawut kiezen The Vertical Suite als hun hotel. Iedere keer als we ’s avonds terug naar het hotel gingen zien we een groot licht op de bovenste etage van het hotel. Alsof er een dakterras, restaurant of penthouse te vinden is.

Nieuwsgierig geworden wilden wij daarboven eens een kijkje gaan nemen en drukten in de lift etage 23 in, maar die deed het niet en de R van roof ook niet. 22 was de hoogste etage waar je met de lift naar toe kon.

Op etage 22 stapten we uit en gingen vervolgens naar etage 23. De deuren stonden open en deze etage was nog compleet niet af. Er is ooit begonnen met bouwen, maar het ontbreken van voetstappen, anders dan die van ons, leidden wij af dat men er gewoon mee opgehouden is. Wel grappig om de casco betonvorm van je kamer op zo’n manier te zien.

We konden met de trap nog een etage hoger en kwamen op de daketage uit. Het had overdekt moeten zijn, maar dat is het niet. Maar goed dat hier niet zo veel regent als bij ons. Het was op deze etage wel een mooi uitzicht over het gebied waar we ons in bevinden. Kortom, een leuke ervaring die we niet verwacht hadden.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door TanjaUneken »

Hai Irene,
Bedankt weer voor je beeldende verhalen van de afgelopen dagen.
Ik wens je een succesvolle operatie. Groetjes, Tanja
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door marianne »

Hee Irene , ik leef met je mee, reuze spannend, dank je voor je uitgebreide verslagen
succes morgen !
Marianne
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

Hoi Tanja en Marianne,
Dank je wel voor jullie fijne reacties.
Over een paar dagen hoop ik weer wat te schrijven.
Groetjes,
Irene
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door féj »

Heel veel sterkte met alles. Fijn om te lezen wat je meemaakt. Ik wil ook 😘.
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (: