Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

Emma schreef:
i-rene schreef: 27 feb 2018, 11:47De Internationale modemerken zoals LaCoste en Esprit tref je daar aan tegen bijna westerse prijzen.
Thailand is zeker ook op dat punt gewoon een modern land. De BTW is 7% in plaats van 21% maar daar heb je het dan wel mee gehad.

Waar Thailand wat minder modern mee is, is het bestrijden van de verkoop van Chinese namaakartikelen. Je zult in de wat kleinere en oudere winkelcentra kraampjes tegenkomen met van alles en nog wat, van Adidas sneakers met vier strepen tot Lingkip tasjes. Maar dat is ogenblikkelijk aan de prijs te merken.
Gelukkig is het me hier niet om de mode te doen, maar personen die na mij komen misschien wel :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

27 februari (2)
Vanavond hebben we met onze dochter een Skype sessie gehad. Toen we elkaar zagen moesten we alle drie huilen. Na de eerste emoties, konden we elkaar echt spreken en het was fijn om te horen dat het met onze dochter zowel op het logeeradres als op school goed gaat.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

28 februari – Consultation day
Vanmorgen werden we door de chauffeur van dr. Chettawut opgehaald voor het pre-operatief consult. Gewapend met paspoort, SRS brief, de originelen van de lab tests en geld voor eventuele extra kosten, arriveerden we bij de kliniek.

Alle bovengenoemde zaken moest ik overleggen en er moesten ook heel wat formulieren ondertekend worden. In een van die formulieren stond dat mijn echtgenote (indien ik er een heb) toestemming heeft gegeven. Toen ik zei dat mijn vrouw op dat moment naast mij zat mocht ze direct een consent form invullen en onderteken.

Na de administratieve formaliteiten, die niet door de vaste contactpersoon Som K. werden afgehandeld, moest ik in mijn eentje meekomen naar dr.Chettawut voor de check. Daarna zou men mijn vrouw halen voor het gesprek met de dokter.

Dr. Chettawut is echt een lieve kleine man, waar ik me meteen op mijn gemak voelde. Hij maakte eerst een foto (met alle kleding aan) en vroeg mij vervolgens mijn geslachtsdelen te tonen. Ook hiervan maakte hij een foto, waarna hij handschoenen aantrok en zachtjes aan mijn scrotum trok om te bepalen of er genoeg huid was voor de binnenkant. Helaas heb ik maar een heel compact scrotum en de dokter kwam direct tot de conclusie dat ik aanvullende skin graft nodig heb. Hij pakt dan huid tussen je benen naast het scrotum. Dat was wel even balen, want als er ergens huid weggehaald moet worden zal dat ook voor het herstel consequenties hebben vrees ik. Daarnaast moest ik voor deze extra behandeling 800 euro extra aftikken, wat de verzekering niet zal vergoeden, vrees ik.

Vervolgens werd mijn vrouw erbij geroepen en kregen we samen uitleg over de procedure van de operatie, zoals hoe de diepte bepaald wordt en wat de beperkende factoren daarbij kunnen zijn.
Ook werd het schema doorgenomen en dat ziet er als volgt uit:
• Vrijdag 2 maart mag ik vanaf 6 uur in de ochtend niets meer eten wat resten in mijn darmen achter laat. Ik mag wel heldere
soepen, cola en andere frisdrank, gelatine (Jelly, maar niet de soorten die niet volledig helder zijn) en sappen
zonder pulp. Dus GEEN melk, brood, rijst, groente, vlees of fruit.
• Zaterdag 3 maart moet ik om 17:00 2 pilletjes laxeermiddel nemen.
• Zaterdag 3 maart om 20:00 uur moet ik een enema met een vloeistof via de anus naar binnen spuiten.
• Zondag 4 maart om 9:00 uur mag ik de eerste dosis van de gevreesde Swiff tot mij nemen en om 17:00 uur de tweede dosis. En dan… Retteketet spuitpoepen voor Chett.
• Maandag 5 maart wordt ik om 7:00 uur opgehaald om tussen 8 en 9 uur geopereerd te worden.
• Dinsdag 6 maart mag mijn vrouw maar een uurtje komen en de twee dagen daarna mag ze van 14:00 tot 17:00 uur als we dat
willen;
• Vrijdag 9 maart wordt ik in de ochtend ergens tussen 6:30 en 9:00 uur weer naar het hotel gebracht.
• Maandag 12 maart gaat de verpakking ervan af
• Maandag 12 maart start mijn eerste dilateersessie
• Zaterdag 17 maart gaat de katheter eruit
Van maandag tot en met zaterdag tijdens mijn gehele verblijf zal er een zuster langskomen om te checken en om dilateerinstructies te geven.

Ook kreeg ik het dilateerschema voor de komende twee jaar, waarvan je vooraf al weet dat die niet haalbaar is. Er wordt gezegd dat je twee jaar lang drie keer per dag moet dilateren. Probeer dat eens op een werkdag.
Wat krijg ik mee na de operatie:
• Een spiegel
• Een donutkussen
• 4 tubes glijmiddel
• 1 tube Docaine glijmiddel
• Douche kit met betadine oplossing
• 10 incontinentiematjes
• 5 maandverbandjes

Na een foto samen met die lieve dr. Chettawut gingen we weer terug naar de administratie om het aanvullende bedrag af te tikken. Ik had de 32.000 THB voor de zekerheid bij me, dus ik kon het cash betalen. Vervolgens kreeg ik het welkomstpakket met de Enema en de Swiff mee en werden we weer keurig naar het hotel gebracht.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

Omdat ik aanneem dat onze toeristische ervaringen en tips minder interessant zijn, zal ik die niet meer plaatsen. Kortom, ik zal zodra ik na de operatie weer in staat ben te posten weer een update doen.

Mochten er mensen zijn die bovenfeniemde juist wel graag lezen, dan zie ik graag een reactie op deze post.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door Lidi »

Hoi I-rene,
Leuk om je verhalen te lezen. We hebben elkaar gesproken in Utrecht, wat een heel goed, leerzaam en fijn gesprek was. Dank je.
Ik hoop dat alles voorspoedig gaat verlopen voor je. Heel veel sterkte voor jullie beiden daar.
PS; toeristische verhalen vind ik persoonlijk ook leuk om te lezen hoor.
Liefs,
Lidi
Me, myself and present I
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

Lidi schreef:Hoi I-rene,
Leuk om je verhalen te lezen. We hebben elkaar gesproken in Utrecht, wat een heel goed, leerzaam en fijn gesprek was. Dank je.
Ik hoop dat alles voorspoedig gaat verlopen voor je. Heel veel sterkte voor jullie beiden daar.
PS; toeristische verhalen vind ik persoonlijk ook leuk om te lezen hoor.
Liefs,
Lidi
Hoi Lidi,

Dank je wel.

Het was zeker een fijn gesprek in Utrecht. Ik herinner me dat ik medio 2016 voor het eerst bij de vrouwengroep kwam en toen zelf vol met vragen zat. Destijds liep er (voor zo ver ik weet) maar één ander buiten het VU. Destijds was het fijn om kennis en ervaringen te kunnen halen, maar het is ook fijn om wat ik inmiddels geleerd en ervaren heb weer te kunnen delen.

Ik ervaar de bijeenkomsten als zeer waardevol omdat je zo vrij over het onderwerp kunt praten met gelijkgestemden. Niets is er taboe, terwijl dat in gesprekken met cis mensen ondenkbaar is.

Ik zal mijn toeristische dingen toevoegen. Ik zal voor de mensen die dat niet interessant vinden bij de datum een titel toevoegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

28 februari 2 – Bezoek koninklijk paleis en de tempel Wat Prah Keaw
Omstreeks 10:45 waren we terug in het hotel. We hebben onze spullen gepakt en zijn meteen naar beneden gegaan. Een kop koffie zouden we wel in het centrum nemen, was de gedachte.
De man van de receptie belde een taxi, die gewoon via de meter reed. 69 minuten later stapten we uit en betaalden inclusief fooi 240 THB (6 euro).
We waren net uitgestapt of er werd als een poging tot de klassieke scam gedaan. Een vriendelijke aziaat sprak ons aan… Heel geinteresseerd waar we vandaan kwamen en hoe lang we al in Bangkok waren. “Het paleis zou wegens Chinees Nieuwjaar tot 15:00 uur niet toegankelijk zijn voor toeristen”… Ja, ja en meneer wist natuurlijk wel een vriend (hij wees naar iemand) die ons in de tussentijd wel kon vermaken. We bedankten de man vriendelijk, maar maakten van zijn aanbod geen gebruik. We liepen vervolgens richting het paleis, maar kwamen onderweg nog een eenvoudige heilige plaats tegen.
We hadden inmiddels dorst en trek gekregen en troffen tot onze verrassing een Amazon Cafe. Hier nuttigden we een prima Latte en broodjes met ham en kaas, en met tonijn. Vervolgens richting het paleis. Realiserend dat we met een korte broek of rok niet binnengelaten zouden worden, kochten we aan de overkant van de ingang ieder een regenboog sarong voor 100 THB (2,50 euro). Oh wat voelde ik me happy door me een te voelen met al die andere vrouwen.
Het was overigens wel erg warm vandaag, dus fysiek gezien was het dragen van de sarong geen pretje. Het was ontzettend druk, maar gelukkig waren de meeste bezoekers verzameld in groepen en was een overgroot deel van de bezoekers Thai. Thai mogen gratis naar binnen, terwijl wij buitenlanders ieder 500 THB moesten betalen. Er was geen noemenswaardige wachtrij, dus de kaartjes hadden we snel en ook de entree erna verliep vlotjes.

Het was heerlijk Thais chaotisch geregeld en je moest als bezoeker zelf je route maar bepalen. De tempel met de Emerald Budha zou vanaf 14:00 uur gesloten zijn en wij waren gelukkig op tijd. Als we naar onze vriendelijke scammer hadden geluisterd, zouden we Wat Prah Keaw niet van binnen hebben kunnen zien. Oh wat was ik blij dat ik me thuis heb voorbereid en de scam truck direct doorzag!
Overigens hebben we niet veel van het paleis van binnen gezien, omdat je er simpelweg niet in kan.

Toen we het paleiscomplex verlaten hadden, werden we aangesproken door nog een scammer. Nu was het de TukTuk scam, waar een toer voor een uur wordt aangeboden. Wat er niet bij verteld wordt is dat je naar allerlei winkels en juweliers wordt gebracht, waar je geacht wordt iets te kopen… Nee bedankt!

We zijn verder gelopen en werden vlakbij de tempel Wat Mahathat aangesproken door een monnik. De man sprak Engels en gaf ons ieder een geel gevlochten armbandje en verwachte vervolgens een gift. We hebben hem 20 THB gegeven en zijn vervolgens de tempel, waar een Budha van 6 meter hoog wordt vereerd, binnen gegaan. Netjes de sarong weer aangetrokken en de schoenen uit gingen we naar binnen. We werden door een oude vrouw begroet en ik groette netjes met gevouwen handen en een buiginkje terug en dat werd zeer gewaardeerd. Binnen zat een monnik op de grens waar je niet verder mag en vrij snel stond er een vrouw voor ons voor wederom een gift. Weer 20 THB gegeven, wat ze blijkbaar niet genoeg vond, maar toch wegliep.

Net buiten het gebouw van de grote Budha, waren 4 muren, die ieder volledig gevuld waren met Budha’s. Het waren er in totaal veel meer dan 100! Wat ook bijzonder was, was dat er op verschillende plekken vrouwen eten aan het bereiden waren en op andere plekken mensen sliepen.
Na deze tempel hadden we het wel gehad en besloten terug te gaan naar het hotel. Ik hield een taxi aan, die The Vertical te ver vond. De tweede wilde 500 THB en de derde wilde oorspronkelijk 400 THB, maar die kregen we zo ver om ons voor 350 THB mee te nemen. Er was geen chauffeur die de rit op de meter wilde doen. De rit duurde door druk verkeer anderhalf uur, dus wij denken dat hij met meter beter af was geweest.
We hebben ons op Seacon Square af laten zetten en hebben met de British Airways Mastercard de 400 pond in 16.800 Bath opgenomen. Diner was bij het MK restaurant, wat onze duurste en tevens slechtste diner bleek. O.a. door vlees, dat warm moest zijn, bijna koud werd opgediend. Leg dat maar eens uit aan personeel dat Engels niet begrijpt.
Morgen voorlopig mijn laatste keer lekker eten…
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

1 maart – dagje shoppen bij MBK en laatste avondmaal

Na het ontbijt vertrokken we per taxi naar MBK shopping Center. Voor 140 + 20 Bath fooi waren we in een half uur (20 km) bij onze bestemming. Het is echt een mooi megagroot winkelcentrum, waar we uren hebben doorgebracht en voor 90 Bath (2,25 euro) samen hebben geluncht: krokante kip met rijst plus miso (soort kruidige bouillon, die rijk aan smaak is).

Toen we alles wel zo’n beetje gezien hadden zijn we lopend naar het Siam Paragon fashion center gelopen. Ik wist dat het daar “wat duurder zou zijn”, maar dit was echt heel bijzonder. Vergelijk het met de Bijenkorf, alleen onze Bijenkorf is dan de Action. Alle dure merken hadden daar hun winkels. Bij winkels van Louis Vuiton, Dior, Hermes, etc. stonden de mensen buiten in de rij om er de superdure producten te kunnen kopen. Wij hadden het hier gauw gezien en hebben in de rij voor de taxi standplaats plaatsgenomen. We hebben er een half uur moeten wachten, maar we kregen toen wel een roze taxi, die netjes op de meter reed. Voor het eerst namen we de “Highway”, wat ook wel een tolweg is. Bij het poortje moesten wij 50 Bath betalen, maar de rit ging nu wel een stuk sneller. Uiteindelijk hebben we 160+20 Bath betaald op de meter en dus 50 Bath voor de tolweg. Ik denk dat de roze taxi een hoger tarief kent dan de geel/groene.

Omdat ik vanavond voor het laatst mag eten en dan drie dagen niet, moest vanavond toch wel bijzonder worden. De afgelopen dagen vond ik het eten bij Oishi Ramen het lekkerst. Daarom besloten we daar vanavond nogmaals te gaan eten. Zeker omdat ik waarschijnlijk na vandaag nergens in Bangkok meer uit eten zal kunnen tijdens ons verblijf in Thailand.
Mijn “laatste avondmaal” bestond uit Spicy Ramen met crispy clam, garnalen tempura en dumplings. Voor 507 Bath (ongeveer 12,50 euro) hebben we samen uitgebreid in een restaurant gegeten. Ik heb ervan genoten en ga maar niet te lang stilstaan bij welke heerlijkheden ik voorlopig zal moeten missen. Als ik over 2 weken weer alles mag eten, zal mijn zeer beperkte mobiliteit betekenen dat ik het van afhaalmaaltijden zal moeten hebben…
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

2 maart – start vloeibaar dieet

Vanmorgen ben ik gestart met mijn verplichte vloeibaar dieet. Bij de bar van de ontbijtzaal van het hotel staat een apart kaartje waarop het Chettawut menu staat en als je aanwijst dat je de clear soup wilt, dan wordt die voor je gemaakt.
Het was een visbouillon, die zo met een Maggi bouillonblokje gemaakt zou kunnen zijn. Het was heel flauw van smaak, dus de Tabasco heb ik rijkelijk gebruikt om het enigszins van smaak te voorzien. Volgende keer om een spicy variant vragen.
Voor we vandaag op pad gingen heb ik nog twee soorten Gelatine (Jelly) uitgeprobeerd. Bij Tesco verkopen ze die zowel op de snoepafdeling in pakjes van 4 als in een koeling. De pakjes op de snoepafdeling zijn smaakvoller dan uit de koeling, bleek snel.

Als je met je partner op pad bent en zij gaat in jouw bijzijn lekker lunchen, dan is dat niet leuk omdat je zelf ook al die lekkere dingen wilt uitproberen, maar ik had er weinig moeite mee om haar te zien genieten van het eten.
Wel overviel mij op bepaalde plaatsen een gevoel van flauwte door een rammelende maag. Veel drinken helpt, maar op gegeven moment verlangt de maag toch echt is vasts.

’s Avonds in het hotel heb ik een spicy heldere soep naar onze kamer laten brengen. Tjonge, wat een megagrote kom! Deze was goed gekruid. Tijdens het TV optreden van Tess en Lobke (met gemist gekeken) op RTL4 heb ik de hele kom naar binnen gewerkt in de hoop dat mijn maag pas morgen weer van zich laat horen.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Horizontal in the Vertical deel 3: Irene naar dr. Chettawut in Bangkok

Bericht door i-rene »

2 maart – deel 2 – Jim Thompson huis, Platinum fashion mall en de GEM scam

Na het ontbijt en de gelatine zijn we per taxi naar het Jim Thompson huis geweest. Voor 150 Bath entree (3,75 euro) kreeg je een rondleiding door het huis, dat door de zijdekoning Jim Thompson is neergezet en voorzien van allerlei Thaise culturele beelden, meubelen, wandtapijten, etc.

Mijn vrouw heeft er een prima lunch genuttigd, terwijl ik het moest doen met een matige zwarte koffie en een blikje Coca Cola.

Na afloop wilden we langs bij de Platinum Fashion Mall, een flink winkelcentrum waar alleen kleding en accessoires voor lage prijzen verkocht wordt. Toen we de rustige straat, waar het Jim Thompson huis gevestigd is, uitliepen, zei een vriendelijke jonge man dat we aan de andere kant van de weg moesten lopen wegens veiligheid. Hij vroeg waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. We vertelden dat we van plan waren naar Platinum Fashion Mall te gaan. Hij vertelde dat het daar allemaal nep is en dat de Thaise overheid speciale markt heeft waar officiele Thaise producten voor lagere prijzen worden verkocht. Twee keer naar rechts en we zouden er zijn.

We liepen die richting op om te kijken of het wat voor ons was. Onderweg kwam een man zwetend vanaf de geldautomaten bij een bankfiliaal lopen. Hij knoopte meteen een praatje aan met het voorwendsel dat het zo heet is en liep een stukje met ons mee. Toen we op de hoek van de straat waren, waar GEM gevestigd was, zei hij dat hij bij het hotel werkte waar we op dat moment voor stonden en begon hij vervolgens GEM aan te prijzen dat ze ISO gecertificeerd zijn en dat er alleen vandaag een speciale sale is. Met argwaan liepen we verder. Toen we voor het terrein stonden van de GEM winkel en zagen wat voor mensen er liepen, vertrouwden we het helemaal niet meer en zijn weggegaan. Tjonge, wat een geraffineerd spel: eerst iemand die je aanspreekt en vervolgens verder op “ toevallig” nog iemand die enthousiast over GEM praat. Toen ik Bangkok en GEM op Google opzocht was de eerste hit meteen de GEM scam. Gelukkig was ik door het vooraf inlezen ook op deze manier van oplichting voorbereid. Ga je naar Bangkok, Google dan zeker even op de bekende scams.

Als je goedkope kleding en/of accessoires wil en je bent niet te groot, dan is Platinum Fashion Mall een aanrader. Wij zijn er niet heel lang gebleven omdat mijn energie opraakte, maar je kunt bijvoorbeeld oorbellen kopen voor 50 euro cent, slippers en nep Crocs voor 2,50 euro, etc.

Taxi: als je in Bangkok naar Chettawut gaat, zul je merken dat je flink buiten het centrum in een hotel zit. Op de heenweg is het meestal geen probleem om een taxi op de meter te krijgen en de ritprijs ligt dan ergens tussen de 150 en 240 Bath (2,75-6,00 euro) voor een rit die soms een 45 minuten tot een uur duurt voor 20-23km.
De terugweg is een ander verhaal. Veel taxi chauffeurs vinden dat te ver en weigeren je mee te nemen of vragen een hoog vast bedrag en willen beslist niet op de meter rijden. Vandaag wilde een chauffeur 800 Bath voor de terugrit, terwijl we heen ongeveer 200 kwijt waren. Zo’n 8 chauffeurs wilden ons niet meenemen en uiteindelijk zijn we voor een vast bedrag van 400 Bath terug bij het hotel gekomen. Kortom, de kosten van de terugweg is altijd hoger dan de heenweg omdat de taxichauffeurs niet happig zijn op lange ritten in het superdrukke Bangkok. Overigens is een vaste ritprijs bij wet verboden in Thailand, maar wat doe je als er geen chauffeur is die je terug naar je hotel wil brengen?

Tip: Thiase mensen zijn vrij schuchter en zullen een westerling niet zo snel aanspreken. Wordt je wel door wild vreemde Thais of Aziatische types aangesproken, wees dan extra alert.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Plaats reactie