Genitale ontharing binnen een half jaar.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Genitale ontharing binnen een half jaar.

Bericht door marianne »

Genitale ontharing binnen een half jaar.

Kan dat ? enkele afwegingen:
  • Na een half jaar komen er weer haartjes kijken die net dat half jaar in de rusttoestand waren.
  • Het ontharen kan nooit 100% volledig gebeuren, dus enige haargroei wordt getolereerd.
  • Hoe streng zijn ze bij het beoordelen ?
    Mijn eerstvolgende beoordeling wordt gedaan door een genderchirurg zelf, zijn die strenger ?
Ik hoorde vandaag dat het ontharen vroeger helemaal niet werd gedaan omdat de haren vanzelf ook wel verdwijnen eenmaal binnenin.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Genitale ontharing binnen een half jaar.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Advies van de huidtherapeuten is om zo snel mogelijk te beginnen, omdat het wel even kan duren.
Irene
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Genitale ontharing binnen een half jaar.

Bericht door Annet »

Klopt is mij ook gezegd door een dermatoloog om snel te beginnen ik start over twee weken er mee.
Zijn verhaal was bij mij dat als ik het nu doe dan is de huid ook genezen voor de operatie. Ik ben nog niet aan de operatie toe 11okt intakegesprekken pas maardan is het maar weg en als er nog wat is kan dat ook nog.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Genitale ontharing binnen een half jaar.

Bericht door Ylse »

Ik ben wat te laat begonnen met ontharen en helaas bleek ook de laser niet te voldoen. Dus het werd elektrisch epileren. De eerste keer dat we het gingen proberen heeft ze hooguit 10 haartjes kunnen verwijderen want het deed me een partij zeer. En ik had denk ik ook een slechte dag.

Daarna ging ik 2 keer per week heen voor een uurtje epileren. Gelukkig zat er niet heel veel haar en konden we het meeste op tijd voor de operatie wegkrijgen. Ik heb Kanhai destijds niet gehoord over het feit dat er wellicht nog een verdwaald haartje zou zitten.

Wat ik voor de toekomst wel zou adviseren, maar dan komen we ook bij een ander draadje terecht waar gesproken werd of je schaamstreek kaal moest zijn, is dat ze ruim epileren. Dan zit je niet met lange haren rond je vagina. Is een stuk hygiënischer vind ik zelf.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Genitale ontharing binnen een half jaar.

Bericht door Danielle »

Ylse schreef: 02 mar 2018, 12:32 Wat ik voor de toekomst wel zou adviseren, maar dan komen we ook bij een ander draadje terecht waar gesproken werd of je schaamstreek kaal moest zijn, is dat ze ruim epileren. Dan zit je niet met lange haren rond je vagina. Is een stuk hygiënischer vind ik zelf.
Dat vind ik een uitstekende tip. De epileer voorschriften van het VUmc zijn vrij conservatief. Met als argument dat haargroei littekens verbloemt. Maar ik heb wel wat haren die net een beetje aan binnenrand van mijn grote schaamlippen zitten. Die zijn lastig om te trimmen, knippen of te scheren.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Genitale ontharing binnen een half jaar.

Bericht door Ylse »

Danielle schreef: 02 mar 2018, 15:56
Ylse schreef: 02 mar 2018, 12:32 Wat ik voor de toekomst wel zou adviseren, maar dan komen we ook bij een ander draadje terecht waar gesproken werd of je schaamstreek kaal moest zijn, is dat ze ruim epileren. Dan zit je niet met lange haren rond je vagina. Is een stuk hygiënischer vind ik zelf.
Dat vind ik een uitstekende tip. De epileer voorschriften van het VUmc zijn vrij conservatief. Met als argument dat haargroei littekens verbloemt. Maar ik heb wel wat haren die net een beetje aan binnenrand van mijn grote schaamlippen zitten. Die zijn lastig om te trimmen, knippen of te scheren.
Dat bedoelde ik dus ook, ik geloof dat ze adviseren om 2 centimeter rond het perinium te ontharen. Ik zou dat zeker verdubbelen de volgende keer. En dat van dat argument van littekens verbloemen vind ik onzin. Gewoon ruim ontharen is mijn advies.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Plaats reactie