Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
IrisHarley
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2016, 19:57
Gender: Trans MtF

Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door IrisHarley »

Hi,

Ik heb nu inmiddels enkele maanden oestradiol, en ik weet vrijwel zeker dat ik uiteindelijk vaginaplastiek wil ondergaan. Alleen nu zat ik wel nog met enkele vragen (excuses overigens als het te persoonlijk is, ik begrijp dat uiteraard helemaal).

Maar ik vroeg me namelijk de volgende dingen af over de vaginaplastiek in het VUMC:
  • Wordt SRS volledig vergoed of gaat het om een x percentage?
  • Wat zijn de persoonlijke ervaringen met SRS bij het VUMC? (Als in herstel etc)
  • Krijg je wel voldoende diepte?
  • Geeft het voldoende gevoel? (In vergelijking met SRS bij andere instanties)
  • Ziet het er ook "goed" uit? (sorry voor mijn gebrek aan een beter woord)
Overigens ook sorry voor het starten van een topic na een lange tijd inactief te zijn geweest. Uiteraard snap ik het ook helemaal als niet alle vragen beantwoord worden, gezien het vrij persoonlijke vragen zijn.

Daarbij ook alvast heel erg bedankt! :3
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door Fiona »

Wordt helemaal vergoed. Ongeveer 9100 euro.

De rest van de vragen is voor ieder persoon anders. Kan ik geen algemeen antwoord op geven. Ik ben in ieder geval erg tevreden wat jouw andere vrier vragen betreft.
Gebruikersavatar
IrisHarley
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2016, 19:57
Gender: Trans MtF

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door IrisHarley »

Dank je wel voor de uitleg Fiona, het is wel echt een enorme opluchting om te horen dat het helemaal vergoed wordt! Ik vind het heel fijn om te horen dat je tevreden bent over de behandeling bij het VU. Ik vroeg het me vooral af omdat ik niet veel ervaringen kon vinden over hoe het hier in Nederland is en feedback altijd wel erg welkom is voor een beslissing als deze.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door Anon20190516 »

Hoi,Iris. Ook ik heb mijn operatie gehad in het Vumc en ben erg tevreden...
Offline
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door Annet »

Hallo,

Daar heb je ook gelijk aan er word hier alleen maar gesproken over Thailand vind ik wel wat jammer ook net of is het in Nederland niks
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door Eva »

Jarenlang was gedetailleerde informatie over de behandeling in Thailand op dit forum maar mondjesmaat te vinden. Best begrijpelijk, aangezien (nog steeds) het overgrote deel van Nederlandse transen zich in dit Nederland laat opereren. Er vindt dus een beetje een inhaalslag plaats. Naar mijn mening een welkome aanvulling op de al aanwezige kennis over SRS in Nederland en directe omgeving.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door Emma »

Ik zou het overigens toejuichen als de eerstvolgende die voor een SRS naar Amsterdam, Gent of Kanhai gaat, daar ook een verslag over schrijft, zoals er over Thailand en Duitsland geschreven is. En dan snappen we allemaal dat de toeristische tips waarschijnlijk achterwege blijven ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
IrisHarley
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2016, 19:57
Gender: Trans MtF

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door IrisHarley »

Na het horen over hoe het hier in Nederland is ben ik denk ik wel overtuigd dat mijn voorkeur daar ook naar uit gaat. Het is inderdaad best jammer dat er nog niet veel informatie te vinden is. Ik zal proberen om er een verslag over te schrijven als het zo ver is (Als ik het niet vergeet), alleen ik ben bang dat dat pas in 2019 zal zijn (Op zijn vroegst).
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door Eveliene »

Ik ben zeer tevreden over de srs die ik had bij dokter Buncamper. Mijn partner heeft haar srs bij Kanhai gehad en dat is een horrorverhaal geworden die nog bij het tuchtcollege loopt en zoals het eruit ziet een rechtzaak gaat worden.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Vragen over Vaginaplastiek bij het VU

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben zelf geopereerd door dr. Jan-Maerten Smit(in het Vumc dus) en hij is een zeer bekwaam chirurg,het resultaat is prachtig. Ik ben nu 4 maanden verder,geen complicaties gehad(behalve paar plekjes aanstippen met zilvernitraat)heb goed de diepte kunnen behouden(ik dilateer 20 min met nr 3 en 10 min op nr 4)bij elkaar dus een half uur en dat 2x per dag. Paar x gehad dat ik me ergens zorgen over maakte,na telefonisch contact(plastische chirurgie heeft een telefonisch vragenuurtje),gerustgesteld. 1x extra controle gehad,vanwege stukje weefsel dat er uit kwam,bleek geen reden voor zorgen,omdat je lichaam het afgestorven weefsel zelf weer vervangt.
Gr Rikki
Offline