Nieuwe chat! Zie dit topic.

VUmc of UMCG voor DE operatie.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Petra-S »

Hoi,
Ik heb inmiddels sinds oktober 2016 cross-sex hormonen, heb 2017 het traject doorlopen van de psycholoog in het VUmc. Heb ik officieel de diagnose en is mijn geboorte-akte aangepast et cetera.

De enige stap die ik nog niet heb genomen is de geslachtsbepalende operatie. In de gesprekken die ik hierover had met de psycholoog bij het VU kreeg ik keer op keer te horen dat er zo'n 85% kans is op complicaties na de operatie en dat de kans op een functionerende vagina 50/50 is.

Ik vind die cijfers niet erg geruststellend (een understatement).

Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring en is de procedure en de te verwachten resultaten bij het UMC in Gent beter?

Groetjes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Emma »

Oh, UZG, ik dacht al. UMCG is namelijk Groningen, niet Gent...

Ik denk dat die psycholoog zelf nog nooit een vaginoplastiek heeft ondergaan, en niet weet waar het over gaat. De cijfers van Transvisie vorig jaar waren niet mals, maar zo slecht nou ook weer niet.

Wat zijn complicaties, en wat is ‘een functionerende vagina’? Je kunt op beide plaatsen best terecht hoor. Er is altijd een kans op problemen achteraf, het is allemaal niet niks. VUmc en UZG zijn kwalitatief niet de top van de wereld meer, maar er zijn hier op het forum genoeg mensen tevreden over. Ook een aantal niet, maar die kun je van alle klinieken en chirurgen vinden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door stella »

Emma schreef: 26 apr 2018, 14:13 Ik denk dat die psycholoog zelf nog nooit een vaginoplastiek heeft ondergaan, en niet weet waar het over gaat. De cijfers van Transvisie vorig jaar waren niet mals, maar zo slecht nou ook weer niet.
Heb je toevallig een link waar we de cijfers van Transvisie kunnen inzien?
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Anon20190516 »

Afgelopen november in het Vumc geopereerd door dr.smit en alles ziet er prachtig uit en functioneert prima....
Offline
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Emma »

stella schreef: 27 apr 2018, 11:34
Emma schreef: 26 apr 2018, 14:13 Ik denk dat die psycholoog zelf nog nooit een vaginoplastiek heeft ondergaan, en niet weet waar het over gaat. De cijfers van Transvisie vorig jaar waren niet mals, maar zo slecht nou ook weer niet.
Heb je toevallig een link waar we de cijfers van Transvisie kunnen inzien?
https://www.transvisie.nl/wp-content/up ... erland.pdf
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Anon20190501 »

Heb het document doorgenomen. Viel van de ene ontstelling in de andere verbijstering. Nederland gidsland? Eerder een ontwikkelingsland (op het domein van T-zorg dan), ja.

En als zowel ex- als half-Nederlandse denk ik dat ik mijn mening ongefilterd mag uiten.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Jannet V »

Sigrid schreef: 27 apr 2018, 14:34 Heb het document doorgenomen. Viel van de ene ontstelling in de andere verbijstering. Nederland gidsland? Eerder een ontwikkelingsland (op het domein van T-zorg dan), ja.

En als zowel ex- als half-Nederlandse denk ik dat ik mijn mening ongefilterd mag uiten.
Vanaf het begin heb ik vraagtekens gezet bij het verslag van deze enquête. Ik heb namelijk meegedaan en mij operatie ervaring gedeeld. Die vind ik dus helemaal niet terug. Misschien omdat het een hele positieve ervaring was? Daardoor zet ik bij de rest ook vraagtekens, kan er niks aan doen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Petra-S »

Emma schreef: 26 apr 2018, 14:13 Oh, UZG, ik dacht al. UMCG is namelijk Groningen, niet Gent...

Ik denk dat die psycholoog zelf nog nooit een vaginoplastiek heeft ondergaan, en niet weet waar het over gaat. De cijfers van Transvisie vorig jaar waren niet mals, maar zo slecht nou ook weer niet.

Wat zijn complicaties, en wat is ‘een functionerende vagina’? Je kunt op beide plaatsen best terecht hoor. Er is altijd een kans op problemen achteraf, het is allemaal niet niks. VUmc en UZG zijn kwalitatief niet de top van de wereld meer, maar er zijn hier op het forum genoeg mensen tevreden over. Ook een aantal niet, maar die kun je van alle klinieken en chirurgen vinden.
Ik vind die cijfers wel enorm verontrustend. Mijn ervaring op sommige zaken is ook niet echt 100%, zo is het ze tot op heden nog niet gelukt om mijn Oestrogeen waarde in mijn bloed correct te bepalen, hiervoor moet ik in Limburg zijn. Mijn waarde ligt tussen de 300-350 p/mol maar bij het VU meten ze 1698 p/mol(?????).

Wat is een functionerende vagina?
Tja lijkt mij wel duidelijk. Een vagina die er goed uitziet als vagina, en functioneert als vagina dus ook tijdens de sex met mijn partner. Het kunnen krijgen van een orgasme zou mooi meegenomen zijn. Alleen blijkt uit de cijfers dat dit niet echt hoopvol is.

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Emma »

Het krijgen van een spontaan orgasme door PiV seks is voor veel cisvrouwen ook niet weggelegd, laat je daar niet door leiden.

De meetwaarden zouden wel eens in eenheid kunnen schelen, pmol/l (dus gebaseerd op de hoeveelheid moleculen per liter) of pg/ml (massa per liter), of varianten daarop in grootheden. Dat ligt aan het lab waar je test, welke waarde ze geven. P/mol is het in ieder geval niet. Mijn huisarts kwam laatst met ‘0,16’ als oestrogeenwaarde en daar stond in het systeem niet eens een eenheid bij...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: VUmc of UMCG voor DE operatie.

Bericht door Petra-S »

Het VU hanteert in ieder geval p/mol en sommige n/mol. Het verschil tussen beide is het verplaatsen van de komma. Waarde 0,19 n/mol is 190 p/mol.

En een spontaan orgasme is iets anders dan een orgasme.

Groetjes,
Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding