Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vergoeding borstvergroting

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Elise74
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2018, 08:18
Gender: Vrouw
Locatie: Bergen op Zoom

Vergoeding borstvergroting

Bericht door Elise74 »

Hoi!

Ik lees hier veel over borstoperaties. De borstvergroting wordt vanaf volgend jaar toch vergoed? Dus waarom zou je dit nu gaan doen. Of is dat nog niet zeker en gelden er strenge eisen met tot gevolg dat je bij minimale groei toch niet in aanmerking komt?
Zou ook heel graag dit jaar al een borstvergroting willen hebben. Maar als dat volgend jaar tegen een vergoeding kan, is het nu wat zonde van het geld.
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door Vera »

Elise74 schreef: 03 mei 2018, 08:44 Hoi!

Ik lees hier veel over borstoperaties. De borstvergroting wordt vanaf volgend jaar toch vergoed? Dus waarom zou je dit nu gaan doen. Of is dat nog niet zeker en gelden er strenge eisen met tot gevolg dat je bij minimale groei toch niet in aanmerking komt?
Zou ook heel graag dit jaar al een borstvergroting willen hebben. Maar als dat volgend jaar tegen een vergoeding kan, is het nu wat zonde van het geld.
Hey Elise,
Ik denk dat je in het verkeerde forumdeel borstoperaties tegen komt... dit is het transmannen (FtM) deel. Gaat hier dus niet om een borstvergroting... ;)
Daarnaast zit je nog niet zo lang aan de hormoontjes toch? Ik zou die toch eerst ff een kans geven om hun werk te doen... Misschien ben je dan wel al tevreden met het resultaat :roll:
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door Emma »

Heb het even verplaatst...

Er is nog niets bekend over de subsidieregeling. Er zijn nog geen criteria bekend, en het is ook nog niet bekend wie de subsidie moet aanvragen, of dat de transgender, arts of verzekeraar is. Ook is nog niet bekend hoeveel subsidie er komt, en of alle transvrouwen in aanmerking komen of alleen degenen die vanaf datum X hun einde RLE verklaring krijgen.

Met andere woorden, we zijn nog niet wijzer dan anderhalf jaar geleden. Transvisie is er mee bezig, maar hun website laat nog niet meer zien dan dat ze een mening hebben over bovenstaande punten en die aan het ministerie hebben laten weten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Elise74
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2018, 08:18
Gender: Vrouw
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door Elise74 »

Dank voor de info! Het wordt dus een subsidieregeling. In dat geval vrees ik, zoals met meer subsidieregelingen van de Rijksoverheid, dat het potje heel klein wordt met veel voorwaarden en dat de uitwerking van de subsidie nog lang op zich laat wachten. Met alleen een toezegging van een "subsidie" kan het nog naar alle kanten. Ik denk dat dit dus voor mij dan niet een argument is om te gaan wachten.

Idd wel mogelijk een argument dat ik nog maar een halfjaar aan de hormonen ben. Lastig want je wil het zo graag!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door Emma »

Dat met die hormonen is een héééél goede reden om te wachten. Je zult maar net zo’n geluksvogel zijn waarbij de hormonen wel goed hun werk doen. Zit je met die implantaten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door TanjaUneken »

Hormonen werken wat trager dan je zou willen, maar het is naar mijn idee wel de moeite waard om te wachten. Gewone meisjes hebben in hun pubertijd tenslotte ook niet binnen een jaar hun volledige borstontwikkeling. Heb geduld en verheug je op wat straks echt is en helemaal van jou. Ik geniet elke dag van mijn borsten die zich aan het ontwikkelen zijn, het gevoel is zo fijn. Nu nog een 90AA cup (na vier maanden estradiol pleisters), misschien later meer. Ik ben benieuwd.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door AnnaNannette »

Tot ongeveer 2000 was borstvergroting standaard. Ik weet dat ik heel veel pech heb gehad met implantaten, maar ben blij dat ik er nu van af ben. Heb van mezelf toch een mooie c-cup gekregen (bh maat 100C nu, maar ben nog aan het afvallen). Bedenk goed dat borstimplantaten ook risico's opleveren, en het genderteam kan nu niet meer zeggen er is nog nooit een transgender geweest met borstkanker.
Gebruikersavatar
Elise74
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2018, 08:18
Gender: Vrouw
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door Elise74 »

Dank voor de reacties! Ben vrij tenger/slank gebouwd en dan nu in de zomer is plat zijn voor mij toch wel een probleem. En daar gaat het bij mij niet alleen om. Ik wil toch zo snel mogelijk een punt achter het transgender traject zetten omdat ik nog zoveel meer met mijn leven wil doen . Hoewel ik mij wel degelijk van bewust ben dat je altijd met transgender geconfronteerd zal blijven worden.
Uit de reacties maak ik op dat het niet verstandig is om na ongeveer 10 maanden hormonen een borstvergroting te doen en dat daar weinig mensen voor kiezen. Ik kan mij echter totaal niet inbeelden dat met mijn lijfje ik zichtbare borsten ga krijgen met de hormonen.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door Goose »

Lichaamsbouw zegt niet altijd wat over borstvorming... Ik ben zelf vrij smal, en heb na een borstverkleining nu nog 75E. Ik ken vrouwen met een kleine omvang en grote borsten, maar ook vrouwen met een grote omvang en kleine borsten. Hoe zit het met vrouwen in je familie? Dat zegt vaak meer...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Daan
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Vergoeding borstvergroting

Bericht door Charlotte_C »

Zelfs dat is geen indicatie
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home