Borst(jes)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Elin
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2018, 19:55
Gender: Anders

Borst(jes)

Bericht door Elin »

Hoi, allereerst hoop ik dat dit de juiste sectie is om dit in te zetten. Heb de afgelopen week de knoop bij wijze van spreken doorgehakt of ik borstjes mis of dat het okay is. Nee het is niet okay en verlang ernaar echte borsten te ontwikkelen die zeker en liever niet teveel volume hebben. Ik twijfel nog over mijn scrotum en penis(je) qua lijf neig ik sterk naar verwijdering en het inkorten van mijn penis tot een minimum. Een vagina is niet wat ik mis. Dus concreet mis ik twee borsten en wil ik mijn kruis het liefst genderneutraal hebben, geen vagina geen ballen en een zo klein mogelijk aanhangseltje zodat mijn plasbuis, misschien mijn eikel nog steeds gevoelig blijft. Vraag is of ik dan eenzelfde traject in zou moeten wanneer er volledige transformatie zou plaatsvinden. Voor mij zou het het meest fijn zijn als mijn mannelijke kenmerken door hormoon gebruik wat afzwakken en er meer vrouwelijke kenmerken bij krijg. Welke stappen hierin te nemen naar medici toe? Heeft iemand hier ideeen over? Zou namelijk vrede kunnen hebben als er niets aan mijn scrotum en penis zouden veranderen maar mis echt “mijn” borstjes. Hoop dat dit hierboven niet te verwarrend overkomt.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Borst(jes)

Bericht door Jeste »

Even snel, want ik ga zo wat spullen inpakken die ik mee ga nemen naar een bijeenkomst, die voor jou misschien ook wel iinteressant is (zie: https://www.transvisie.nl/lotgenoten/transanders). Er kunnen best wel persoonlijke voorkeuren meegenomen worden in het transitietraject. Op zich is dat dan ook gelijk, tot dat het op operaties aankomt. Testikels kunnen overigens verwijderd worden.
Maar goed.... Ik houd het kort, want ik heb nog wat dingen te doen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Elin
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2018, 19:55
Gender: Anders

Re: Borst(jes)

Bericht door Elin »

Jee jammer dat op dit uur Groningen te ver is vanuit Haarlem, zal de site doornemen in elk geval en dank voor jouw reactie Jeste. Ik was al bang dat het voor veel, teveel vleesch noch visch zou overkomen. Maar ik heb die wens, dat verlangen echt. Veel plezier vandaag!
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Borst(jes)

Bericht door Jeste »

Elin schreef: 10 jun 2018, 11:04 al bang dat het voor veel, teveel vleesch noch visch zou overkomen.
Dat valt best wel mee. Ook hier op het forum kom je wel vergelijkbare verhalen tegen. Wel is het begrijpelijk dat het voor jezelf als verwarrend, en ook misschien "vreemd", over kan komen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Plaats reactie