Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat doe ik hier mee?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door janine2363 »

Eveliene schreef: 27 jun 2018, 18:11 De wereld zit vol ettertjes (m/v) dus je zal nog wel vaker nare opmerkingen horen of blikken ontvangen. Het enige wat je kan doen is denken dat je boven dat soort figuren staat en kin omhoog houden en blijven glimlachen.
WTF !!, Zo'n gastje krijgt van mij de wind van voren, kan ie gaan uithuilen bij z'n Moeke. "Och schatteke is die grote Mevrouw onaardig tegen je geweest ? Och arme, kom ik geef je een knuffel"
Eveliene schreef: 27 jun 2018, 18:11 Ga vooral niet boos worden en of schelden want daarmee maak je het erger en trigger je hun zucht naar sensatie, voor je het weet staan ze dan dagelijks voor je woning rond te hangen.
Natuurlijk maak ik me niet boos, kom nou, maar ik laat ook niet doen. Stel je bent met je kind samen (zat van ons met kinderen toch ?), wat ga je aan hem/haar uitleggen ? Net doen alsof er niks aan de hand is, wat voor voorbeeld is dat ?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik denk dat het een wijzere les aan je kinderen is om te laten zien dat je boven dat soort dingen kunt staan, dan dat je met dat soort straatschoffies in discussie gaat.
Irene
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Eveliene »

Door in discussie te gaan of kwaad te worden laat je al zien dat je lekker snel op de kast te jagen bent, precies waar een pestkop op hoopt. Met negeren en glimlachen win je het grootste deel en is het plezier voor hun zover gedaald dat ze er op een gegeven moment mee stoppen en een ander slachtoffer gaan zoeken.

Geweld is nooit een oplossing al ga ik dat zelf ook niet uit de weg als het echt nodig is, maar daar verlies je alleen maar mee. Een grote mond opzetten ga je het ook niet mee winnen want afhankelijk van het soort mensen in je omgeving loop je de kans dat de groepen tegen je steeds groter worden.

Ik heb het meegemaakt bij een ander die een paar dorpen verderop woonde, die had wekelijks ellende met de jeugd en kon elke week de ramen lappen omdat er weer eens eieren tegen de ramen waren gegooid. Discussie en boosheid maken het erger.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door janine2363 »

Irene_de_Vreede schreef: 27 jun 2018, 21:17 Ik denk dat het een wijzere les aan je kinderen is om te laten zien dat je boven dat soort dingen kunt staan, dan dat je met dat soort straatschoffies in discussie gaat.
Ik laat mijn kinderen zien dat je geweldloos conflict situaties kan oplossen, zonder boosheid, door mensen direkt aan te spreken op gedrag wat door niemand niet getolereerd zou hoeven worden.

Die mensen een enkele uitzondering daargelaten, groeten mij nu beleefd op straat. Ik sta niet boven ze, we staan samen op dezelfde straat.

Als je niet voor jezelf durft en kunt opkomen, tijd om daar wat aan te doen zou ik zeggen. Anders kan je net zo goed binnen blijven.

Ik ben geen muis !
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Eveliene »

Dat heeft weinig met durf te maken maar meer met waar je woont. In de dorpen waar ik heb gewoond en hier in de randstad kan je het wel op die manier vergeten want dan heb je een dagtaak die niets gaat opleveren. Hier in Nederland gaat praten niets tot weinig oplossen en loop je meer kans dat het verergert.

Zelf raad ik elke discussie met groepen op straat af. Als iemand alleen is dan zou het wel kunnen, zelfs zo dat die persoon zich gaat gedragen maar zodra het in de groep is zorgen de alfa's er wel voor dat het mis loopt. Er hoeft er maar eentje tussen te zitten met een grote mond en de rest volgt.

Ook op mijn werk is het gebeurd dat ze achterlijk deden, maar dan mogen ze twee uur in hun cel nadenken. Op straat heb je die bescherming niet en ben je afhankelijk van je houding en je eigen gewelds-mogelijkheden.