Wat doe ik hier mee?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Wat doe ik hier mee?

Bericht door Anon20190516 »

In januari ben ik voor een 2e gesprek geweest ivm gezichts vervrouwelijking. Toen is er besproken wat ik er gedaan kon worden en wat ik zelf wil.ik gaf toen aan dat ik het liefste in september dan de eerste fase wilde en dan in februari 2019 als het kon de tweede.ik moest dan in juli bellen voor een datum voor de operatie in te plannen.er zou wel vast een aanvraag gedaan worden bij de zorgverzekeraar . Toen ik die pas geleden belde ivm vervolg aanvraag ontharen hadden ze geen aanvraag binnen.dus ik via”mijn vumc”vraag gesteld.gek genoeg krijg hè via dat platform zelden een antwoord.vragen van een jaar geleden nog steeds niet beantwoord.ik was pas geleden in het vu voor controle bij de plastische chirurgie .ben even naar de poli mka gelopen en gevraagd of er contact met mij opgenomen kan worden,ze zou het doorgeven .afgelopen donderdag mail gestuurd naar Bali mka met weer dezelfde vragen,wel mail terug gehad van de Bali dat ze het doorgeven,maar ik geloof er niet neer zo in. Nu snap ik dat er heel veel loos is in het vu met wachtlijsten en ook alle begrip,ik ben ook overwegend positief.chirurg van mijn SRS was top en ook de verpleging ,maar het niet reageren op vragen irriteert mij wel enigszins.ik bedoel een mailtje met:beste mevrouw Rikki ,we hebben het erg druk momenteel,maar we komen er op terug zou al heel fijn zijn.in de buurt zijn twee jongens die me uitjouwen,waardoor ik om moet fietsen en ook hoor ik nog wel regelmatig mensen achter mijn rug mij voor man uitmaken ,dit voelt gewoon ellendig en ik wil graag de foutjes gecorrigeerd hebben,zodat ik niet meer zo onzeker hoef te zijn.ik ben een heel eind gekomen,maar ja ik ben nog vaak onzeker hierdoor.wat zijn mijn opties als het stil blijft vanuit het vu en kan ik misschien ergens anders terecht wb mijn gezicht en hoe vraag ik dat dan aan en moet dat dan weer via het vu of via de huisarts?sorry iedereen als ik over kom als een zeur.
Een hele fijne dag en liefs van Rikki
Offline
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door anon20181206 »

Je bent geen zeur Rikki, je hebt een duidelijke vraag, en je mag op een redelijke termijn gewoon een fatsoenlijk antwoord verwachten.
Zo niet, kan men het je niet kwalijk nemen dat je aardig link kan worden.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Anon20190516 »

Nou link worden doe ik niet meer zo snel,Arlina,maar wel gefrustreerd en een beetje verdrietig.
Ik wil zo graag dit nog achter de rug hebben,volgend jaar maart word ik 50 en dat lijkt mij een mooi verjaardagskado voor mezelf en een mooi moment om de medische transitie af te ronden en gewoon lekker mijn leven te leiden en te genieten van mijn vrouw zijn(liefst met een leuke vent aan mijn zijde).....
Offline
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door anon20181206 »

Amaai, ik ben 48, en sta in het begin van mijn transitie.....
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door stella »

Hoop voor je dat je snel wat positief nieuws hoort!

Misschien heb je iets aan de contactgegevens in onderstaande post van Fiona:
viewtopic.php?f=28&t=5673&p=131655&hili ... er#p130761
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Rianne62 »

Rikki schreef: 18 jun 2018, 22:19 In januari ben ik voor een 2e gesprek geweest ivm gezichts vervrouwelijking. Toen is er besproken wat ik er gedaan kon worden en wat ik zelf wil.ik gaf toen aan dat ik het liefste in september dan de eerste fase wilde en dan in februari 2019 als het kon de tweede.ik moest dan in juli bellen voor een datum voor de operatie in te plannen.er zou wel vast een aanvraag gedaan worden bij de zorgverzekeraar . Toen ik die pas geleden belde ivm vervolg aanvraag ontharen hadden ze geen aanvraag binnen.dus ik via”mijn vumc”vraag gesteld.gek genoeg krijg hè via dat platform zelden een antwoord.vragen van een jaar geleden nog steeds niet beantwoord.ik was pas geleden in het vu voor controle bij de plastische chirurgie .ben even naar de poli mka gelopen en gevraagd of er contact met mij opgenomen kan worden,ze zou het doorgeven .afgelopen donderdag mail gestuurd naar Bali mka met weer dezelfde vragen,wel mail terug gehad van de Bali dat ze het doorgeven,maar ik geloof er niet neer zo in. Nu snap ik dat er heel veel loos is in het vu met wachtlijsten en ook alle begrip,ik ben ook overwegend positief.chirurg van mijn SRS was top en ook de verpleging ,maar het niet reageren op vragen irriteert mij wel enigszins.ik bedoel een mailtje met:beste mevrouw Rikki ,we hebben het erg druk momenteel,maar we komen er op terug zou al heel fijn zijn.in de buurt zijn twee jongens die me uitjouwen,waardoor ik om moet fietsen en ook hoor ik nog wel regelmatig mensen achter mijn rug mij voor man uitmaken ,dit voelt gewoon ellendig en ik wil graag de foutjes gecorrigeerd hebben,zodat ik niet meer zo onzeker hoef te zijn.ik ben een heel eind gekomen,maar ja ik ben nog vaak onzeker hierdoor.wat zijn mijn opties als het stil blijft vanuit het vu en kan ik misschien ergens anders terecht wb mijn gezicht en hoe vraag ik dat dan aan en moet dat dan weer via het vu of via de huisarts?sorry iedereen als ik over kom als een zeur.
Een hele fijne dag en liefs van Rikki
<Reactie verwijderd op verzoek Rianne62 (ivm AVG)>
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Anon20190516 »

Oh,dankjewel Rianne
Heb je daar een doorverwijzing voor nodig?
En Stella,dank voor de link...
Btw,Arlina,ik startte mijn diagnostische gesprekken op 46,5 jarige leeftijd. Dus zoveel verschilt dat niet met mij en sommigen zijn nog later begonnen.age is just a number..
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Anon20190516 »

Btw:ik zat een beetje te googelen en toen kwam ik
Dr.Bart Stubenisky tegen. Faciale feminisatie aangezichtschirurgie . Hij werkt vanuit de Velthuis kliniek.voor informatie contact opnemen. Verder vind ik er niets over op internet en heb er hier ook nooit iets over gelezen. Iemand hier die meer daar over weet??
En word het vergoed ?
Offline
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door janine2363 »

Rikki schreef: 18 jun 2018, 22:19 In de buurt zijn twee jongens die me uitjouwen,waardoor ik om moet fietsen en ook hoor ik nog wel regelmatig mensen achter mijn rug mij voor man uitmaken ,dit voelt gewoon ellendig en ik wil graag de foutjes gecorrigeerd hebben,zodat ik niet meer zo onzeker hoef te zijn.
Twee opties:
1) De jongens er gewoon op aanspreken
2) duizend en een dingen doen om er anders uit te zien, er achter komen dat die jongens je nog steeds uitjouwen en ze er vervolgens toch op aanspreken

Alle sympathie voor jouw situatie, maar als je er niet mee leert leven dat je toch "anders" bent en dat er altijd wel iemand is die dat opmerkt. En dan wat is er mis met "anders" zijn, iedereen is anders. Die FFS doen om je meer te vormen naar je zelfbeeld. Go Girl. Als vermomming, meid da's geen oplossing ben ik bang.
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Wat doe ik hier mee?

Bericht door Eveliene »

De wereld zit vol ettertjes (m/v) dus je zal nog wel vaker nare opmerkingen horen of blikken ontvangen. Het enige wat je kan doen is denken dat je boven dat soort figuren staat en kin omhoog houden en blijven glimlachen.
Ga vooral niet boos worden en of schelden want daarmee maak je het erger en trigger je hun zucht naar sensatie, voor je het weet staan ze dan dagelijks voor je woning rond te hangen.

Sterkte.
Plaats reactie