Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door LanaDiode »

Het hoge noorden . . Jezus, kunnen we nou svp bij het echte onderwerp blijven ? En ik schrijf ook dat ik er ter test 1 week voor de vakantie mee begin . . Alleen het gel-verhaal was zinnig geweest . . . Ik stop met deze discussie . . . nogmaals de serieuze mensen bedankt voor het meedenken.
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Mirthe_s »

LanaDiode schreef: 05 jul 2018, 09:25 Het hoge noorden . . Jezus, kunnen we nou svp bij het echte onderwerp blijven ? En ik schrijf ook dat ik er ter test 1 week voor de vakantie mee begin . . Alleen het gel-verhaal was zinnig geweest . . . Ik stop met deze discussie . . . nogmaals de serieuze mensen bedankt voor het meedenken.
Heel fijn dat je indererdaad een week eerder begint. Daar had ik denk ik overheen gelezen.
Verder overval je mij een beetje met deze vijandige reactie. Ik probeerde even out-of-the box te denken. Dat waardeer je duidelijk niet, dus zal ik dat niet meer doen.

Dit is trouwens een forum. Met zoekfunctie. Een ander zal in de toekomst met diezelfde vraag kunnen komen en niet al vastbesloten naar dat mooie griekse eiland gaan. Wellicht is die gene er goed mee geholpen met het idee dat een ander soort vakantie ook een oplossing voor het probleem kan zijn. Hoewel dit topic primair om jou gaat, ben je hier niet de enige.

Graag gedaan! :hug2:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Jannet V »

LanaDiode schreef: 05 jul 2018, 02:30
Jannet V schreef: 02 jul 2018, 17:46 Twee minuten lopen van het Zandvoortse strand en dan ga je naar Griekenland??? ;)
Ja Jannet V, het Zandvoortse strand is geen vakantie voor ons, het gewone (werk) leven draait gewoon door.
Ook wij willen wel eens (na 5 jaar) lekker op vakantie en uit eigen omgeving. Dit is de tweede keer dat je onzinnig commentaar geeft !
Ik stel een bloedserieuze vraag waar ik graag antwoord op wil hebben. Dus stop hiermee svp ! Dank je wel !!
Ik gaf in eerste instantie ook een bloedserieus antwoord. De quote die jij aanhaalt was als grapje bedoeld, vandaar de KNIPOOG smile. Evengoed een fijne vakantie gewenst en ik hoop dat je de juiste oplossing vindt.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Emma »

“Tijdelijk stoppen” is overigens helemaal geen stoppen. Ik heb wel eens ergens gelezen (en dat was niet op dit forum of op Facebook) dat je zelfs vraagtekens moet plaatsen bij het continu toedienen van dezelfde stroom vrouwelijke hormonen. Niet om een menstruatiecyclus te gaan nabootsen, maar wel omdat wisselende hormoonspiegels wellicht betere triggers zouden geven voor de feminisatie.

Helaas ben ik de bron kwijt, dus het zou een broodje aap verhaal kunnen zijn. Maar twee weken lang een iets andere hormoonspiegel is zeker te overleven, dat doen mensen die wel een menstruatiecyclus hebben immers ook. En met het warme weer hier deze weken zijn onze pleisters sowieso minder effectief.

Onder de streep is het allemaal geen exacte wetenschap, dus het kan niet anders dan dat je op je vraag een veelheid aan reacties krijgt. De een heeft slechte herinneringen aan periodes zonder hormonen, de ander helemaal niet. YMMV.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door stella »

Emma schreef: 05 jul 2018, 18:16 Maar twee weken lang een iets andere hormoonspiegel is zeker te overleven, dat doen mensen die wel een menstruatiecyclus hebben immers ook. En met het warme weer hier deze weken zijn onze pleisters sowieso minder effectief.
In ons geval kan dit wel echt een heel vervelend gevoel opleveren voor die 2 weken en ik kan me voorstellen dat dat zeker op vakantie naar is.
We zitten immers volgens de normen van het VU altijd aan de ondergrens van de menstruatiecyclus (mij hebben ze er gewoon 5 maanden onder laten zitten). Als je daar onder gaat is de kans groot dat je enorm veel last krijgt van overgangssymptomen.

Daarbij is Mirthe haar advies om dit ver voor een vakantie te proberen, misschien wel het belangrijkste tot nu toe. Het kan tot 3 weken duren voordat je de verandering van medicatie merkt en voordat de waarde goed te meten is in je bloed. Als straks blijkt dat je de progynova niet goed opneemt, kan het zijn dat je midden in je vakantie nog steeds last krijgt van overgangssymptomen.

Qua overgang van pleister naar gel heb je het minste risico aangezien beide transdermaal worden opgenomen. Echter heb je voor gel een importverklaring nodig om dit in Nederland bij de apotheek te krijgen. In andere EU landen waar het wel te verkrijgen is, heb je deze importverklaring niet nodig en kan je het gewoon met recept ophalen.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Anon20190209 »

Importverklaring heb je hier ook niet nodig hoor, elke apotheek die weet hoe ze bij Orly medicijnen kunnen bestellen kunnen het voor je regelen, uiteraard met een recept!

P.s. steeds meer apotheken in Nederland hebben het standaard op voorraad.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Mirthe_s »

Cher schreef: 05 jul 2018, 20:11 Importverklaring heb je hier ook niet nodig hoor, elke apotheek die weet hoe ze bij Orly medicijnen kunnen bestellen kunnen het voor je regelen, uiteraard met een recept!

P.s. steeds meer apotheken in Nederland hebben het standaard op voorraad.
De endocrinoloog, indien je haar zo ver krijgt voor de gel, geeft deze verklaring er gelukkig ook bij.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Jennifer84 »

Mijn endocrinoloog gaf me gelijk de optie tussen pleisters, gel of pillen. En als mijn apotheek de gel niet zou hebben dan zou het ziekenhuis het bij mij gewoon thuis bezorgen
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Anon20190122 »

LanaDiode schreef: 05 jul 2018, 02:47 stoppen zou voor mij stoppen met alles betekenen. Dan ben ik er klaar mee.
Kijk hierom wat het dus een verzelijk antwoord Jannet!