Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door marianne »

schommelingen in je hormoonniveau zijn onwenselijk, ongemakkelijk, of zelfs ongezond.
Die wil je als het even kan vermeiden, jaja, eigen spelling... dus enige nuance hier aub.
domweg twee weken stoppen, dat geeft een flinke dip.
Plak m op je bil !! doe ik ook meestal, of komt de zon daar ook ? dan je binnenbeen ?
en er kan beter een beetje zon op komen en van een straaltje gaat het niet mis
en anders plak je savonds een nieuwe ???? zoveel mogelijkheden
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Fiona »

Ach, nou ja. Een ieder moet gewoon doen wat hem of haar het allerbeste lijkt, eventueel in overleg met zijn of haar arts. Dat is beter dan te rade gaan op een forum vol betweters en muggenzifters. :lol:
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door marianne »

Fiona schreef: 04 jul 2018, 06:05 Ach, nou ja. Een ieder moet gewoon doen wat hem of haar het allerbeste lijkt, eventueel in overleg met zijn of haar arts. Dat is beter dan te rade gaan op een forum vol betweters en muggenzifters. :lol:
daarvoor hebben we juist een forum, om te rade te gaan, en om het luchtig te houden een klein beetje cynisme op zijn tijd,
maar dat moet niet in smaak gaan overheersen, net als bijvoorbeeld gember, een goddelijke smaak, maar oh zo wrang als er teveel van in zit.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Anon20190122 »

Als hormonen een mild effect op je hebben is er vrij weinig aan de hand misschien een paar opvliegers hier en daar.

Als hormonen wel goed effect hebben ga je door een regelrechte hell!
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Jannet V »

tanisha schreef: 04 jul 2018, 19:12 Als hormonen een mild effect op je hebben is er vrij weinig aan de hand misschien een paar opvliegers hier en daar.

Als hormonen wel goed effect hebben ga je door een regelrechte hell!
Dus een "mild effect" is iets anders dan een "wel goed effect"?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Anon20190122 »

Zelfs dan nog wil je niet stoppen het is gewoon een niet zo slim advies!
Gebruikersavatar
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door LanaDiode »

Jannet V schreef: 02 jul 2018, 17:46 Twee minuten lopen van het Zandvoortse strand en dan ga je naar Griekenland??? ;)
Ja Jannet V, het Zandvoortse strand is geen vakantie voor ons, het gewone (werk) leven draait gewoon door.
Ook wij willen wel eens (na 5 jaar) lekker op vakantie en uit eigen omgeving. Dit is de tweede keer dat je onzinnig commentaar geeft !
Ik stel een bloedserieuze vraag waar ik graag antwoord op wil hebben. Dus stop hiermee svp ! Dank je wel !!
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Gebruikersavatar
LanaDiode
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2013, 14:57
Gender: Vrouw
Locatie: Zandvoort

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door LanaDiode »

Diverse antwoorden ben ik blij mee. Ik had al ergens Progynova gehoord, en nu ook weer geadviseerd. Tuurlijk weet ik dat de pleisters beter zijn, of liever gezegd, minder risico op ellende, maar het is maar voor 1 week voor (test of ik er tegen kan) en dan twee weken tijdens de vakantie. De 'bil-optie' is overigens geen goed idee. Als je het erg warm hebt, en je ligt veel (strandbedje) krijg je een irritante lijmlaag eromheen. Kan ook puur de oestrogeen zijn die eronderuit komt. Niet fijn. Met Gel heb ik totaal geen ervaring. Ik hoor daar graag over nog. O, ja dat advies van ff stoppen twee weken, nou echt niet. Ik ga door Cypro en Systen100 gestaag, maar zeker, heel lekker in mijn vel zitten, stoppen zou voor mij stoppen met alles betekenen. Dan ben ik er klaar mee.
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door Mirthe_s »

LanaDiode schreef: 05 jul 2018, 02:47 Diverse antwoorden ben ik blij mee. Ik had al ergens Progynova gehoord, en nu ook weer geadviseerd. Tuurlijk weet ik dat de pleisters beter zijn, of liever gezegd, minder risico op ellende, maar het is maar voor 1 week voor (test of ik er tegen kan) en dan twee weken tijdens de vakantie. De 'bil-optie' is overigens geen goed idee. Als je het erg warm hebt, en je ligt veel (strandbedje) krijg je een irritante lijmlaag eromheen. Kan ook puur de oestrogeen zijn die eronderuit komt. Niet fijn. Met Gel heb ik totaal geen ervaring. Ik hoor daar graag over nog. O, ja dat advies van ff stoppen twee weken, nou echt niet. Ik ga door Cypro en Systen100 gestaag, maar zeker, heel lekker in mijn vel zitten, stoppen zou voor mij stoppen met alles betekenen. Dan ben ik er klaar mee.
Dat is wel een serieus signaal, dat je er klaar mee zou zijn. Wellicht kun je een vakantie boeken naar het noorden waar je minder last hebt van de zon en blote kleding?. Ook heerlijk, en lost je hormoonpleister probleem op.

Ik probeer dus slechts aan te geven, waar liggen de prioriteiten? :).

Persoonlijk smeer ik elke avond 2 pompjes oestrogel. Dit trekt in dus heb ik overdag geen problemen met in de zon verblijven. Of het verstandig is om tijdelijk te wisselen tussen toedieningsvorm weet ik niet. Maar zowel pleisters als gel gaan via de huid dus dat verschil lijkt mij minder groot dan overstappen op pillen. Begin anders ook iets eerder met wisselen dan je vakantie begint.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Tijdelijke vervanging Systen100 pleisters

Bericht door marianne »

LanaDiode schreef: 05 jul 2018, 02:47 De 'bil-optie' is overigens geen goed idee. Als je het erg warm hebt, en je ligt veel (strandbedje) krijg je een irritante lijmlaag eromheen. Kan ook puur de oestrogeen zijn die eronderuit komt. Niet fijn.
heb ik ook wel regelmatig last van zonder dat ik op zonvakantie ben.
De zwarte randjes ja, dit is denk ik de lijm, waarin de estradiol is opgelost.
laat zich redelijk makkelijk verwijderen met een wattenschijfje met royaal babyolie er op,
Even de tijd geven om in te trekken, daarna langzaam wrijven en het is weg.
ik heb de pleister nu aan de zijkant net onder mijn slip, daar zie ik wat minder randjes
op de bil is wel de meeste plek, en groeiende ook nog eens door de pleisters :-)
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>