Binnenkort operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Mr.X »

Sorry, beetje late reply.

Dr. Buncamper is een prima chirurg. Hij is vrij to the point en draait er niet omheen. Hij kan wel vrij snel doorgaan met dingen, dus als je vragen hebt, schrijf je op en vraag er op door. Dan neemt hij wel de tijd voor je. Verder heb ik eigenlijk niet veel te vermelden over hem. Het is toch best apart dat je uiteindelijk niet heel veel contact hebt met de persoon die je geopereerd heeft :P
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Eveliene »

Heel moeilijk te zeggen. Zelf ben ik door Buncamper geopereerd met een geweldig mooi resultaat waar ik enorm tevreden mee ben. Aan de andere kant ken ik ook iemand die niet zo happy is met haar operatie bij Buncamper.

Wat ik als erg fijn heb ervaart was dat Buncamper ruim de tijd nam bij het uitpakken na de operatie en een dag later nog even terug kwam om te vragen of ik nog vragen had en hoe het ging. Een half jaar later heb ik een kleine correctie gehad bij özer om de plasrichting te verbeteren, ook een fijne arts.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Dr.smit is heel kundig. Geen enkele complicatie gehad. Er moesten wat plekjes aangestipt worden met zilvernitraat,thats all.
Het dilateren ging soms wat moeilijker,maar dat heeft te maken met ontspanning. Je zal moeten leren te ontspannen,want anders span je je bekkenbodemspieren aan en dan is het moeilijk. Ik heb via mijn huisarts bij een bekkenbodem therapeute gelopen en dat is echt een aanrader. Je leert daar ontspannings oefeningen en ademhalings oefeningen. Yoga helpt mij ook enorm om te ontspannen. En maak je niet te druk over eventuele pijn na de operatie. Je krijgt goede pijn medicatie en thuis hoefde ik alleen maar paracetamol te slikken .ik waggelde alweer snel naar de supermarkt voor wat kleine boodschapjes(is vijf minuutjes lopen bij mij )het helpt als je probeert in goede conditie te zijn,want dat helpt het herstel proces. Ik ben een jaar voor de operatie zo veel mogelijk yogalessen gaan volgen.
Heel veel succes en het komt heus allemaal goed
Rikki
Offline
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Sylvana »

Bedankt iedereen voor jullie reacties!!! Het helpt mij nu al wat minder gestrest te zijn over het hele gebeuren ^_^

Het enige waar ik nog een beetje over in zit zijn dus die paar donshaartjes die ik niet weg kreeg met laser behandelingen. Heeft iemand hier toevallig nog ervaring mee? Is dat erg zichtbaar na de operatie / heb je er veel last van, of merk je er vrij weinig van?
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Alice »

Ik zou niet weten waarom of waarvoor die kleine hoeveelheid donshaartje je een probleem zou kunnen geven na jouw srs.

Wel kan het van belang zijn dat na de operatie en als de wonden genezen (ong. na 3 maanden) de uitgang plasbuis goed getrimd wordt zodat de urinestroom niet in de neo-vaginan kan stromen. Bij instroom, al is het een druppeltje, kan geur, schimmel etc. veroorzaken en door haren kan dit verergeren.

Succes met je operatie en dat alles goed verloopt!!
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Sylvana »

Alice schreef: 04 sep 2018, 23:19 Ik zou niet weten waarom of waarvoor die kleine hoeveelheid donshaartje je een probleem zou kunnen geven na jouw srs.

Wel kan het van belang zijn dat na de operatie en als de wonden genezen (ong. na 3 maanden) de uitgang plasbuis goed getrimd wordt zodat de urinestroom niet in de neo-vaginan kan stromen. Bij instroom, al is het een druppeltje, kan geur, schimmel etc. veroorzaken en door haren kan dit verergeren.

Succes met je operatie en dat alles goed verloopt!!
Oh dat klinkt nog wel hefting X_X

Thx, ik hoop het ook!! Ik laat het maar gewoon over me heen komen :)
Plaats reactie