Nieuwe chat! Zie dit topic.

In transitie zijn en vliegen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Re: In transitie zijn en vliegen

Bericht door Maaikedegeest »

Allemaal hartelijk dank voor hun input.
Ik heb een genderidentiteitskaart aangevraagd en tevens bij het VU de brief gevraagd.
Deze heb ik beide al ontvangen.
Daarnaast heb ik het vliegveld gebeld en uitgebreid gesproken hier over en ook hun zeiden dat het geen probleem zou gaan worden.

Dus ik ben geholpen en ga de uitdaging aan.

Mvg

Maaike.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: In transitie zijn en vliegen

Bericht door Minne »

Super, Maaike! Het komt vast goed, veel plezier in Frankrijk!
Gebruikersavatar
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Re: In transitie zijn en vliegen

Bericht door Maaikedegeest »

Minne schreef: 31 jul 2018, 23:09 Super, Maaike! Het komt vast goed, veel plezier in Frankrijk!
Dankje gaat zeker goed komen.
Ben zelf verzekerd en heb er vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia

Re: In transitie zijn en vliegen

Bericht door Aileen »

Persoonlijk nooit problemen gehad op Warszawa-Okecie, mijn ervaring is dat het ze allemaal niet veel boeit.

Wat wel meespeelt is dat hier in Polen de regels zo zijn dat er geen genderonderscheid wordt gemaakt bij de controle, je hebt ongeveer evenveel kans door een man of vrouw gescand te worden. Geeft af en toe hilarische situaties met reizigers uit landen zoals de VS of een willekeurig Arabisch land die stennis gaan lopen schoppen als een kleine blondine van 50 kg zo'n kerel handmatig controleert, of een grote kale kerel van twee bij twee een zwaar gesluierde dame onder handen neemt.

Wat betreft identiteitscontrole, wordt er hier voor Schengenvluchten geen ID-bewijs gecontroleerd, enkel een ticket via een handmatig poortje. Zo ben ik eens zonder ID-kaart naar Krakau gevlogen en dezelfde avond weer terug. Enkel als je een buitengrens passeert vindt er identiteitscontrole plaats.

Binnenkort zal ik wel eens gaan kijken hoe het in Nederland zit want zeer waarschijnlijk moet ik voor een maand of drie even richting Nijmegen gaan komen.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Phoenix_the_II
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jul 2017, 11:39
Gender: Trans MtF

Re: In transitie zijn en vliegen

Bericht door Phoenix_the_II »

Jer158 schreef: 27 jul 2018, 11:40
Helemaal leuk zijn de 'full body scanners' die ze tegenwoordig hebben. Voordat je daarin stapt moeten ze op een knop man of vrouw drukken. Dit bepaalt welke bobbels er gesignaleerd gaan worden en welke niet. De machine geeft dan aan welke regio's 'verdacht' zijn zodat de beambte je daar kan bevoelen.
Ja dit doen ze inderdaad, fml, wordt je aangezien als vrouw... en dan... de scanner. Hey, een bobbel daar beneden... >_<

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... Sta je daar, met een gniffelend iemand voor je neus, die je overhandigd aan haar mannelijke collega.

:o
Gebruikersavatar
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Re: In transitie zijn en vliegen

Bericht door Maaikedegeest »

Phoenix_the_II schreef: 07 aug 2018, 13:42
Jer158 schreef: 27 jul 2018, 11:40
Helemaal leuk zijn de 'full body scanners' die ze tegenwoordig hebben. Voordat je daarin stapt moeten ze op een knop man of vrouw drukken. Dit bepaalt welke bobbels er gesignaleerd gaan worden en welke niet. De machine geeft dan aan welke regio's 'verdacht' zijn zodat de beambte je daar kan bevoelen.
Ja dit doen ze inderdaad, fml, wordt je aangezien als vrouw... en dan... de scanner. Hey, een bobbel daar beneden... >_<

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... Sta je daar, met een gniffelend iemand voor je neus, die je overhandigd aan haar mannelijke collega.

:o
Man of vrouw die me moet ''bevoelen'' maakt me niks uit. Hun doen ook gewoon hun werk en als je niks te verbergen hebt geen probleem. Maar ik kan begrijpen als niet iedereen er zo makkelijk over denkt.

Gelukkig heb ik die full body scanners niet op het stukje wat ik ga vliegen.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: In transitie zijn en vliegen

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.