Nieuwe chat! Zie dit topic.

Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Veerle Mertens »

Ik zag onlangs een filmpje voorbijkomen van een pop up kliniek voor transgenderzorg op de wallen. Een BIG geregistreerde arts
schrijft daar hormonen voor. Met name voor transgenders die te maken met de onmogelijkheden van de reguliere transgenderzorg.

Zijn jullie hier bekend mee? Niet voor mij zelf maar een kennis die er bij de VU maar niet doorkomt gezien de wachtlijsten.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Anon20190508 »

Misschien even een linkje naar het filmpje? Klinkt nogal shady als je het mij vraagt...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Veerle Mertens »

Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Anon20190508 »

https://www.reddit.com/r/thenetherlands ... de_wallen/

Zelf kon ik dit erover vinden, ook wel goed om te lezen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Anon20190508 »

Wat ik me dan vervolgens afvraag: veroorzaakt dit dan geen problemen met je traject? Stel: je staat op de wachtlijst van het VU en het duurt zo lang, dus dan ga je hierheen. Alles leuk en aardig, maar tegen de tijd dat je dan wel bij het VU terecht kan, erkennen zij dan dit wel? Willen ze dan nog wel helpen? Net zoiets als dat bijvoorbeeld artsen normaliter niet het werk van een andere arts afmaken (al weet ik niet of dat hier net zo gaat).
Zou me toch behoorlijk zuur zijn als je dan eindelijk je hormonen hebt en op het moment dat je eindelijk de 'reguliere' weg betreedt, dat ze je dan wegsturen omdat je buiten protocol hebt gewerkt...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Veerle Mertens »

Ik denk dat, dat wel meevalt. Wel zullen zei alles opnieuw willen beoordelen. Zij-instroom wordt zelden gehonoreerd. Persoon in kwestie waar ik t voor vraag zit meer tegen travestie aan maar wilt WEL vrouwelijke vormen en heeft daar hormonen voor nodig.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Emma »

We kennen de mensen achter deze pop-up kliniek. Officieel heb ik er geen mening over, het voorziet in een behoefte, het is een arts die recepten uitschrijft en de medicatie komt daardoor uit je eigen apotheek en deugt dus.

Wel maak ik me persoonlijk zorgen over de continuiteit, voor de mensen die er van afhankelijk worden. ‘Pop up’ wordt na verloop van tijd ‘pop off’, bijvoorbeeld als de IGJ (inspectie gezondhidszorg) er opeens iets van gaat vinden. Hoe zit het met het bijhouden van een adequaat dossier? Dat is een punt waar we al eerder iemand op hebben zien sneuvelen. Hoe zit het met het het inlichten van j huisarts? Die zal toch ook ergens iets terug moten kunnen vinden als er iets mis gaat. Dat soort dingen. Je haalt de verstrekking van de hormonen uit de illegaliteit, maar je bent nog steeds zelf voor de volle 200% verantwoordelijk voor wat er volgt.

Ik hoop van harte dat dat ‘pop up’ karakter wordt vervangen door iets dat wat mer vastigheid biedt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Alice »

Pic & Proud zijn belangenverenigingen van sekswerkers is A'dam. Dus de verkrijgbaarheid voor een hormoon voorschrift zal alleen voorbehouden voor de aangesloten leden.

@Eros, voordat ik de VUA binnenstapte was ik al enige jaren aan de hormonen. Het maakte hun niets uit ook in die zin dat ik de gehele psycho rit moet doorlopen om groen licht te krijgen waarmee ik toestemming kreeg om hormonen te gebruiken, die ik al gebruikte (§ 22). Sommige endo's mekkeren dat je moet stoppen met hormoon inname i.v.m. een waarde nullijn t.b.v. hun onderzoek maar dit is niet noodzakelijk.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Emma »

Alice schreef: 19 aug 2018, 16:43 Pic & Proud zijn belangenverenigingen van sekswerkers is A'dam. Dus de verkrijgbaarheid voor een hormoon voorschrift zal alleen voorbehouden voor de aangesloten leden.
De aankondigingen op Facebook doen anders vermoeden hoor, is iedereen welkom maar betaal je uit eigen zak voor het consult. Als ik me niet vergis zijn er ook al forumleden geweest.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Pop Up kliniek (Wallen A'dam)

Bericht door Alice »

Heb het Facebook bericht niet gelezen. Mogelijk vernemen van de forumleden die daar geweest zijn over hoe en wat.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.