Hoe erg is het na de ffs?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Rikki schreef: 28 okt 2018, 12:33
Fiona schreef: 28 okt 2018, 09:35 Nu een jaar naar mijn voorhoofd operatie nog steeds geen gevoel en verwacht dat het voorlopig wel zo zal blijven. Mijn kin en jukbeenderen en kaken op 15 maart jl gehad. Ik zie nu een heel groot verschil. Ben er best wel heel tevreden mee. Alleen moet ik mijn stem verhogen en goed articuleren anders ben ik niet verstaanbaar. Het klinkt dan als iemand die zijn of haar kunstgebit niet in heeft. Ben daar erg aan gewend geraakt en praat nu zonder moeite met verhoging. Dus mijn stem is daardoor ook acceptabel geworden. De KNO arts vindt daarom een stemoperatie bij mij niet nodig.
Lol,we hebben dezelfde avatar🙂
Nu nie meer🙂
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Fiona schreef: 28 okt 2018, 09:35 Nu een jaar naar mijn voorhoofd operatie nog steeds geen gevoel en verwacht dat het voorlopig wel zo zal blijven. Mijn kin en jukbeenderen en kaken op 15 maart jl gehad. Ik zie nu een heel groot verschil. Ben er best wel heel tevreden mee. Alleen moet ik mijn stem verhogen en goed articuleren anders ben ik niet verstaanbaar. Het klinkt dan als iemand die zijn of haar kunstgebit niet in heeft. Ben daar erg aan gewend geraakt en praat nu zonder moeite met verhoging. Dus mijn stem is daardoor ook acceptabel geworden. De KNO arts vindt daarom een stemoperatie bij mij niet nodig.
Hoe lang duurde het strakke gevoel in de huid van je voorhoofd? Ik ben er nu al zat mee
Offline
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Fiona »

Dat strakke gevoel duurde bij mij ongeveer 3 maanden. Na twee maanden kon ik weer fronzen met beide wenkbrauwen. Eerst kon ik maar 1 wenkbrauw bewegen. Als ik nu na een jaar ga fronzen of mijn wenkbrauwen omhoog wil trekken voel ik nog wel wat een strak gevoel. Net of ik een strakke helm op heb. Maar beslist niet meer zo erg als de eerste twee of drie maanden. Ik vind mijn wenkbrauw wel wat te hoog. Een beetje de eeuwige verbazing. hahaha Ik laat ze na de facelift volgend jaar elektrisch epileren en laat ze dan lager tatoeëren. Tja daar moet ik het mee doen. Maar anderen vinden het er goed uitzien. Maar ik wil ze toch wat lager. Als ik mijn hoofd stoot dan denk ik oooooh ja, ik heb ook nog een hoofd. Gevoel is nog niet terug na een jaar. Raar gevoel bij het borstelen of kammen van mijn haren.
En ja ook nog moeite met het volledig sluiten van mijn ogen tijdens het slapen. Ook de bovenste oogleden nog strak. Kan mijn ogen wel dichtknijpen. Maar als mijn lichaam tijdens de slaap schijnen mijn ogen open te staan. Word regelmatig dan wakker met veel tranen in mijn ogen. Ook heb ik last van fel daglicht, voor als de zon schijnt in de auto kan ik het licht niet echt verdragen. Tijdens een hersteloperatie vagina op 15 oktober jl. had de anesthesioloog daar nog een opmerking over dat tijdens mijn narcose mijn ogen open waren.
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Rianne62 »

Fiona schreef: 28 okt 2018, 22:04 Dat strakke gevoel duurde bij mij ongeveer 3 maanden. Na twee maanden kon ik weer fronzen met beide wenkbrauwen. Eerst kon ik maar 1 wenkbrauw bewegen. Als ik nu na een jaar ga fronzen of mijn wenkbrauwen omhoog wil trekken voel ik nog wel wat een strak gevoel. Net of ik een strakke helm op heb. Maar beslist niet meer zo erg als de eerste twee of drie maanden. Ik vind mijn wenkbrauw wel wat te hoog. Een beetje de eeuwige verbazing. hahaha Ik laat ze na de facelift volgend jaar elektrisch epileren en laat ze dan lager tatoeëren. Tja daar moet ik het mee doen. Maar anderen vinden het er goed uitzien. Maar ik wil ze toch wat lager. Als ik mijn hoofd stoot dan denk ik oooooh ja, ik heb ook nog een hoofd. Gevoel is nog niet terug na een jaar. Raar gevoel bij het borstelen of kammen van mijn haren.
En ja ook nog moeite met het volledig sluiten van mijn ogen tijdens het slapen. Ook de bovenste oogleden nog strak. Kan mijn ogen wel dichtknijpen. Maar als mijn lichaam tijdens de slaap schijnen mijn ogen open te staan. Word regelmatig dan wakker met veel tranen in mijn ogen. Ook heb ik last van fel daglicht, voor als de zon schijnt in de auto kan ik het licht niet echt verdragen. Tijdens een hersteloperatie vagina op 15 oktober jl. had de anesthesioloog daar nog een opmerking over dat tijdens mijn narcose mijn ogen open waren.
Hoi Fiona,

Heel herkenbaar allemaal, bij mij idem. Het felle licht vindt ik ook storend maar dat mijn mond niet ver genoeg meer opengaat, daar heb ik het meeste last van. (Praten lukt wel en vinden sommige misschien wel jammer). Iets afbijten gaat niet en bijvoorbeeld een bitterbal eten eindigt op geknoei :-). En ja, die 'open ogen' als ik slaap vinden ze maar niks hier, zij vinden het eng al heb ik daar verder geen last van.
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Dankjulliewel voor de reacties,Fiona &Rianne!
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

8 november is het alweer 7 weken terug dat ik het eerste deel van de ffs kreeg. Langzamerhand begint het strakke gevoel in mijn Voorhoofd wat naar de achterkant te verdwijnen en mijn hoofd voelt ook niet meer,alsof hij 2x zo groot is.zo nu en dan prikt en kriebelt er wat in mijn voorhoofd en als ik met mijn vingers erover wrijf,voel ik heel in de verte alweer iets.wat de andere dames beschreven ervaar ik ook,als ik mijn haren borstel,dan voel ik eigenlijk niks... alsof ik een voetbal borstel ofzo. Ach dat zal allemaal ook wel weer goedkomen,na bijna een jaar na de srs zijn er zelfs weer zenuwtjes die weer gevoel geven,dus ik weet dat de ffs ook van de lange adem is voor ik weer alles voel.18 december heb ik weer controle bij Brigitte en ik denk dat we dan wel een datum gaan bespreken voor de volgende fase:de liplift en adamsappel correctie .dat zal vooralsnog het laatste zijn wat ik doe,want de kinplastiek en jukbeenderen heb ik voor gekozen deze niet te gaan doen .beiden zien er namelijk niet raar en mannelijk uit ofzo en het wordt mij emotioneel allemaal teveel ,als ik dit allemaal nog zou moeten ondergaan. Bovendien heb ik tegen haar ook gezegd dat ik in de spiegel mezelf nog wel wil herkennen i.p.v. een vreemde te zien .ze kon mijn beslissing begrijpen en ze zag,omdat mijn gezicht al zo vervrouwelijkt is,zelf ook wel dat de kin en jukbeenderen niet nodig zijn. Afijn ,ik heb jullie weer even op de hoogte gebracht..
Groetjes Rikki
Offline
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Lidi »

Hoi Rikki,
Met veel interesse heb ik deze reeks berichtjes gelezen.
Op 10 december dit jaar onderga ik mijn eerste deel FFS. Ik denk hetzelfde als jij.
Haargrens, frontal bossing en wenkbrauw lift.
Ik had veel vragen en jouw berichtjes en die van anderen, maken al veel duidelijk.
Wat ik wel graag nog wil weten is hoe snel een volgende operatie uitgevoerd kan worden.
Zoals het er nu uitziet gaat de hele FFS in vier delen.
Hopelijk gaat het geen jaren duren.
Dank voor al je input.
Groetjes,
Lidi
Me, myself and present I
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door doll89 »

Ik ben blij dat ik alles in 1x heb gedaan en niet in 2 operaties. In 1x haarlijn, wenkbrauwbot/voorhoofd, kin en kaak. Heb nu wel weer gevoel in voorhoofd en bovenop hoofd, 1 jaar later. Wel nog last met eten van appels, hamburger, chocoladeletters, bij mijn linkerkaak
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Fiona »

Lidi schreef: 18 nov 2018, 22:42 Hoi Rikki,
Met veel interesse heb ik deze reeks berichtjes gelezen.
Op 10 december dit jaar onderga ik mijn eerste deel FFS. Ik denk hetzelfde als jij.
Haargrens, frontal bossing en wenkbrauw lift.
Ik had veel vragen en jouw berichtjes en die van anderen, maken al veel duidelijk.
Wat ik wel graag nog wil weten is hoe snel een volgende operatie uitgevoerd kan worden.
Zoals het er nu uitziet gaat de hele FFS in vier delen.
Hopelijk gaat het geen jaren duren.
Dank voor al je input.
Groetjes,
Lidi
Bij mij zijn nu twee operaties gedaan.
6 november 2017 voorhoofd enz.
15 maart 2018 kaak, jukbeen
Nu is het wachten nog steeds op de facelift, dat gaat nu waarschijnlijk ergens begin volgend jaar gebeuren.
Brigitte Meijer is operatieruimte aan het regelen bij diverse ziekenhuizen. Ik moet nu dus nog even wachten.
Heb het vermoeden dat er nu tussen de operaties langere wachttijden zijn. Zal binnenkort maar weer bellen.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

En toen kreeg ik een e-mail ..29 april een afspraak voor de pre operatieve screening bij de anesthesist. Een operatiedatum heb ik nog niet,maar heb even gebeld en ik zal ergens uit moeten gaan tussen eind mei en half juni. Dit keer zijn mijn jukbeenderen en adamsappel aan de beurt..ik had ook een liplift met haar besproken . Dit staat niet in de e-mail,dus dat heb ik ook gelijk maar even gemeld . Daarnaast heb ik mevr Meijer zelf ook een e-mail gestuurd..spannunddddd
Offline
Plaats reactie