Hoe erg is het na de ffs?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Sorry als hier eerder een onderwerp is geweest,maar op de zoekfunctie kon ik niks vinden. 20 september is fase 1 van mijn ffs. Degenen die dit is ondergaan,hoe was het herstel proces? Had je veel pijn? Hoe lang had je zwellingen en blauwe plekken? Hoe lang duurde het voor je weer gevoel kreeg in je gezicht? Ik heb 2,5 week vrij genomen van werk,Brigitte Meijer zegt dat na twee weken weer aan het werk prima kan. Ergens begin volgend jaar zal fase 2 plaatsvinden. Ik ben echt zo verschrikkelijk bang voor de operatie en de nasleep. Na de srs had ik last van een post operatieve depressie en ik hoop toch zo dat het nu niet zo erg word.
Liefs Rikki
Offline
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Rianne62 »

Hallo Rikki,

De door jouw genomen 2.5 week verlof is voldoende om weer aan het werk te gaan. De zwellingen zijn dan al erg afgenomen en de blauwe plekken grotendeels verdwenen. Je zult zeker nog kunnen zien dat je geopereerd bent, maar is met een beetje make-up goed te doen. Zelf heb ik geen pijn gehad, alleen voelt het raar aan en trekt je huid. Verder duurt het lang voordat je bijvoorbeeld je wenkbrauwen weer iets kunt bewegen. Wanneer het gevoel terug komt kan ik jou niet vertellen. Fase 1 vond bij mij zo'n 4 maanden geleden plaats en ik voel nog heel erg weinig. Wat overigens best handig is bij het epileren :).
Dus pijn, nee! Meer ongemakkelijkheden zoals je ogen moeilijk kunnen sluiten, daarom veel druppelen. Houd er ook rekening mee dat er heel veel bloed in je haar komt en omdat je dit niet gelijk lekker kunt wassen voelt dat de eerste dagen vies aan. (Het duurde bij mij een paar dagen voordat dit er helemaal uit was. (Wassen met baby shampoo). Mocht je gebruik maken van een haarwerk, deze kan je niet gelijk terug plaatsen omdat de incisie moet genezen. Gebruik daarvoor hoofddoeken als je naar buiten gaat of bezoek krijgt.

Heel veel succes de 20ste!
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Ylse »

Voor het eerste deel van de operatie ben ik nadien ongeveer 1,5 week thuis geweest. Geen pijn gehad en zoals Rianne al zegt heb je daarna (zeer waarschijnlijk) geen gevoel in je voorhoofd en wellicht ook boven op je hoofd. Ik ben in juni 2016 aan het eerste deel geopereerd en nu merk ik nog steeds dat er stukken zijn die geen gevoel hebben. Afgelopen week was dat zeer fijn toen ik mijn hoofd stootte aan de bovenkant van een kozijn. Ik heb even flink gevloekt en kon toen verder met mijn bezigheden. Als ik gevoel had gehad dan was ik denk ik wel out gegaan.

Voor het tweede deel van mijn ffs in januari 2017 ben ik slechts een paar dagen thuis geweest. Ik had geen pijn en ook zwellingen en zo vielen reuze mee. Birgitte vertelde me tijdens het weghalen van de hechtingen dat ik wel weer aan het werk kon en was erg verbaasd toen ik vertelde dat ik al weer een paar dagen aan het werk was.

Ik ben eigenlijk bij geen enkele operatie langer dan strikt noodzakelijk thuis gebleven en dat waren telkens maar een paar dagen. Behalve de srs daar ben ik ongeveer 7 weken voor thuis geweest. Ik was toen al wel weer thuis aan het werk.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Dank jullie,dames,voor deze reacties. Ik ben al een heel stuk meer gerustgesteld. Ik werk in de nacht in de schoonmaak van een fabriek.wanden en vloeren inschuimen,met een schrobmachine de vloeren schrobben en alles weer naar de putjes spuiten en de boel weer droogmaken. Brigitte Meijer heeft mij gezegd dat dit geen probleem is als ik na 2,5 week weer aan het werk ga .overigens kom ik de eerste week echt niet buiten hoor,als ik zo’n blauw en opgezwollen gezicht heb! Een vriend haalt die week wat boodschapjes en al voor de operatie zorg ik ook voldoende in huis te hebben.na mijn srs ben ik overigens 2,5 maand thuis gezeten in de ziektewet.ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het uiteindelijke resultaat word. Brigitte zegt dat het voor haar ook altijd nog een verrassing is...
Offline
i-rene
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 mei 2016, 14:07
Gender: Vrouw
Locatie: Utrecht

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door i-rene »

Ik sluit me aan bij wat eerder gezegd is. Ik heb ook geen pijn gehad, maar was wel een paar weken bont en blauw.
Míjn grootste probleem was energie niveau. Ik ben na 3 weken weer probleemloos aan het werk gegaan.
Houd er rekening mee dat sommige resultaten pas na een maand of zes definitief zijn. Je wenkbrauwen kunnen in het begin te hoog lijken, maar die zakken na een paar weken naar het juiste niveau. Brigitte is en topper, dus het gaat helemaal goed komen. Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Bemoedigende woorden allemaal.
Dat met mijn wenkbrauwen zal ik onthouden,zodat ik niet in paniek hoef te schieten..
Thanx ladies👩🏻🤗🙏🏻
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Het is nu zondag 16 september en de ffs komt met grote stappen dichterbij. Over vier dagen is het zo ver. Ik merk dat ik momenten heb dat ik me heel rustig voel en op andere momenten juist weer heel onrustig,slecht slapen en emotioneel. Om op wat zaken terug te komen:een haarwerk heb ik niet nodig,mijn golvende lange lokken zijn nog van mezelf. Brigitte heeft gezegd,dat wanneer ik mijn haren weer mag wassen,ik goede shampoo en conditioner moet gebruiken,aangezien er bloed en Andere zooi in mijn haren zit en dat gaat er lastig uit(ik heb goede shampoo en conditioner bij mijn kapster vandaan van keune met kleurbeschermer) ik moet ook thuis zelf mijn verband eraf halen. Het is allemaal spannend en eng tegelijk.ik probeer zo min mogelijk afspraken en dergelijke te maken voor die tijd. Maandag en dinsdag werk ik nog ,vanaf woensdag heb ik vrij en dan start ik op 8 oktober weer met werk. Ik moet nog wel voor woensdag even het vu bellen,omdat in juli mij al beloofd is dat mijn gegevens voor de hormoonvehandeling naar mijn huisarts gestuurd zou worden,binnen vijf weken,omdat ik al ruim twee jaar aan de hormonen ben,vind ik het beter dat mijn huisarts het gewoon overneemt,zodat ik daarvoor niet meer naar het vu hoef. Via”mijnvumc” kan je vragen stellen en zien welke brieven er naar behandelaars zijn gestuurd. Natuurlijk gebeurde er zoals gewoonlijk weer niets,zoals vaker gebeurd bij het vu,dat vind ik wel een vervelend dingetje bij het vu,dat je er zo ontzettend achteraan moet,als je iets wilt. Via”mijn vumc” 2x een vraag gesteld deze gegevens naar mijn huisarts te sturen,daarbij lijkt het ook zo ongeveer standaard dat ze gewoon niet reageren!
Dus ik ga ze maar bellen,want als ik iets gedaan wil hebben blijf ik ze net zo lang lastig vallen tot het geregeld is.
Offline
Jgurl
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:48
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Jgurl »

Spannend hou ons op de hoogte ! Wens je een goed en voorspoedig herstel toe kanjer ! Xx
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Thanx,Jgurl....
En Dennis bedankt voor de “like” 🙂
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Hoe erg is het na de ffs?

Bericht door Anon20190516 »

Nou..... vandaag is het laatste dagje met mijn”oude gezicht” morgen is de dag van deel 1 van mijn ffs. Superspannend en heel erg eng,maar goed. Hier komen we ook wel weer doorheen. 06:30 moet ik mij al melden bij het vu. Straks nog even wat dingetjes,pyjama,tandpasta enzovoort in een tasje doen. Veel hoef ik niet mee,want het is maar voor een nachtje. Ik laat zo snel mogelijk weten hoe het is gegaan,misschien niet gelijk morgen ... het ligt er maar net aan hoe ik mij voel .. groetjes Rikki
Offline
Plaats reactie