testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: testicels verwijderen

Bericht door Tijgertje »

Help me ff. Wat is "YMMV"
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Your mileage may vary.
Dat komt neer op, "wat voor mij geldt, geldt niet perse ook voor jou"
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: testicels verwijderen

Bericht door AnneCeleste »

Ballenknip-update! Ik ben weer op weg naar huis na een afspraak met dr. Smit. Zij zou mij wat uitleggen over vaginaplastiek, zodat de uroloog meer zekerheid zou hebben over dat ik alleen een orchiectomie wil.

Maar wat blijkt, ik moet eerst op de wachtlijst voor de godvergeten genderpoli! Voor zo'n simpele operatie! Nou gaat dit feest nog jaren duren, en dat terwijl ik afgelopen december al voor in intake aan de beurt was. Maar die heb ik natuurlijk lekker dom afgezegd, want ik was al in behandeling bij Stepwork!

Ik ben echt nog nooit zo teleurgesteld geweest.
Als iemand nog een back-alley arts weet die dit voor mij kan regelen houd ik me aanbevolen. Anders maar gewoon naar Thailand voor een complete SRS, want dat is makkelijker om één of andere reden!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20230219 »

Flapke schreef: 13 jun 2019, 10:40 Ballenknip-update! Ik ben weer op weg naar huis na een afspraak met dr. Smit. Zij zou mij wat uitleggen over vaginaplastiek, zodat de uroloog meer zekerheid zou hebben over dat ik alleen een orchiectomie wil.

Maar wat blijkt, ik moet eerst op de wachtlijst voor de godvergeten genderpoli! Voor zo'n simpele operatie! Nou gaat dit feest nog jaren duren, en dat terwijl ik afgelopen december al voor in intake aan de beurt was. Maar die heb ik natuurlijk lekker dom afgezegd, want ik was al in behandeling bij Stepwork!

Ik ben echt nog nooit zo teleurgesteld geweest.
Als iemand nog een back-alley arts weet die dit voor mij kan regelen houd ik me aanbevolen. Anders maar gewoon naar Thailand voor een complete SRS, want dat is makkelijker om één of andere reden!

What the Douche?
Ik krijg een beetje het idee dat een SRS bijna je door de strot geduwd wordt tegenwoordig.
Wordt je niet door lotgenoten erover op de grill gelegd dan gaan de artsen wel onwijs moeilijk lopen doen.

Het lijkt mij niet echt verstandig om te lang met Androcur door te blijven gaan..

Misschien kan je hier een second opinion aanvragen dat je toch wat sneller geholpen kan worden want het is een hele kleine ingreep.

Hoop dat je snel tot een goede oplossing komt.

Sterkte,
Lisa
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: testicels verwijderen

Bericht door AnneCeleste »

Dank je :) De volgende stap is om het bij UMCG te proberen, en anders misschien Duitsland ergens?
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: testicels verwijderen

Bericht door Alice »

"Het is maar een kleine ingreep" maar de gevolgen....

Hoe past Stepwork hierbij? Kan jouw behandelende psycholoog geen verklaring afgeven dat er geen psychische bezwaren zijn om een orchidectomie te kunnen ondergaan, dat het in jouw geval aanbevolen is. Dit zou een hulp zijn om een chirurg te vinden die jou zou kunnen helpen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: testicels verwijderen

Bericht door AnneCeleste »

Precies, dit zou genoeg moeten zijn. Het probleem is dat het niet genoeg is voor het VUmc. Zij willen dat je eerst door hun team wordt behandeld voordat je daar geopereerd mag worden.

En de lol is dat andere ziekenhuizen je doorsturen naar het VUmc, omdat VUmc zegt dat zij de enige zijn die transgender patiënten behandelen. (En UMCG dus, hopelijk is het daar ietsje makkelijker om in te rollen)

Overigens heeft Stepwork wel goede banden met chirurgen voor andere operaties. Specifiek een orchiectomie is lastig.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: testicels verwijderen

Bericht door Alice »

Flapke schreef: 13 jun 2019, 12:09 Het probleem is dat het niet genoeg is voor het VUmc. Zij willen dat je eerst door hun team wordt behandeld voordat je daar geopereerd mag worden.
De VU zijinstroom = achteraan aansluiten, we gaan de gehele procedure (opnieuw) doorlopen op onze wijze. Mogelijk dat het in Groningen wel kan.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: testicels verwijderen

Bericht door Ylse »

Misschien moet je het via Kanhai proberen. Hij zou weer gaan opereren maar ik ben niet zeker of hij al weer bezig is. Hij is bereikbaar via de Noord West Ziekenhuis groep in Alkmaar ( plastische chirurgie ) of via Centrum Oosterwal in Alkmaar .

Nu weet ik van hemzelf dat hij zijn eigen kliniek aan het opzetten is maar ik weet niet hoe ver dat gevorderd is. Laatste gerucht is dat hij in september weer wil gaan opereren.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20230219 »

Ylse schreef: 13 jun 2019, 16:34 Misschien moet je het via Kanhai proberen. Hij zou weer gaan opereren maar ik ben niet zeker of hij al weer bezig is. Hij is bereikbaar via de Noord West Ziekenhuis groep in Alkmaar ( plastische chirurgie ) of via Centrum Oosterwal in Alkmaar .

Nu weet ik van hemzelf dat hij zijn eigen kliniek aan het opzetten is maar ik weet niet hoe ver dat gevorderd is. Laatste gerucht is dat hij in september weer wil gaan opereren.
Tja ik zat vanmiddag op de fiets hier ook nog over te denken, als hij weer zou gaan opereren denk ik er geen seconde over na.
Hij maak geen gebruik van de darm techniek wat helaas bij mij nodig zal zijn en daar gaat het vaak mis.
Zal morgen eens aan die geitenwollen sokken psychiater van Stepwork vragen of hij daar meer informatie over kan verkrijgen.
En anders ga ik er zelf verder achter aan.
Plaats reactie