testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3659
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: testicels verwijderen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik weet niet hoe dat in Belgie is, maar Real life experience is iets van vroeger, dat bestaat in feite niet meer en zal dus ook niet vastgelegd worden of anders gedocumenteerd.
Irene
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Het werd in 2018 nog vastgelegd, en is nog steeds een voorwaarde voor SRS.
Het verschil is, dat er voorheen (als voortvloeisel uit tot en met DSM IV en WPATH SOC 6) veel strakker werd omschreven hoe en wat je tijdens die RLE moest doen.
Beide naslagwerken hebben een nieuwe dit decennium een nieuwe update gekregen, waarin dit veel losser gehanteerd wordt.
Denk aan eigenlijk bizarre eisen als "voorheen moest je als AMAB een jurk dragen om RLE te mogen aanvinken".
Nu is dat veel losser, en gaat het er de therapeut vooral om dat je je ogenschijjnlijk sociaal staande kan houden in je wensgeslacht, en als dat als AMAB in tuinbroek en houthakkershemd is, dan is dat prima.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: testicels verwijderen

Bericht door stella »

Je kunt gewoon naar dr houtmeijers bellen/mailen voor meer informatie of een consult. https://www.drhoutmeyers.be/
Kosten consult waren vorig jaar 35euro, geen idee of dat inmiddels is veranderd.
Hij kan je prima uitleggen welke voorwaarden die stelt voor een orchidectomy.
Zij-instroom is bij hem in ieder geval geen probleem. Ga er wel vanuit dat het herstel kan tegenvallen. Na mijn orchidectomy mocht ik 2 weken niet autorijden en ging heel die periode het lopen ook minder soepel. Na 3-4weken was zitten pas weer aangenaam en na 6-8 weken kon ik weer wat sporten.