Nieuwe chat! Zie dit topic.

testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: testicels verwijderen

Bericht door Roland »

ik heb ook een orchi ook via de vumc bij het Jan van Goyen gehad, ook door dr Ozer
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: testicels verwijderen

Bericht door Jillian »

stella schreef: 21 jan 2019, 21:17
Sigrid schreef: 21 jan 2019, 21:14 Gebeurt deze ingreep dan niet onder volledige verdoving?
Ik beweeg zelf ook richting orchi. Maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat live te moeten meemaken, namelijk.
Standaard narcose want dan kunnen ze je eerder naar huis sturen. Maar ik heb geen zin in mogelijke bijwerkingen daarvan zoals haaruitval, dus heb de anesthesist vriendelijk verzocht om een ruggeprik.
Het lijkt mij juist dat als ze plaatselijk verdoven dat je eerder naar huis mag/kan?
Ooit een vasectomie gehad plaatselijk verdooft en dat stelde achteraf gezien niet zoveel voor, dit is natuurlijk een iets langere ingreep dat wel.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20210626 »

Over het algemeen kan je na een poliklinische behandeling met narcose vrij snel weg , niet zelf rijden ......

Met een ruggenprik mag je pas weg als je geplast hebt en dat kan soms lang duren . Dan pas weten ze dat alles weer werkt .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Ik ga ook onder narcose. Een beetje eng vind ik narcose altijd wel, maarja. Ik moet volgens de verpleegkundige wel de nacht in het ziekenhuis doorbrengen die dag (helaas, want ik lig liever thuis naast mijn vriendje). Ik kan niet wachten tot ik de operatie achter me heb.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: testicels verwijderen

Bericht door stella »

Wolfy_girl schreef: 22 jan 2019, 00:18 Ik ga ook onder narcose. Een beetje eng vind ik narcose altijd wel, maarja. Ik moet volgens de verpleegkundige wel de nacht in het ziekenhuis doorbrengen die dag (helaas, want ik lig liever thuis naast mijn vriendje). Ik kan niet wachten tot ik de operatie achter me heb.
Ik kan ook niet wachten, het komt nu ook wel spannend dichtbij. Ik mag wel dezelfde dag naar huis, zou ook zo zijn met narcose. Maar dat verschil zal hem zitten in geopereerd worden op een andere locatie.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

stella schreef: 22 jan 2019, 06:39
Wolfy_girl schreef: 22 jan 2019, 00:18 Ik ga ook onder narcose. Een beetje eng vind ik narcose altijd wel, maarja. Ik moet volgens de verpleegkundige wel de nacht in het ziekenhuis doorbrengen die dag (helaas, want ik lig liever thuis naast mijn vriendje). Ik kan niet wachten tot ik de operatie achter me heb.
Ik kan ook niet wachten, het komt nu ook wel spannend dichtbij. Ik mag wel dezelfde dag naar huis, zou ook zo zijn met narcose. Maar dat verschil zal hem zitten in geopereerd worden op een andere locatie.
Inderdaad, en het feit dat ik aan de andere kant van het land woon helpt daarin ook niet mee.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: testicels verwijderen

Bericht door Roland »

Ik had ook volledige narcose, na de operatie mocht ik na een paar uur naar huis.
Ik had alleen na de operatie, 30-60 minuten ofzo best veel pijn, ik heb doen iets gekregen met een injectie, en toen was ik pijnvrij.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: testicels verwijderen

Bericht door Tijgertje »

Klinkt als morfine
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Oke. Ik ga heel eerlijk zijn. Mijn bedoeling was om na vandaag in dit topic een uitgebreid dagboekje te schrijven over hoe mijn dag van de operatie is verlopen en hoe ik dit heb ervaren.

Dit is nu niet aan de orde, want ik ben boos. Ik ben boos omdat ik voor mijn gevoel belazert ben. De bedoeling was dat ik om kwart voor een de orchi zou krijgen van Dr. Ozer. Toen ik aankwam werd mij ineens vertelt dat het drie uur gaat worden voordat ik op de operatietafel kom te liggen. En anderhalf uur later krijg ik uiteindelijk te horen dat de operatie is afgelast dankzij "onverwachte noodgevallen".

Oke, leuk, maar nu heb ik dus een smak geld uitgegeven aan treintickets en het gastenverblijf en het enige dat ik er voor krijg is "toedeledoki". Ik kom verdomme niet uit de randstad en dit soort shit kost me klauwen vol geld!

De klap op de vuurpijl was toch wel Dr. Ozer die duidelijk maakte dat zij dacht dat ik voor een SRS kwam! Hallooo?? Staat dit niet ergens genoteerd?? Teleurgesteld in Dr. Ozer en als de nieuwe afspraak op dezelfde voet gaat hoef ik niet meer door haar behandelt te worden!

Volgens haar zal de nieuwe afspraak sneller worden ingeplanned, maar wat betekend dat precies? Een maand? Twee? Drie? Ze gaf geen duidelijkheid.

Mijn excuses voor dit frustrerende berichtje. Graag had ik hier gepost over hoe de behandeling en nazorg in z'n werk ging, maar dat liep dus allemaal in de soep en mijn weekend is nu mooi verziekt. Ik hoop oprecht dat mijn volgende indrukken van Dr. Ozer en co beter is dan wat ik vandaag heb meegemaakt, anders zoek ik iemand anders om de klus te klaren.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20190508 »

:hug2: hoop dat ze het kunnen oplossen, wat een gestuntel...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈