testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

testicels verwijderen

Bericht door AmbjØrg »

Is het ook een voordeel als je voor je aan de hormonen gaat dat je je testicals laat verwijderen zo dat er minder testosteron in het lichaam komt?

Heb het er thuis over gehad ik wil mijn testicels laten weg halen.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: testicels verwijderen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Voordeel is dan dat je geen testosteronblokkers nodig hebt.
Irene
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: testicels verwijderen

Bericht door Ylse »

AmbjØrg schreef: 04 sep 2018, 16:03 Is het ook een voordeel als je voor je aan de hormonen gaat dat je je testicals laat verwijderen zo dat er minder testosteron in het lichaam komt?

Heb het er thuis over gehad ik wil mijn testicels laten weg halen.
Ik vrees, maar dat is een enorme aanname, dat je geen arts gaat vinden die dat in dit stadium wil gaan doen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: testicels verwijderen

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door anon20181206 »

Volgens mij moet daar wel meteen iets voor terugkomen, testo of oestro, dus na verwijdering meteen aan de hormonen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20190508 »

Voordat ze zoiets rigoreus gaan doen moet er wel heel wat meer aan voorafgaan dan alleen 'ik wil van mijn testikels af'... Onderzoeken, psycholoog, etcetera. Denk dat je hiervoor nog wel even moet wachten.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: testicels verwijderen

Bericht door Nisss »

Geloof het of niet. Ooit had ik er twee nu een ivm testiscarcinoom (het k woord). Dit gebeurde voor mn transitie. Ik ging bidden en hopen dat ze werden verwijderd en toen werd aan een iets geks gevonden.
Alsof mn lichaam er van af wou haha.

Toen mn cardioloog het vertelde zei ik verwijder beide aub. Helaas deed hij dat niet. Ik was ook nog niet in transitie toen
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: testicels verwijderen

Bericht door stella »

Ze verwachten echt minimaal 1 jaar HRT voordat ze een orchidectomy uitvoeren. En dan is het in Nederland nog steeds moeilijk om het voor elkaar te krijgen als je ooit de wens voor SRS hebt.
Het zou wel een stuk beter om ze meteen te verwijderen bij start oestrogeen voor het lichaam, in plaats van T blokkers te gebruiken met vele (sommige permanente) bijwerkingen. Daarbij zijn de gevolgen van een orchidectomy bij spijt nog redelijk op te lossen. Je kan van te voren semenpreservatie doen, je kan naderhand weer kunstof balletjes terugplaatsen en je kan testosteron gel gaan smeren.
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door AmbjØrg »

Dank jullie voor de info, wil het ook nog aan kaarten bij de genderpoli van Jonx waar ik zit.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: testicels verwijderen

Bericht door Alice »

Er schijnt geen beswaar -meer- te wezen tegen transgenders die een orchidectomie wensen en niet specifiek willen vervrouwelijken door gebruik van vrouwelijke hormonen.

Zeker is wel dat die wens intens onderzocht zal worden voordat er toestemming gegeven zal worden voor die operatie.

In het algemeen wordt afgeraden een orchidectomie te laten uitvoeren als je weet dat je srs langer voor een jaar gepland is. Dit i.v.m. het krimpen van de balzakhuid (waar of niet) en er bij een srs niet voldoende 'materiaal' aanwezig is om een neo-vagina te creëren. Bij, enkele buitenlandse, chirurgen kun je geweigerd worden voor een srs operatie. Wordt er voor een 'oplegdoos' gekozen dan is dit geheel niet aan de orde.

Je zaadcellen op laten slaan is een optie, niet alleen voor het geval je een spijtoptant zou kunnen worden maar ook dat als je kennis maakt met een leuke transman, cis-vrouw en er kinderwens is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie