Nieuwe chat! Zie dit topic.

testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door AmbjØrg »

Alice schreef: 04 sep 2018, 22:01 Er schijnt geen beswaar -meer- te wezen tegen transgenders die een orchidectomie wensen en niet specifiek willen vervrouwelijken door gebruik van vrouwelijke hormonen.

Zeker is wel dat die wens intens onderzocht zal worden voordat er toestemming gegeven zal worden voor die operatie.

In het algemeen wordt afgeraden een orchidectomie te laten uitvoeren als je weet dat je srs langer voor een jaar gepland is. Dit i.v.m. het krimpen van de balzakhuid (waar of niet) en er bij een srs niet voldoende 'materiaal' aanwezig is om een neo-vagina te creëren. Bij, enkele buitenlandse, chirurgen kun je geweigerd worden voor een srs operatie. Wordt er voor een 'oplegdoos' gekozen dan is dit geheel niet aan de orde.

Je zaadcellen op laten slaan is een optie, niet alleen voor het geval je een spijtoptant zou kunnen worden maar ook dat als je kennis maakt met een leuke transman, cis-vrouw en er kinderwens is.
Oke dat van de zaadcellen wist ik maar wil geen nakomelingen van mij zelf om dat het doet denken aan mijn verleden als man dat wil ik niet en is geen optie voor mij.
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door AmbjØrg »

Zijn er ook mogelijkheden om je testicels te laten vervangen door dummies zo dat er geen testosteron meer wordt aangemaakt en er toch voldoende materiaal is voor de srs, deze wil ik wel dol graag laten uitvoeren
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: testicels verwijderen

Bericht door Charlotte_C »

Afwachten en het SRS traject volgen lijkt me echt de beste oplossing
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door Mirthe_s »

Had je de SRS niet over een half jaar? Dan lijkt mij de noodzaak vanuit perspectief behandelaar en verzekeraar wel klein.
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door AmbjØrg »

Mirthe_s schreef: 05 sep 2018, 10:16 Had je de SRS niet over een half jaar? Dan lijkt mij de noodzaak vanuit perspectief behandelaar en verzekeraar wel klein.
nee ben nog niet eens aan de hormonen, sta op het punt om fulltime te gaan.
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door AmbjØrg »

Charlotte_C schreef: 05 sep 2018, 10:06 Afwachten en het SRS traject volgen lijkt me echt de beste oplossing
maar wil heel graag mijn mannelijke ontwikkeling compleet gaat stoppen
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door marianne »

AmbjØrg schreef: 05 sep 2018, 11:54
Charlotte_C schreef: 05 sep 2018, 10:06 Afwachten en het SRS traject volgen lijkt me echt de beste oplossing
maar wil heel graag mijn mannelijke ontwikkeling compleet gaat stoppen
androcur stopt het, het blokkeert de testosteron en voorkomt dat het gemaakt wordt, want in het bloed daalt de waarde naar een niveau van vrouwen.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: testicels verwijderen

Bericht door Charlotte_C »

Vandaar mijn dringende advies om het gewoon af te wachten, je gaat m.i. echt geen arts bereidwillig vinden om hieraan mee te werken.

groetjes,
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door marianne »

PS heel veel mensen hebben net als ik aan 10 mg 1 x per dag voldoende. en geen 50, zoals door VU jaren werd voorgeschreven, ook geen 100 zoals 10 jaar geleden voorgeschreven werd, ook 200 zoals nog eerder werd voorgeschreven !!! , er is jarenlang overgedoseerd, en nog steeds, met alle psychische en lichamelijke gevolgen van dien. dat leek er allemaal bij te horen.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: testicels verwijderen

Bericht door Marica »

Charlotte_C schreef: 05 sep 2018, 12:32 Vandaar mijn dringende advies om het gewoon af te wachten, je gaat m.i. echt geen arts bereidwillig vinden om hieraan mee te werken.

groetjes,
Vragen staat vrij toch?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)