Nieuwe chat! Zie dit topic.

testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Een beetje off-topic misschien, maar... Ik sta vanaf vandaag op de wachtlijst voor een orchidectomie. :D
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door AmbjØrg »

Wolfy_girl schreef: 18 sep 2018, 20:40 Een beetje off-topic misschien, maar... Ik sta vanaf vandaag op de wachtlijst voor een orchidectomie. :D
Welk ziekenhuis en weet je hoe lang de wachtlijst is?
Wordt het door de verzekering vergoed?
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

AmbjØrg schreef: 18 sep 2018, 21:11
Wolfy_girl schreef: 18 sep 2018, 20:40 Een beetje off-topic misschien, maar... Ik sta vanaf vandaag op de wachtlijst voor een orchidectomie. :D
Welk ziekenhuis en weet je hoe lang de wachtlijst is?
Wordt het door de verzekering vergoed?
VU (operatie zelf wordt gedaan in Amstelveen)
Wachtlijst is ong. drie maanden.
Volgens Transvisie wordt het vergoed uit de basisverzekering.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: testicels verwijderen

Bericht door stella »

Wolfy_girl schreef: 18 sep 2018, 21:49 VU (operatie zelf wordt gedaan in Amstelveen)
Wachtlijst is ong. drie maanden.
Volgens Transvisie wordt het vergoed uit de basisverzekering.
Vermeld er dan ook wel even bij dat je goedkeurig nodig hebt vanuit het genderteam van de VU voordat die 3 maanden ingaan.
Die daarbij als een van de eisen stellen minimaal 1 jaar HRT en RLE.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Was dat eerder in dit topic al niet vastgesteld dan?
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: testicels verwijderen

Bericht door stella »

Wolfy_girl schreef: 18 sep 2018, 21:59 Was dat eerder in dit topic al niet vastgesteld dan?
Jawel, maar Amb wil het eigenlijk graag voor de HRT (wat ik best kan begrijpen). Voor zover ik weet is dat niet echt mogelijk in Nederland.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Volgens mij ook niet. Dat was voor mij zelf ook niet mogelijk voordat ik begon met de medische transitie. Ze hameren wel steeds op dat ene jaar HRT.
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: testicels verwijderen

Bericht door Veerle Mertens »

Het klinkt best heftig allemaal! Ik zou wachten tot je minimaal een jaar testosteron blokkers hebt genomen. Pas dan heb je ervaren hoe het is om zonder testosteron te leven. Dit kan erg hard aankomen, van depressiviteit tot erge vermoeidheid. Neem dus vooral de tijd het is niet zomaar iets.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Marijn »

Veerle Mertens schreef: 19 sep 2018, 00:02 Het klinkt best heftig allemaal! Ik zou wachten tot je minimaal een jaar testosteron blokkers hebt genomen. Pas dan heb je ervaren hoe het is om zonder testosteron te leven. Dit kan erg hard aankomen, van depressiviteit tot erge vermoeidheid. Neem dus vooral de tijd het is niet zomaar iets.
Dat soort effecten kunnen volgens mij ook specifiek bijwerkingen van de cypro zijn. En hoeven dus niet speciaal door gebrek aan testosteron te komen, hoewel dat natuurlijk ook effecten zal hebben. Maar goed, dat is wat ik begrepen heb, nog niet uit eigen ervaring.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Depressiviteit en vermoeidheid zijn wel bijwerkingen van Cypro, inderdaad. Of dit ook alleen door lage T komt weet ik niet, maar Ik zou in ieder geval zeggen dat de Cypro deze effecten zeer versterkt. Daarbij heeft Cypro ook nog eens een flink nadelig effect op je lever, dat vind ik eigenlijk al genoeg reden om een orchidectomie te laten doen.