testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

@Flapke, Je stond bij VUmc op wachtlijst en hebt afgezegd?
Was bij mij ook zo (ik dacht dat ik voor HRT naar VUmc toe moest en had me daarom aangemeld, maar bleek niet nodig. Ondanks dat ik intake afgezegd had, bleef ik wel op de lijst staan, en heb zogezegd 'wachtlijsttijd uitgezeten'.
Ik zou zeggen, neem even contact op met VUmc, misschien is dat bij jou ook het geval, en kan je over een paar weken ingepland worden net alsof je intake nu plaatsvindt.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: testicels verwijderen

Bericht door AnneCeleste »

Wow echt?! Ik ging er vanuit dat ze mijn dossier maar gelijk vernietigd hadden. Ze vroegen destijds ook niet eens waarom ik me voor de intake afmeldde, was echt een heel raar telefoontje.
Ik ga morgen gelijk bellen, dankjewel!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20230219 »

Flapke schreef: 13 jun 2019, 21:50 Wow echt?! Ik ging er vanuit dat ze mijn dossier maar gelijk vernietigd hadden. Ze vroegen destijds ook niet eens waarom ik me voor de intake afmeldde, was echt een heel raar telefoontje.
Ik ga morgen gelijk bellen, dankjewel!
Hoop dat het je heel veel tijd gaat schelen.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Ik dacht precies datzelfde, toen ik vanwege intubatieproblematiek bij FFS ineens als enige alternatief VUmc had; en bleek dat ik - terwijl ik zelfs expliciet om vernietiging dossier had gevraagd - eigenlijk meteen ingepland kon worden voor intake, met de originele aanmedlingsdatum (midden april 2017).
FFS heeft intussen gewoon plaatsgevonden, dus heb ik eigenlijk VUmc nie tmeer nodig, maar ik ga volgende week toch maar wel naar de geplande intake toe, dan ben ik in het systeem, voor als ik onverhoopt toch nog een (correctie) operatie nodig zou hebben over X tijd.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: testicels verwijderen

Bericht door AnneCeleste »

Echt een goede tip, ik belde net en kreeg gelijk een datum voor mijn intake! 15 augustus :)
Dan zal het nog wel een tijd duren voor ik goedgekeurd word voor operaties, denk ik, dus ik ga alsnog ook nog UMCG proberen. Maar dit scheelt in ieder geval heel wat zorgen :)
Maandag heb ik een gesprek met de uroloog; ik ben erg benieuwd wat hij voor excuses gaat maken :P
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: testicels verwijderen

Bericht door AnneCeleste »

Bijna een half jaar later sta ik daadwerkelijk op de lijst om geopereerd te worden! Vanochtend heb ik amper tien minuten met dr. de Haseth gesproken, maar wel goedgekeurd voor de orchidectomie 😋

Alleen had ze geen flauw idee hoe lang het nog gaat duren. Er is natuurlijk al een enorme waslijst aan patiënten die staan te popelen om een nieuw geslachtsdeel, maar ze zei wel dat er af en toe een orchi van 20 minuten tussendoor kan.

We zullen zien!
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20191227 »

Omdat ik er nog niet uit ben welk type SRS ik wel en of SRS überhaupt wel een goed idee is in mijn geval, ga ik voor een orchidectomie gaan. Dit is een relatief simpele ingreep en herstel duurt ongeveer een week. Daarna kun je je oestrogeen tot een minimum beperken en moet je je geen zorgen meer maken over virilisatie is mij verteld.
Ik woon in Maastricht en krijg mijn HRT van een arts die net over de Belgische grens woont.
Mijn psychologen verklaring dat ik transvrouw ben is door 2Pass opgesteld.
Kan ik me bij UZ Gent aanmelden zonder heel het traject opnieuw te moeten doorlopen (word mijn diagnose van 2Pass overgenomen) of moet ik me bij VUMC aanmelden aangezien ik in Nederland woon sinds kort? Ik wil liever naar Gent. Accepteert Gent zij-instromers? Hoe zit dat dan met de orchie? Ik leef al tweeënhalf jaar full-time, tellen ze die mee of moet ik de real life test helemaal opnieuw doorlopen voor de verwijsbrief voor de orchidectomie te krijgen?
Ik zou de orchidectomie graag ondergaan bij Houtmeyers in Sint-Niklaas.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20191227 »

Ik bedoelde (wordt mijn diagnose van 2pass overgenomen?). Zat een dt-fout in mijn bericht door onoplettendheid. Kan het niet aanpassen in het oorspronkelijke bericht.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: testicels verwijderen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik weet niet precies hoe ze in Gent omgaan met zij-instromers en over de erkenning van 2-pass weet ik ook niets, maar het feit dat je in Nederland woont zou geen belemmering mogen zijn voor een behandeling in Belgie.
Irene
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Als je real life experience is vastgelegd, als in "per xxx leeft Nathalie in het wensgeslacht", dan zou dat overgenomen moeten (kunnen) worden.
Plaats reactie