testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Kams
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 dec 2018, 17:35
Gender: Vrouw

Re: testicels verwijderen

Bericht door Kams »

Ten eerste, super balen dat dit gebeurt is. En ik hoop dat je jezelf een beetje staande kan houden.
Nu een beetje een opsomming.
A) Klacht indienen bij het ziekenhuis. Zonder klacht kan het ziekenhuis zelf niks (super flauw, maar is hoe het werkt). Stuur ze bij die klacht ook duidelijk mee dat jij evt vrije dagen hebt opgenomen / dat je kosten hebt moeten maken om naar het VU te komen, en dat jij hier graag verhaal over wilt horen.
B) Bel. Het. VU. Vraag meteen voor een nieuwe datum voor de OK, EN dat je op de uitval lijst komt te staan (krijg je een belletje voor als ze een uitvaller hebben). Dit is tegenwoordig vrij standaard om te doen, maar gebeurt niet in ieder ZKH automatisch als een afspraak voor OK vervalt. En ik heb zelf geen idee hoe het VU hiermee omgaat. Maar kan zo een tijd schelen(al be it onvoorspelbaarder) Voordat ze je 'verder in het jaar' plannen.
C) Maak ook duidelijk melding dat Dr. Ozer verwachtte dat je voor de SRS kwam. Dit had zomaar een foute OK kunnen worden (wordt het ziekenhuis ook beter van als ze dit soort fouten weten)

Ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval veel sterkte gewenst.
Our loneliest, are found to be the kindest. The saddest among us are witnessed smiling the brightest. And our most damaged, are often our wisest. They've seen what lies behind those doors, and they do not wish it's suffering onto anyone else.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Marijn »

Wat balen. Knuffel.

Zou zo'n betrekkelijk eenvoudige operatie niet gewoon bij een uroloog van het MST kunnen?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: testicels verwijderen

Bericht door Danielle »

Marijn schreef: 03 feb 2019, 11:08 Wat balen. Knuffel.

Zou zo'n betrekkelijk eenvoudige operatie niet gewoon bij een uroloog van het MST kunnen?
Kunnen waarschijnlijk wel, maar ik vermoed dat bureaucratie gecombineerd met arrogantie zulks onmogelijk maakt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: testicels verwijderen

Bericht door Jillian »

Vervelend voor je, hopelijk gaat de volgende planning wel anderzijds had ze misschien een hele SRS voorbereid die nu niet doorgegaan is.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Marijn schreef: 03 feb 2019, 11:08 Wat balen. Knuffel.

Zou zo'n betrekkelijk eenvoudige operatie niet gewoon bij een uroloog van het MST kunnen?
Dat vraag ik mij ook af. Scheelt gigantisch in de reiskosten en ik durf te wedden dat je daar ook geen lange lijst aan spoedgevallen hebt.

Ik las ergens wel dat een "gewone" chirurg wat meer littekenweefsel achter kan laten, waardoor de eventuele toekomstige SRS lastig word. Ik weet niet of dat 100% waar is.

Bedankt voor jullie reacties overigens. Ik vind het medeleven erg lief.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Ik zou vandaag opgebelt worden voor een nieuwe afspraak. Inmiddels is het even na drie en heb ik nog niks gehoord. Ik denk dat ik er zelf weer achter aan moet bellen. Bah.

Beloof mij dan ook niet dat ik gebeld word! Jezus, wat een dom gedoe.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Nieuwe datum nu: 1 maart. Tijd is nog een verrassing. Dit keer door Dr. Smit.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20190508 »

Wolfy_girl schreef: 05 feb 2019, 14:41 Nieuwe datum nu: 1 maart. Tijd is nog een verrassing. Dit keer door Dr. Smit.
Fingers crossed! :dance:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20190516 »

Wolfy_girl schreef: 05 feb 2019, 14:41 Nieuwe datum nu: 1 maart. Tijd is nog een verrassing. Dit keer door Dr. Smit.
Jaaaayyyyyy,wat een goed nieuws lieverd .
Dr Smit is trouwens een kundig chirurg
Hij heeft ook mijn srs gedaan in november 2017...
Offline
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Ik kende eigenlijk alleen Dr. Ozer van naam. Maar we zullen het wel zien!